خوش آمدید

هشدار وزارت بهداشت به مردم؛ در خانه بمانید - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

هشدار وزارت بهداشت به مردم؛ در خانه بمانید – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، عباس شاهسونی اظهار داشت: در زمان آلودگی هوا پیشنهاد می‌کنیم افراد حضورشان در فضای آزاد را به حداقل ممکن رساند و از ماسک ترجیحاً N95 یا P2 و یا در صورت عدم دسترسی، از ماسک‌های جراحی سه لایه منفعت گیری کنند.

او گفت: مصرف زیاد تر آب، ویتامین C و مرکبات در این شرایط، زیاد پیشنهاد می‌بشود. فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای در این شرایط باید تعطیل شوند و در رابطه ورزش‌های همگانی نیز پیشنهاد می‌بشود در فضای بسته و دور از منبع های تشکیل آلودگی هوا همانند اتوبان‌ها و در زمان محدود، انجام بشود.

رئیس گروه سلامت هوا و تحول اقلیم وزارت بهداشت با گفتن این که ورزش در شرایط عادی برای فراهم سلامت، زیاد سودمند است، در ادامه گفت: در شرایط جاری و آلودگی هوا به علت این که مقدار تنفس ورزشکاران بالاتر می‌رود، حجم آلاینده بیشتری داخل بدن می‌بشود و اثرات مفیدی ندارد.

ادامه مطلب
حرکت اول، هلدینگ اندوخته‌گذاری جسورانه همراه اول_تاشکن

شاهسونی با اشاره به مصوبه کارگروه آلودگی هوا در رابطه ممنوعیت فروش مطرح ترافیک در تهران برای فردا، یادآور شد: این راهکارها موقت می باشند و برای کنترل آلودگی هوا نیازمند عمل های اساسی هستیم چون به سمت فصل سرما می‌رویم و زیاد تر ناظر وارونگی هوا خواهیم می بود؛ به طوری که پیش بینی می‌بشود که از ابتدای آذر تا اواخر بهمن، با دقت به حجم بالای ترددها، خودروها و منبع های آلاینده، ناظر کیفیت نامناسب هوا باشیم.

وی، اراعه مشوق‌هایی از جمله تخفیف و رایگان شدن منفعت گیری از حمل و نقل عمومی را در افت آلودگی شهر مؤثر دانست و او گفت: نماینده شهرداری در کارگروه ضروری آلودگی هوا وجود دارد و این نظر می‌تواند تبدیل منفعت گیری زیاد تر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی بشود. این چنین دورکاری کارمندان می‌تواند جهت بهبود نسبی در شرایط حاضر به گفتن راهکاری موقت و مختصر زمان باشد.

ادامه مطلب
چرا عدم دسترسی به دارو اتفاق می‌افتد/ ماجرای فهرست دارویی سرزمین - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن
آخرین مطالب



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها