تصویب سیاست تبلیغات دیجیتال ۲۰۲۳ در هند
وزارت رسانه و اطلاعات هند، سیاست تبلیغات دیجیتال این سرزمین را در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ تصویب کرد که به جهت آن، دفتر مرکزی ارتباطات (CBC) میتواند کلیه بنگاهها و سازمانهای فعال در حوزه خدمات رسانههای اجتماعی، خدمات پخش و خدمات صوتی دیجیتال را برای پخش تبلیغات دولتی به کار گیرد.
به نقل از خبرگزاری برنا؛ وزارت رسانه و اطلاعات هند، سیاست تبلیغات دیجیتال این سرزمین را در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ تصویب کرد که به جهت آن، دفتر مرکزی ارتباطات (CBC) میتواند کلیه بنگاهها و سازمانهای فعال در حوزه خدمات رسانههای اجتماعی، خدمات پخش و خدمات صوتی دیجیتال را برای پخش تبلیغات دولتی به کار گیرد. دفتر مرکزی ارتباطات، این چنین میتواند مطلبهای تبلیغات دولتی را از طریق برنامکهای (اپلیکیشنهای) تلفنهمراه پخش کند. هنگامی که بسترهای رسانههای اجتماعی به یکی از کانالهای محبوب برای برقراری روابط همگانی تبدیل خواهد شد، دفتر مرکزی ارتباطات میتواند از آنها برای پخش تبلیغات مشتریان دولتی منفعت گیری کند. سیاست مذکور، این چنین به بنگاههای رسانههای دیجیتال اجازه میدهد تا سطح دسترسپذیری خود را از طریق بسترهای (پلتفرمهای) گوناگون تحکیم کنند. بر پایه سیاست تازه، میتوان بسترهای ارتباطی تازه را منوط به پذیرفتن کمیته راه اندازی شده، به کار گرفت. منفعت گیری از این سیاست توسط رسانههای اجتماعی، الزام آن است که رسانه وابسته حداقل به زمان شش ماه تحت یک نام دامنه یا آدرس در دسترس بوده و به ازای هر ماه قبل، حداقل ۲۵ میلیون کاربر در هند داشته باشد. بسترهای صوتی و تصویری نیز، باید به زمان حداقل یک سال با یک نامِ بستر فعالیت کرده باشند. گفتنیست تنها بسترهای مربوط به پخش محتوا در اینترنت (OTT) که در هند فعالیت دارند یا متعلق به شرکتهای هندی می باشند، مشمول این سیاست خواهد شد. شرایط شرکتهای خارجی در این عرصه باید بازدید بشود.
انتهای مطلب/