خوش آمدید

در دادگاه اپیک برملا شد؛ پیشنهاد گوگل به نتفلیکس برای کارمزد 10 درصدی

در دادگاه اپیک برملا شد؛ نظر گوگل به نتفلیکس برای کارمزد ۱۰ درصدی


در جریان دادگاه اپیک گیمز علیه گوگل اشکار شد که مالک پلی استور در سال ۲۰۱۷ به نتفلیکس نظر کرده می بود که پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای خود را با سرویس پرداخت این شرکت انجام دهد و درعوض به‌جای ۱۵ درصد، تنها ۱۰ درصد کارمزد بپردازد. اما نتفلیکس این نظر را نپذیرفت.

بر پایه اسناد و شهادت‌های دادگاه اپیک در برابر گوگل، این غول دنیای فناوری ۶ سال پیش به نتفلیکس نظر داده می بود که ضمن منفعت گیری از سرویس پرداخت درون‌برنامه‌ای اندروید، ۹۰ درصد از درآمد خود را نگه داری کند. اما نتفلیکس این نظر را قبول نکرد، چون باور داشت که در درازمدت زیان سنگینی را متحمل می‌بشود.

نتفلیکس در قبل مستقیماً در داخل اپ اندروید خود اشتراک می‌فروخت و ۱۵ درصد از درآمدش را به گوگل می‌داد. اما این شرکت در یک مقطع وقتی تصمیم گرفت پرداخت‌ها را به طریق فرد دیگر انجام دهد. درنتیجه گوگل با این نظر تصمیم عقب‌نشینی داشت تا همه درآمد حاصل از پرداخت‌های نتفلیکس را از دست ندهد.

ادامه مطلب
ژاپن به گمان زیادً با مأموریت آرتمیس ناسا اولین فضانورد خود را به ماه می‌فرستد

نظر اختصاصی گوگل به نتفلیکس برای کارمزد پرداخت‌ها

در دادگاه اپیک برملا شد؛ نظر گوگل به نتفلیکس برای کارمزد ۱۰ درصدی ۱۴

بااین‌حال، انگارً نتفلیکس به این نتیجه رسیده می بود که حتی با این توافق در درازمدت بخشی از درآمد خود را از دست می‌دهد. درنتیجه آن‌ها این قرارداد را امضا نکردند. این سرویس استریم بزرگ اکنون هیچ سهمی به گوگل نمی‌دهد و کاربران را برای خرید به یک سرویس پرداخت در مرورگر هدایت می‌کند.

نماینده گوگل در دادگاه به هیچ بخشی از این اطلاعات اعتراض نکرد و تنها یادآور شد که نتفلیکس اکنون تقریباً روی هر پلتفرمی وجود دارد و به روشای که می‌خواهد، امور خود را پیش می‌برد. به‌نظر می‌رسد که تلاش گوگل برای اثبات این ادعا بوده است که شرکت‌هایی در حدواندازه نتفلیکس می‌توانند قواعد پلی استور را دور بزنند و سخت‌گیری چندانی علیه آن‌ها وجود ندارد.

ادامه مطلب
گوگل کروم با سه قابلیت دلنشین هوش مصنوعی به‌روز می‌بشود

دادگاه اپیک گیمز علیه عمل های ضدرقابتی گوگل از هفته پیش اغاز شده است و به گمان زیادً هفته‌ها ادامه داشته باشد. این غول فناوری به‌طور هم‌زمان در دادگاه وزارت دادگستری نیز وجود دارد.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها