خوش آمدید

۶ چالش بحث‌برانگیز رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی

۶ چالش او گفت و گو‌برانگیز رژیم صهیونیستی در شرایط جاری

به نقل از برنا؛ روزنامه عبری زبان اسرائیل الیوم در گزارشی نوشت: تل آویو امروزه با ۶ چالش همزمان در عرصه‌های گوناگون سیاسی، عملیاتی و اقتصادی رو به رو بوده و باید با این چالش‌ها در سایه ورود جنگ علیه غزه به ششمین هفته خود دست و پنجه نرم کند.

چالش جبهه شمالی

اسرائیل امروزه باید تلاش کند دامنه جنگ و درگیری به جبهه‌ها و میدان ها دیگر گسترش اشکار نکند. این در حالی است که تنش در جبهه شمالی روز به روز در حال افزایش است. حزب الله در واقع جنگی به راه نینداخته، اما تنش در این جبهه در حال افزایش است.

علاوه بر آن ما ناظر اجرای عملیات از سمت یمن و افزایش سختی‌ها از سمت عراق هستیم و ارتش اسرائیل در این شرایط باید مانع گسترش دامنه درگیری‌ها به جبهه‌های گوناگون بشود تا بتواند بر روی غزه تمرکز داشته باشد.

ادامه مطلب
چند خبر از تلویزیون؛ پخش فصل تازه «کادر فنی» تا نمایش فیلم «نابخشودنی»

چالش کرانه باختری

دومین چالش در برابر اسرائیل، کرانه باختری به حساب می اید چرا که در سایه درگیری‌ها در نوار غزه، تنش‌ها در این منطقه نیز در حال افزایش است؛ به این علت تل آویو باید همه تلاش خود را برای عدم شعله ور شدن منطقه به کار بگیرد.

چالش اسرا

مساله اسرای اسرائیلی نزد نیرو‌های حماس در غزه یکی دیگر از چالش‌هایی است که امروز اسرائیل با آن دست و پنجه نرم می‌کند. در طول روز ناظر تماس‌هایی برای اجرای یک روال گسترده تبادل اسرا همانند تبادل ۱۰۰ اسیر روبه رو چند روز آتش بس در غزه هستیم، اما این کوششها تا این مدت نتیجه نداده است.

ادامه مطلب
به‌کارگیری لیزر به‌منظور دستیابی به حالت‌های کوانتومی در دمای اتاق_تاشکن

چالش دیپلماتیک

تلاش اسرائیل برای تداوم مشروع نشان دادن عملیات خود در نوار غزه و جلب مشروعیت بین المللی در این خصوص یکی دیگر از چالش‌های فوق الذکر به شما می‌رود. اکثر دولت‌ها در غرب از اسرائیل حمایتمی‌کنند، اما در عین حال سوالات بسیاری نقل می‌کنند و از سوی افکار عمومی این سرزمین‌ها مورد انتقاد قرار می‌گیرند؛ به این علت اسرائیل باید کوششهای دیپلماتیک بیشتری در این خصوص همزمان با عملیات علیه غزه انجام دهد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

چالش اقتصادی

برقراری ارامش اقتصادی در شرایط جاری در اراضی اشغالی آن هم با دقت به این که ساکنان شهرک‌های اطراف نوار غزه خانه‌های خود را ترک کرده‌اند زیاد مهم است. عمل های وزیر دارایی اسرائیل در شرایط جاری زیاد شگفتی برانگیز است. به گفتن مثال برای بازسازی منطقه کیبوتس که بیشترین ضربه را متحمل شده به ۱۰ میلیون شکل نیاز است، اما تا بحال تنها ۲ میلیون شکل برای این کار تعلق یافته است.

ادامه مطلب
زمان پخش سریال «رخنه» اشکار شد + فیلم_تاشکن

چالش رسانه‌ای

اسرائیل در عرصه توضیحات رسانه‌ای در جهان در خصوص عملیات غزه هیچ زمان موفق نخواهد می بود، اما باید در این خصوص بهتر عمل کند و شرکت‌های متخصص در این عرصه به کار بگیرد. رسانه یک میدان محوری و مرکزی است و تأثیر مهمی بر تصمیم گیری رهبران جهان می‌گذارد.

روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم در حالی این چنین ادعایی را نقل می‌کند که اکنون رسانه‌های نقل جهان حمایتکننده رژیم صهیونیستی بوده و تلاش می‌کنند جنایات این رژیم را در غزه توجیه کنند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها