خوش آمدید

افراد چاق

افراد چاق در طول روز انرژی کمتری می سوزانند


تحقیقات تازه مشخص می کند که وزن بر چگونگی و زمان سوزاندن‌ انرژی بدن تأثیر می‌گذارد. مطالعه دانشگاه علوم و بهداشت اورگان نشان داد افرادی که وزن مناسبی دارند در طول روز، وقتی که زیاد تر افراد فعال می باشند و غذا می‌خورند، انرژی بیشتری مصرف می‌کنند. درحالی‌که افراد چاقی انرژی بیشتری در طول شب صرف می‌کنند، وقتی که زیاد تر افراد می‌خوابند.

این مطالعه این چنین نشان داد که در طول روز، افراد چاق سطوح بالاتری از هورمون انسولین دارند، نشانه‌ای از این که بدن برای منفعت گیری از گلوکز، سخت‌تر کار می‌کند.

نویسنده اول این مطالعه، اندرو مک هیل، او گفت:

«شگفتی‌آور می بود که فهمیدیم زمان انرژی‌سوزی بدن ما در افراد چاق چه مقدار متفاوت است. با این‌حال، ما یقین نیستیم که چرا. سوزاندن انرژی کمتر در طول روز می‌تواند به چاقی پشتیبانی کند یا نتیجه آن باشد.»

چاقی به‌گفتن داشتن شاخص توده بدنی ۳۰ یا زیاد تر تعریف می‌بشود. اضافه وزن یا چاقی خطر ابتلا به بیماری‌هایی همانند سختی خون بالا و دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد.

برنامه‌ریزی‌ها و وقتی که افراد می‌خوابند، غذا می‌خورند و ورزش می‌کنند نیز می‌توانند بر سلامتی تأثیر بگذارند. ریتم‌های طبیعی و روزانه بدن را تکمیل کنند یا بر خلاف آن عمل کنند. هر ۲۴ ساعت، افراد تغییرات بسیاری را توانایی می‌کنند که توسط ساعت داخلی بدن انسان تشکیل می‌بشود. این تغییرات طبق معمولً در زمان‌های خاصی از روز اتفاق می‌افتد تا نیازهای بدن را در هر ساعت معین به بهترین نحو برآورده کند.

ادامه مطلب
روشی تازه افت وزن؛ منفعت گیری از قرصی که با ارتعاش در معده، اشتها را کم می‌کند

مک هیل و دکتر استیون شی، تحقیقات خود را بر چگونگی تأثیر ریتم شبانه‌روزی و خواب بر بدن انسان متمرکز می‌کنند.

آزمایشات بر روی افراد چاق نبوده است!

این مطالعات عمدتاً شرکت‌کنندگانی را که وزن سالمی دارند، دچار کرده‌اند. مک‌هیل، شی و همکارانش آزمایشی را ترتیب دادند که شامل افراد با اندازه‌های گوناگون بدن می بود.

در کل ۳۰ نفر به‌طور داوطلبانه در این مطالعه شرکت کردند که در یک آزمایشگاه تحقیقاتی شبانه‌روزی اختصاصی طراحی شده می بود. مطالعه شامل برنامه‌ای می بود که شرکت‌کنندگان در ساعات گوناگون هر روز بیدار باشند و بخوابند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

1700157642 800 افراد چاق در طول روز انرژی کمتری می سوزانند.webp

بعد از هر دوره خواب، داوطلبان برای غذا خوردن و شرکت در آزمایش‌های گوناگون برای زمان باقی‌مانده از هر روز بیدار شدند. در یکی از آزمایش‌ها شرکت‌کنندگان درحالی‌که ماسکی به دستگاهی به نام کالری‌سنج غیرمستقیم متصل می بود، ورزش می‌کردند که کربن دی‌اکسید بازدم را اندازه‌گیری می‌کند و به تخمین مصرف انرژی پشتیبانی می‌کند. مثالهای خون نیز برای اندازه‌گیری سطح گلوکز، در جواب به یک وعده غذایی یکسان در هر روز جمع‌آوری شد.

ادامه مطلب
مکرون باز هم برای انتقال امباپه به مادرید دست به کار شد_تاشکن

در مرحله سپس، تیم تحقیقاتی تصمیم دارد عادات غذایی و گرسنگی را در افراد چاق و این چنین افرادی که وزن مناسبی دارند بازدید کند. این مطالعه تازه این چنین یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ را جستوجو خواهد کرد که نشان داد ساعت‌ها به‌طور طبیعی میل به غذا را در شب افزایش خواهند داد.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها