خوش آمدید

کاهش سود شرکت SMIC

سود بزرگترین تراشه‌ساز چین در فصل سوم ۲۰۲۳ نزدیک به ۸۰ درصد افت یافت


شرکت SMIC با وجود افزایش تقاضا برای تراشه Kirin 9000S که از محبوبیت زیاد هواوی میت ۶۰ در چین ناشی می‌بشود، با افت ۸۰ درصدی سود در فصل سوم ۲۰۲۳ روبه رو شده است. به نظر می‌آید افزایش تعداد سفارشات Kirin 9000S کمکی به امور مالی SMIC نکرده است. یقیناً به‌طورکلی درآمد این شرکت از ۱.۶۲۱ میلیارد دلار فراتر رفته و به ۹۳.۹۸ میلیون دلار سود رسیده است.

بر پایه گزارش منتشرشده در CNBC، شرکت SMIC به غیر از پردازنده Kirin 9000S حاضر در سری میت ۶۰ هواوی، تراشه‌هایی را برای انواع کاربردهای دیگر از جمله ماشین تشکیل می‌کند. اکنون بعد از فروکش‌کردن شرایط افتتراشه در سال‌های تازه، موجودی تراشه‌ها در سطح بالاتری قرار دارند. ولی به حرف های گزارش‌ها، این رکود به علت تقاضای کم برای این قطعات و سخت‌گیری چندین مشتری در انجام خواست‌ها اتفاق افتاده و به حالت مالی SMIC صدمه رسانده است. کنترل‌های صادراتی ایالات متحده نیز هم چنان کار را برای این شرکت چینی دشوار می‌کند.

ادامه مطلب
اولین تساوی جام ملت‌های آسیا را چین و تاجیکستان رقم زدند
سود بزرگترین تراشه‌ساز چین در فصل سوم ۲۰۲۳ نزدیک به ۸۰ درصد افت یافت ۱۴

افت سود شرکت SMIC در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳

مشکل موجودی بالای محصولات این شرکت که از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ اغاز شده می بود، اکنون در بازار چین افت یافته و موجودی به سطح نسبتاً مناسبی رسیده است. اما موجودی این شرکت برای مشتریان آمریکایی و اروپایی در سطوح زیاد بالایی باقی مانده است.

اکنون برنامه‌های هواوی نیز اشکار نیست، چون تراشه Kirin 9000S از فرایند ۷ نانومتری منفعت گیری می‌کند. برای نزدیک‌شدن به رقیب ها، هواوی باید به سمت فرایندهای گسترش یافتهتر برود، به نظر می‌آید فرایند ۵ نانومتری انتخاب خوبی برای این شرکت باشد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
تصویر روز ناسا: خورشیدگرفتگی در بیابان

انتقال تراشه‌های هواوی از ۷ به ۵ نانومتری امکان پذیر چشم‌انداز مالی SMIC را تحکیم کند؛ بااین‌حال تازمانی که این شرکت مشتریان بزرگ‌تری نداشته باشد، درآمد آن بهبود چشم‌گیری نخواهد یافت. تخمین زده می‌بشود که هواوی ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند را در سال ۲۰۲۴ روانه بازار کند. باتوجه به این که اکثر این تلفنها به گمان زیادً دارای پردازنده‌های Kirin شرکت SMIC خواهند می بود، امکان پذیر اوضاع برای بزرگ‌ترین سازنده تراشه چین بهتر بشود.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها