خوش آمدید

تلویزیون , سینما , صدا و سیما ,

تلویزیون تبلیغات رایگان به سینما می دهد؟


به نقل از خبرنگار فرهنگی ،  احتمالا زیاد تر از تلویزیون، شهرداری دست به کار شده حتی بعضاً برخی از سریال‌های خود تلویزیون هم سر از بیلبوردهای خیابانی درمی‌آورند. یقیناً در بین سریال‌های خانگی هم کم و بیش آثاری می باشند که از شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ خواهد شد. این اتفاق نه تنها صدمه فرهنگی به سینمای ایران و جریان آثار نمایشی سرزمین می‌زند بلکه در مقیاسی بزرگ‌تر فهمید منافع ملی می‌بشود.

عدم دقت به پخش آگهی‌ها و تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های سینمای ایران علتشد تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کند که با مسببان این اتفاق برخورد خواهد کرد یا در قبل او گفت و گو‌هایی می‌شد که  آن دسته از عوامل سینما که فیلم‌هایشان یا حتی فقطً تبلیغ فیلم‌هایشان از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده را بازخواست کرده‌اند، اما پیگیری‌ها از برخی تهیه‌کنندگان و صاحبان آثار سینمایی این را مشخص می کند که این شبکه‌ها سر خود بدون دریافت پول و فقطً برای بازارسازی تیزر این فیلم‌ها را پخش می‌کرده‌اند. اما احتمالا زیاد تر از این اتفاق، تعلل تلویزیون در عدم دقت به محصولات فرهنگی یا به تعبیری تمرکز بر اقتصاد فرهنگ علتِ این صدمات و صدمه‌ها شده باشد.

ادامه مطلب
۵۶ قلم فرآورده طبیعی تحت پوشش بیمه است - تاشکن

در جلسه اخیری که مدیران وزارت ارشاد با سازمان سینمایی و مدیران صنوف داشتند که از بازرگانی صداوسیما هم وجود داشت درمورد تبلیغ فیلم‌های سینمای ایران در تلویزیون او گفت و گو شد؛ این امیدواری وجود دارد به جای پخش آنونس و تیزرهای فیلم‌های سینمای ایران در شبکه‌های ماهواره‌ای، این تلویزیون باشد که همچون تبلیغ سریال‌های خانگی، این موقعیت و زمان را در اختیار آثار سینمای ایران هم بگذارد.

اما در نشست هم‌اندیشی تحکیم و رونق‌بخشی تبلیغات داخلی سینما چه گذشت؟

نشست هم‌اندیشی برای تحکیم و رونق بخشی تبلیغات داخلی صنعت سینما با وجود مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، رسانه ملی و مدیران صنوف با نوشته «تبلیغات و پخش تیزر فیلم‌های سینمایی در صدا و سیما» برگزار و حوالی مانع ها و مشکلات حاضر، حالت و الزام صدور مجوزهای ملزوم در این عرصه گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.

ادامه مطلب
رضا داودنژاد تحت مراقبت در بیمارستان

این جلسه با مقصد بازدید همکاری‌های مشترک بین سینماگران و صدا و سیما و راه‌های انجام تبلیغات فیلم‌های سینمایی در سیمای جمهوری اسلامی در سالن شهید آوینی این سازمان برگزار شد، مباحث و نقطه نظرات و راهکارهای مطلوب برای دستیابی به شرایط بهتر و کارآمدتر تبلیغات محصولات سینمایی و حمایتوسیع‌تر از طریق بسترهای های داخلی نقل شد.

در ابتدای این نشست، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در سخنانی مختصر با اشاره به ماهیت حمایتی سازمان از رونق سینما او گفت این جلسه برای او گفت و گو و گفتگو جهت رسیدن به راهکارهایی برای حمایتداخلی از تبلیغات محصولات سینما راه اندازی شده است.

او گفت: در صدد آن هستیم تا با همکاری‌های متقابل بین سازمان سینمایی، سینماگران و سازمان صدا و سیما شرایط موثرتری برای تبلیغ فیلم‌های سینمایی بویژه از طریق تلویزیون مهیا بشود و در این عرصه رویکرد همراهی و همکاری در مدیران صدا و سیما هم محسوس است.

در ادامه جلسه عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گفتن این که سینما یکی از صنایع و صنوفی است که مورد رصد و حمایتاین اداره‌کل قرار گرفته، او گفت: امروز دور هم آمده‌ایم تا پشتیبانی کنیم از ظرفیت‌های تبلیغات و گسترش و تحکیم آن، برای رونق بخشی به صنعت سینما پشتیبانی کنیم و با مشورت و همراهی دوستان به سمت و سویی برویم که با لیاقت صنعت سینما در ایران است و امیدواریم بتوانیم با از بین بردن چالش‌های حاضر شرایط منفعت گیری زیاد تر از سیستم رسانه‌های داخلی را فراهم کنیم.

ادامه مطلب
ادعای تورم بالا در بازار دارویی سرزمین کذب است - تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

در ادامه این جلسه محمدحسین فرحبخش با اشاره به جایگاه نظارتی دولت و اعتبار مجوزهای صادره از سوی سازمان سینمایی خواستار حذف نظارت‌های موازی و جداگانه این تولیدات در صدا و سیما شد.

علی سرتیپی تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم نیز، گفت: اگر می‌خواهیم سینما رونق بگیرد و سالن‌سازی گسترش یابد و قسمت‌های خصوصی در این عرصه ورود بیشتری اشکار کند باید به این صنعت پشتیبانی کنیم.

 سرتیپی افزود: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در این دوره سپاس می‌کنم که واقعاً به پشتیبانی سینما آمده‌اند، پشت سینما ایستاده و در حوزه‌های گوناگون همکاری می‌کنند، امروز، این روال مثبتی که اکنون با استقبال مردم از سینما به وجود آمده است نیاز به مراقبت دارد تا ادامه اشکار کند.

ادامه مطلب
قهوه برای خانم‌ها مفید است یا مضر؟

مرتضی با لیاقت رئیس کانون پخش‌کنندگان فیلم سینمای ایران در این جلسه با اشاره به هزینه بالای تبلیغات آثار سینمایی نظر داد: با حمایتسازمان صدا و سیما حتی‌المقدور، تبلیغات برای سینما رایگان بشود.

ابوالحسن داوودی دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران پافشاری کرد: سینما این ظرفیت را دارد که در روبه رو اقبال شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی بایستد و افزایش ربط مردم و صدا و سیما می تواند ابزار مناسبی برای اقبال عمومی نسبت به آن باشد.

در ادامه جلسه حامد بابایی قائم مقام معاونت اداری مالی و مدیر کل بازرگانی صدا و سیما او گفت: تصمیم ما حمایتاز سینما است و بنا به پافشاری ریاست سازمان صدا و سیما روال حمایتی ما از تبلیغات فیلم‌های سینمایی روندی مثبت و افزایشی خواهد می بود.

بابایی با اشاره به بغل باز صدا و سیما در پذیرفتن آثار اراعه شده به اداره کل بازرگانی صدا و سیما او گفت: در صورت داشتن پروانه ساخت و مجوز نمایش این آثار برسی و در کمترین زمان به نتیجه خواهد رسید.

ادامه مطلب
شکارچی که تقریباً می‌توانید ببینید

مدیرکل بازرگانی صدا و سیما خاطرنشان کرد: پیرو خواست آقای خزاعی رئیس سازمان سینمایی از رئیس سازمان صدا و سیما در قیاس با سال قبل آمار رکورد تبلیغی و تعداد تیزرهایمان در حوزه سینما افزایشی بوده است و مبنای ما در این خصوص رویکرد تشویقی است.

این نشست با وجود: حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، حامد بابایی مدیرکل اداره بازرگانی صدا و سیما، عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و خبر رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر، روح الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر نمایش فیلم، مرتضی با لیاقت رئیس کانون پخش کنندگان فیلم سینمای ایران، ابوالحسن داوودی، دبیر شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایرا ن، محمدحسین فرحبخش، کارگردان و تهیه کننده، علی سرتیپی تهیه کننده و پخش‌کننده سینما، همایون اسعدیان‌ رئیس شورای صنفی نمایش، محمدرضا صابری،رئیس انجمن سینماداران و محمد با لیاقت،تهیه‌کننده سینما و مصطفی کمیجانی معاون مدیرکل دفتر نظارت بر نمایش وجود داشتند.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها