خوش آمدید

ایکس توسط ترول‌ها و دیوانه‌ها تسخیر شده است

ایکس توسط ترول‌ها و دیوانه‌ها تسخیر شده است


«جیمی ویلز»، بنیان‌گذار ویکی‌پدیا (Wikipedia) از خرید ایکس (توییتر اسبق) توسط «ایلان ماسک» به‌شدت انتقاد کرد و او گفت این شبکه اجتماعی از وقتی که توسط ثروتمندترین فرد جهان خریداری شده، در حال ازدست‌دادن کاربران خود است و با خطر تسخیرشدن توسط ترول‌ها و دیوانه‌ها مواجه است. در این سخن بگویید‌ها، دو چهره برجسته صنعت فناوری به جنگ لفظی خود که از سال قبل در جریان است، ادامه داده‌اند.

ویلز اخیراً در جواب به این سوال که خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر توسط ماسک چه معنایی برای چشم‌انداز این شبکه اجتماعی دارد به CNBC در کنفرانس فناوری Web Summit جواب داد:

«این یک مشکل بزرگ است. فکر می‌کنم تعداد بسیاری از مردم در حال ترک توییتر می باشند. افراد متفکر و جدی بسیاری از آن خارج خواهد شد. گمان می‌زنم ایکس اکنون به‌گفتن نوعی میدان عمومی پیش‌فکر عمل می‌کند، و اگر این فضا توسط ترول‌ها و دیوانه‌ها تسخیر بشود، برای هیچ یک از ما خوب نیست.»

ایکس توسط ترول‌ها و دیوانه‌ها تسخیر شده است ۱۹

بر پایه داده‌های شرکت تحلیلی Similarweb، انگارً حرف های‌های بنیان‌گذار ویکی‌پدیا چندان نادرست نیست و مقدار تعامل شبکه اجتماعی ایکس نسبت به سال قبل افت یافته است.

ادامه مطلب
رقابت ایکس با یوتوب؛ ویدیوهای طویل به تلویزیون‌های هوشمند می‌آیند
آخرین مطالب

تنش‌های لفظی بین ایلان ماسک و بنیانگذار ویکی‌پدیا

جدال بین این دو از سال قبل اغاز شد، وقتی که ماسک ویکی‌پدیا را به «داشتن تعصب چپ‌گرای قابل‌احتیاط» متهم کرد. رئیس ایکس این اظهارنظر را در جواب به توییت یک یوتوبر با نام «یان مایلز چئونگ» درمورد بازدید ویکی‌پدیا برای حذف صفحه Twitter Files اراعه کرده می بود.

ویکی‌پدیا که برای به‌روز نگه‌داشتن محتوای خود به جامعه‌ای از داوطلبان متکی است، در نهایت این صفحه را حذف نکرد.

ادامه مطلب
قرارداد بلانکو برای آبی‌های پایتخت ثبت شد
1700062574 452 ایکس توسط ترول‌ها و دیوانه‌ها تسخیر شده است
ایکس توسط ترول‌ها و دیوانه‌ها تسخیر شده است ۲۰

این چنین ویلز در حالی اظهارات خود را گفتن کرده است که ایلان ماسک اغاز این ماه نام ویکی‌پدیا را مورد تمسخر قرار داده می بود. ویلز در جواب به ماسک او گفت:

«او با من جنگ لفظی داشته است و من فقط او را نادیده می‌گیرم. چیزی که او از آن به‌گفتن سانسور یاد می‌کند، ما از آن به‌گفتن قضاوت متفکرانه تحریریه یاد می‌کنیم که نوشته زیاد متغیری است.»

بنیان‌گذار ویکی‌پدیا این چنین اغاز امسال پلتفرمی با نام Trust Cafe را راه‌اندازی کرده است که می‌تواند با ایکس رقابت کند. به حرف های ویلز محتواهای این پلتفرم بر پایه قابلیت مطمعن انتشار خواهند شد و نه محبوبیت. این چنین Trust Cafe از تبلیغات حمایتنمی‌کند و دارای سیستم اشتراک داوطلبانه است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
در آینده سهم هوش بیولوژیکی به کمتر از 1 درصد خواهد رسید_تاشکن





منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها