خوش آمدید

در مسیر اتحادیه همکاری‌های دیجیتال موانعی مثل تحریم وجود دارد

در مسیر اتحادیه همکاری‌های دیجیتال موانعی همانند تحریم وجود دارد


به حرف های رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، نقل‌شدن نظر اتحادیه همکاری‌های دیجیتال از سوی اتاق بازرگانی ایده خوبی است اما در این مسیر مدام موانعی همانند مسائل تحریمی وجود دارد. یقیناً او نظر دارد که مشکلات داخلی سرزمین درزمینه ورود تکنولوژی مشکل جدی‌تری بوده و بهتر است دولت به فکر از بین بردن این مانع ها باشد.

«شهاب جوانمردی»، مدیرعامل شرکت فناپ، در اتفاقات روز فناوری ایران که با حمایتاین شرکت در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۳ برگزار شد، مطرح شکل‌گیری اتحادیه منطقه‌ای تخصصی با نام «اتحادیه همکاری‌های دیجیتال خاورمیانه» را معارفه کرد و از تلاش اتاق بازرگانی تهران، به‌گفتن پاویون قوی قسمت خصوصی، برای شکل‌گیری این اتحاد و همکاری استراتژیک بین اتاق‌های مشترک کشورهای منطقه خبر داد. سپس از نقل‌شدن این ایده از سوی اتاق بازرگانی، «فرزین فردیس»، عضو هیئت‌رئیسه این اتاق، در او مباحثه با دیجیاتو اظهار داشت که نه تحریم‌ها، بلکه رانت و انحصار مانع ها مهم‌تری بر سر راه اتحادیه همکاری‌های دیجیتال می باشند.

ادامه مطلب
چرا چت درون برنامه ای برای کسب و کار شما عالی است

«حسین اسلامی»، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، با اشاره به این که کشوری همانند ایران با پتانسیل بالای اندوخته انسانی باید پیشنهادهایی را در این حوزه نقل کند، به دیجیاتو او گفت: « یقیناً موانعی نیز سر راه این اتحادیه وجود دارد که ملزوم است قسمت خصوصی بیش‌ازپیش برای طراحی درست و اجرای دقیق آن با یکدیگر او مباحثه کنند. ما هم به همکاری سازمان نظام صنفی با اتاق تهران و اتاق ایران علاقه‌مندیم و آمادگی داریم که شراکت ملزوم را درخصوص طراحی این اتحادیه و نظر آن داشته باشیم.»  

در مسیر اتحادیه همکاری‌های دیجیتال موانعی همانند تحریم وجود دارد ۱۴

او درمورد این مانع ها گفت: «موانعی همانند عدم همراهی برخی از کشورها در سطح خاورمیانه نیازمند رایزنی‌های جدی با برخی از کشورهای منطقه در ابتدای شکل‌گیری این اتحادیه است. پیش از آن در داخل سرزمین نیز باید در حوزه فناوری‌های نوین در اقتصاد دیجیتال به یک همگرایی در تشکل‌ها رسیده باشیم. ما نیز در نظام صنفی زمان‌ها است که تشکل‌های صنفی حوزه فاوا را با وجود اتاق تهران و تعداد بسیاری از تشکل‌های دیگر اغاز کردیم.»

ادامه مطلب
دردسرهای محمد صلاح برای تیم ملی مصر و لیورپول
آخرین مطالب

به حرف های اسلامی، مشکل تحریم‌ها می‌تواند به ارتباطاتی که تصمیم برقراری آن را داریم، صدمه بزند اما نمی‌تواند مانع مهم باشد. او باور دارد که او مباحثه در حوزه اقتصاد دیجیتال و طراحی یک اتحادیه می‌تواند با هماهنگی‌های حقوقی به روشای جلو برود که مخاطب تحریم نباشیم.

رئیس سازمان نصر با اشاره به این که قسمت خصوصی مدام مورد مقصد تحریم‌ها است، او گفت: «می‌توان راه‌های حقوقی را تمهید کرد که با توان قسمت خصوصی و همراهی دیگر کشورها این چنین اتحادیه‌ای مخاطب تحریم‌ها قرار نگیرد؛ اگرچه این دغدغه برای تعداد بسیاری از شراکتکنندگان در اتحادیه وجود دارد.» 

ادامه مطلب
قیمت ساینا S برای دومین بار متوالی توسط سایپا افزایش یافت! + جدول مهر 1402

«چیزی به‌جز از بین بردن مانع ها از دولت نمی‌خواهیم»

او این چنین درمورد انتظاراتی که نهادهای خصوصی از دولت دارند، فرمود: «ما از دولت به‌جز از بین بردن مانع ها چیزی نخواستیم و به‌جستوجو حمایتهم نیستیم. بعضی اوقات ملزوم است هماهنگی‌هایی با دیگر کشورها وجود داشته باشد که انتظار داریم دراین‌خصوص دولت پیشنهادهای قسمت خصوصی را مورد نظر قرار دهد و از آن‌ها برای پیشبرد امور منفعت گیری کند. آنچه که از دولت انتظار داریم درواقع از بین بردن مانع ها به‌منظور تحکیم قسمت خصوصی است تا بتواند روی پایش خود ایستاده و همکاری‌های بین‌المللی را نیز شکل دهد.» 

اسلامی نظر دارد که این اتحادیه چندان به واردات پشتیبانی نمی‌کند. درواقع او مشکلات عمده سرزمین درزمینه ورود تکنولوژی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را ازجمله مشکلات داخلی می‌داند.

رئیس سازمان نصر اشاره کرد که قسمت خصوصی مشکلات تحریمی را حل می‌کند و بهتر است بانک مرکزی و وزارت صمت به‌جستوجو از بین بردن مانع ها داخلی باشند. به حرف های او، صادرات مستقیم به‌علت مسائل تحریمی دچار پیچیدگی‌هایی است ولی دنیای اقتصاد دیجیتال دنیای فراتر از مرزها بوده و مدام  راه‌هایی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و تکنولوژی و همین‌طور خدماتی که حوزه‌های فناوری می‌توانند اراعه دهند، وجود دارد. 

ادامه مطلب
نخستین نشست کارگروه صدمه شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها