خوش آمدید

«ساندار پیچای» در دادگاه اپیک گیمز، ادعاهای ضدرقابتی علیه گوگل را رد کرد

«ساندار پیچای» در دادگاه اپیک گیمز، ادعاهای ضدرقابتی علیه گوگل را رد کرد


«ساندار پیچای»، مدیرعامل آلفابت برای دومین بار در دو هفته قبل به‌گفتن ناظر در دادگاه ضد حاضر شد و این بار از گوگل در برابر ادعاهای ضدانحصار نقل‌شده توسط اپیک گیمز مبنی بر سوءاستفاده از قوت در بازار دفاع کرد. او این چنین قبول کرد که گوگل ۳۶ درصد از درآمد تبلیغات خود را به اپل پرداخت می‌کند تا موتور جستجوی پیش‌فکر سافاری باشد.

بر پایه گزارش بلومبرگ، پیچای در طول شهادت ۹۰ دقیقه‌ای خود تلاش کرد تا اتهامات شرکت اپیک گیمز (Epic Games) سازنده بازی فورتنایت را مبنی بر این‌که Google Play از تکنیک‌های غیرقانونی برای نگه داری تسلط خود در بازار مارکت‌پلیس‌های موبایل منفعت گیری می‌کند، رد کند.

«ساندار پیچای» در دادگاه اپیک گیمز، ادعاهای ضدرقابتی علیه گوگل را رد کرد ۱۹

پیچای در جواب به سوال وکیل گوگل مبنی بر این‌که آیا این شرکت همانطور که Epic ادعا کرده است به‌طور به عمد رقابت را سرکوب می‌کند یا خیر او گفت که این چنین چیزی درست نیست:

«مأموریت ما فراهم‌کردن دسترسی به اطلاعات است تا آن را به طور کلی در دسترس و سودمند قرار دهیم. اندروید اتفاقی بی‌سابقه است، هیچ سیستم عامل رایگان و اپن‌سورس فرد دیگر وجود ندارد که دو و نیم میلیارد کاربر داشته باشد.»

این چنین در قسمت فرد دیگر از دادگاه، وکیل اپیک از پیچای در رابطه عدم ذخیره‌سازی تاریخچه مکاتبات در گوگل سوال کرد که یکی از مباحث مهم دادگاه می بود. به‌نظر می‌رسد که اپیک باور دارد گوگل عامدانه این مکاتبات را حذف می‌کند تا ردی از سخن بگویید‌های داخل این شرکت باقی نماند و در دادگاه‌ها قابل پیگیری نباشد. مدیرعامل آلفابت در روبه رو جواب داد که او برای نگه داری ایمیل‌ها، اسناد و گزارش چت‌هایش مطابق دستورالعمل‌ها عمل کرده است. بااین‌حال، پیچای اذعان کرد که برخی از اسناد برچسب Privileged می‌گیرند و در صورتی که این قابلیت غیرفعال نشود، بعد از یک روز حذف خواهد شد.

ادامه مطلب
گوگل کروم با سه قابلیت دلنشین هوش مصنوعی به‌روز می‌بشود

قبول پرداخت ۳۶ درصد از درآمد تبلیغاتی گوگل در سافاری به اپل

1700044484 160 ساندار پیچای در دادگاه اپیک گیمز، ادعاهای ضدرقابتی علیه گوگل
«ساندار پیچای» در دادگاه اپیک گیمز، ادعاهای ضدرقابتی علیه گوگل را رد کرد ۲۰

پیچای این چنین قبول کرد که گوگل ۳۶ درصد از سهم درآمد خود را به اپل پرداخت می‌کند تا موتور جستجوی پیش‌فکر مرورگر سافاری باشد، یعنی چیزی بین ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار هر سال. کارشناس اقتصادی ارشد آلفابت اخیراً در دادگاه وزارت دادگستری حرف های می بود که گوگل ۳۶ درصد از درآمدی را که از تبلیغات موتور جستجوی خود در مرورگر سافاری به دست می‌آورد، به شرکت اپل پرداخت می‌کند.

هرچند این دادگاه به‌اندازه پرونده مربوط به وزارت دادگستری مستقیماً کسب‌و‌کار مهم آلفابت را تهدید نمی‌کند، اما اگر هیئت منصفه به سود Epic رای بدهد و گوگل را ناچار کند تا راه‌های جدیدی برای پرداخت و انتشار کردن برنامه‌ها اراعه کند، غول موتور جستجو میلیاردها دلار از درآمد خود را از دست می‌دهد.

ادامه مطلب
تراشه هلیو G91 با حمایتاز دوربین‌های 108 مگاپیکسلی معارفه شد



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها