خوش آمدید

10 سریال تکان دهنده که باید دید

۱۰ سریال تکان دهنده که باید دید


درست است؛ همه ما از داشتن رابطه ای عمیق به سریال های مورد علاقه مان لذت می بریم تا مشغله های روزمره را فراموش کرده و سرگرمی لذت بخشی داشته باشیم. اما بعضی اوقات اوقات، واقعاً به جستوجو چیزی زیاد تر هستیم. در این موارد، ما به جستوجو سریال هایی هستیم که از زشت بودن، نامربوط بودن، غمگین کننده بودن، یا کاملاً شگفت بودن نترسند. سریال هایی که زیر پوست شما رفته و علتمی شوند بعد از آخر تماشایشان، زمان ها حیرت زده به دوردست خیره شوید.

خوب، اگر ناراحتی شدید و دیدگاه های له شده مورد علاقه شما است، بعد ما بهترین سریال های تلویزیونی را برای شما داریم. در این فهرست برخی از گیج کننده ترین، شوم ترین و حال بهم زن ترین سریال هایی که تا به حال به صفحه نمایش تلویزیون آمده اند، به چشم می خورند. در حالی که این سریال ها برای افراد نازک دل مناسب نیستند، اما به همان اندازه تماشای آن ها اهمیت دارد.

۱۰ سریال تکان دهنده که باید دید ۷۰

اما دقیقاً چه چیزی علتمی بشود که یک سریال با وجود این که کاملاً غیرقابل تماشا است، قیمت تماشا کردن داشته باشد؟ از یک طرف، نویسندگی بی نقص و بازی های برجسته می توانند ظرافت را به هر روایت بیاورند و حتی آزاردهنده ترین سناریوها را کاملاً دلنشین نمود دهند. علاوه بر این، جهت باید به قدر کافی اشکار باشد تا شما را در هر فضای پرفراز و نشیب و مقصد روایی پیچ در پیچ غرق کند. به این علت، اگر جرات این را دارید که از محدوده امن خود فراتر بروید و چیز جدیدی را توانایی کنید، این فهرست از تکان دهنده ترین سریال ها را تماشا کنید.

10 سریال تکان دهنده که باید دید
۱۰ سریال تکان دهنده که باید دید ۷۱

۱۰- ۱۳ Reasons Why (2017 – ۲۰۲۰)

۱۳ علت برای این که سریالی از نتفلیکس در سال ۲۰۱۷ است که از طریق لنز شخصیت های نوجوان خود به طور شفاف و مستقیم با ترومای خودکشی روبه رو می بشود، سریالی که برای عکس سازی خشن و غمگین کننده و الفاظ رکیک زیاد، مصرف مواد مخدر و محتوای جنسی اش در برخی مدارس ممنوع شده است. کاترین لانگفورد احتمالا در داستان این سریال زنده نباشد، اما شخصیت مهم ماجراست. هنگامی که کلی جنسن مجموعه ای از نوارهای ضبط شده را دریافت می کند که توسط همکلاسی مرحومش، هانا بیکر خطاب به او تهیه شده است و ۱۳ علت برای این که چرا او جان خودش را گرفته است را توضیح می دهد، داستان او را در مجموعه ای از فلش بک ها تماشا می کنیم.

ادامه مطلب
ملی پوشان فوتبال ایران روبه رو هنگ کنگ و ازبکستان اشکار شدند_تاشکن

هر نوار و در نتیجه هر اپیزود، روی فردی تمرکز می کند که هانا را آزار داده و یک قدم دیگر او را به سمت خودکشی سوق داده است. این سریال برای این که در به عکس کشیدن سوژه های مهم و قابل توجهش، بی محابا و درست عمل می کند، جنجال برانگیز شده است. اما این صداقت برنامه می بود که تحسین تعداد بسیاری را برانگیخت. ۱۳ علت برای این که با شخصیت محور بودن بیشتر از پیش دلنشین تر شد. اگر چه تماشای آن دشوار است، اما ۱۳ علت برای این که یک سریال تلویزیونی است که تماشای آن برای هر فردی الزامی به نظر می رسد.

10 سریال تکان دهنده که باید دید
۱۰ سریال تکان دهنده که باید دید ۷۲

۹- Sharp Objects (2018)

درام های جنایی روا شناختی زیاد تر مقداری بن مایه های غمگین کننده و حقایق تکان دهنده دارند. و هنگامی سریالی با این شرایط در رابطه یک مادر و بی توجهی او به بچه هایش باشد، چطور می بشود سپس از همه شدن داستان، شوکه نشوید و سر جایتان میخکوب نشده باشید؟ با وجود سه بازیگر ستاره در نقش های مهم سریال اشیای تیز یا چیزهای تیز, سمی بودن فضای شهرهای کوچک و خانواده های بی فایده را با القای شوق و تعلیق به آن ها تشریح می کند. سپس از این که خبرنگار کامیل پریکر با اکراه به زاد گاه خود در میزوری برمی گردد تا ماجرای قتل دو دختر خردسال را حل کند, با خاطرات دردناک خودش روبه رو می بشود. یک مادر کنترل گر و یک خواهر ناتنی کینه توز را به این ملغمه اضافه کنید و چیزی که به دست می آورید هشت تکه پرتنش از یک سریال تکان دهنده است .

ژان مارک واله، کارگردان سریال، برای ساخت یک فضای گوتیک جنوبی در هر فریم که سریال را ملموس تر و پیچیده تر می کند، با لیاقت تحسین است. علاوه بر این, ایمی آدامز به گفتن نقش زن مهم داستان، بازی فوق العاده تحسین برانگیزی در این سریال دارد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

10 سریال تکان دهنده که باید دید
۱۰ سریال تکان دهنده که باید دید ۷۳

۸- Bates Motel (2013 – ۲۰۱۷)

متل بیتس که دنباله ای مدرن بر فیلم روانی (Psycho) ساخته آلفرد هیچکاک در دهه ۱۹۶۰ است، عمیقاً به روان آشفته قهرمان مهم خود، نورمن بیتس، می پردازد. ما وحشت و رنج محض سال های نوجوانی او را در پنج فصل مشاهده می کنیم. متل بیتس که با اغاز زندگی نورمن در کنار مادری آزارگر و کنترل گر به نام نورما اغاز می بشود، نگاهی به پسر خرد شده و رنج کشیده ای است که زیر پوست همه بدی هایی که بعد از بزرگ شدن انجام می دهد، نهان شده است. با نگاهی به علت مهم وخیم شدن حالت روحی او تا این حد شدید، طرفداران نورمن را با دیدی تازه فهمیدن می کنند.

ادامه مطلب
محصولات سرفیس حداقل 6 سال به‌روزرسانی فریمور دریافت خواهند کرد

در حالی که فردی هایمور حس آشنا و در عین حال ترسناکی را به شخصیت نورمن القا می کند، ورا فارمیگا، بازیگر نامزد جایزه امی، نورما را همزمان سلطه جو و رقت انگیز به عکس می کشد. تماشای رابطه مهرطلبانه و وابسته این دو زیاد غمگین کننده است، اما یک پویایی شگفت انگیز نیز در خود دارد که می توان از آن چیزهای بسیاری آموخت.

10 سریال تکان دهنده که باید دید
۱۰ سریال تکان دهنده که باید دید ۷۴

۷- Mindhunter (2017 – ۲۰۱۹)

به گمان زیادً تا به حال صدها بار این جمله را شنیده اید، اما بیایید یک بار دیگر آن را نقل کنیم: «حقیقت شگفت تر از داستان است». و شکارچی ذهن مجموعه ای است که این حقیقت را با نقبی عمیق زدن در داستان ماموران واقعی اف بی آی، هولدن فورد و بیل تنچ اثبات می کند. انگارً در دهه ۱۹۷۰، این دو بخشی از واحد علوم رفتاری اف بی آی بودند و بخشی از کار آن ها مطالعه الگوها و روان مجرمان رده بالا می بود.

در این مجموعه این چنین، فورد و تنچ با یکدیگر همکاری می کنند تا در رابطه ذهن های سایکوپاتیک تحقیق کرده و قاتلان زنجیره ای بدنام را به منظور حل پرونده های تازه و در حال تحقیق، با خود همراه سازند. در حالی که خود این داستان، حالتان را خراب می کند، این روایت متدیک و فرآیند بازجویی دقیق انجام شده توسط این کارآگاهان است که شما را تا انتها آزار می دهد. با این حال، اگر واقعاً می خواهید فهمیدن کنید که چه چیزی انسان را به انسان تبدیل می کند، شکارچی ذهن یک سریال الزامی برای تماشا است.

10 سریال تکان دهنده که باید دید
۱۰ سریال تکان دهنده که باید دید ۷۵

۶- True Detective (2014 – تا بحال)

یک درام جنایی دیگر اما در قالب آنتالوژی، فصل اول کارآگاه حقیقی خود به ورطه یک پرونده پر پیچ وخم و ترسناک سقوط می کند. انگارً در سال ۱۹۹۵، کارآگاهان راستین “راست” کوهل و مارتین “مارتی” هارت مامور رسیدگی به پرونده قتل یک روسپی به نام دورا لانگ شدند. اکنون، ۱۷ سال سپس، این دو تا این مدت هم روی همان پرونده قاتل سریالی تمرکز دارند، در حالی که تا این مدت مشغول مبارزه و کنار آمدن با شیاطین و قبل خودشان می باشند. کارآگاه حقیقی بعضی اوقات اوقات می تواند به نحوه غیرقابل تحملی ترسناک بشود، شخصیت ها قطعاً قابل فهمیدن و دوست داشتنی نیستند و تماشای به عکس کشیدن خشونت بر علیه زنان نیز دشوار است.

ادامه مطلب
جوان‌گرایی در ۳۳ماه قبل، از شعار به عمل تبدیل شد_تاشکن

با این حال، دیدن دیوانگی محض ذهن انسان و این که تا چه حد می خواهد به فرد دیگر درد داخل کند، زیاد دلنشین است. متیو مک کانهی و وودی هارلسون نقش نیهیلیست های ابدی، همان کارآگاهان داستان، را بازی می کنند. و فصل دوم با وجود ستارگانی چون ریچل مک آدامز، کالین فارل و وینس واون قوت ستارگی خود را گسترش می دهد. این سریال در فصل دوم خود دچار کم شدن شد و علیرغم بهتر شدن در فصول بعدی، هم چنان فصل اول بهترین فصل این سریال است که نباید از دست بدهید.

10 سریال تکان دهنده که باید دید
۱۰ سریال تکان دهنده که باید دید ۷۶

۵- Ozark (2017 – ۲۰۲۲)

اوزارک که احتمالا یکی از دلنشین ترین، تاریک ترین و غنی ترین برنامه هایی باشد که نتفلیکس تا به حال به وجود اورده است، داستان خانواده بیرد را در ماجراجویی مرگبار خود جستوجو می کند. جیسون بیتمن در نقش مارتی بیرد، یک برنامه ریز مالی انگارً ساده است که یک دفعه با تهدید مرگ خود و خانواده اش روبه رو می بشود، بعد از آن که مطرح پولشویی او و شرکایش به مسیر خطرناک و غیرمنتظره می رود. مارتی که اکنون ناچار است به همراه خانواده اش از شیکاگو به یک مجموعه تفریحی تابستانی در اوزارکس نقل مکان کند تا جان خود را نجات دهد، باید در عرض پنج سال بیشتر از ۵۰۰ میلیون دلار را پولشویی کند.

در حالی که او اتحادی نه چندان بی دردسر را با یک کسب وکار محلی شکل می دهد، مغازه ای تاسیس کرده و فعالیت های غیرقانونی اش را اغاز می کند، اما شکاف هایی در زندگی شخصی او شکل می گیرد و هر لحظه خطر مرگ و نابودی در بالای سرش ظاهر می بشود. اوزارک به طور مستمر پرتعلیق ترین اپیزودهای تاریخ تلویزون تا به حال را داشته است. این سریال به شکل یک بازی ترسناک که در آن هر شخصیت تنها یک تکه از پازلی بزرگ تر است، روایت می بشود. لحن غم انگیز و تاریک آن اثری بر این حقیقت ندارد که این مجموعه بی نقص ساخته شده و واقعاً فوق العاده و بی نظیر است.

ادامه مطلب
لپ‌تاپ گیمینگ ردمجیک با طراحی دلنشین و سخت‌افزار قوی از راه می‌رسد_تاشکن
10 سریال تکان دهنده که باید دید
۱۰ سریال تکان دهنده که باید دید ۷۷

۴- Penny Dreadful (2014 – ۲۰۱۶)

سریال داستان عامه پسند که توسط جان لوگان ساخته شده، یک مجموعه درام ترسناک است که سه فصل را در بر می گیرد. این سریال برای ترکیب چهره های ادبی نمادین با یک فانتزی گوتیک و قرار دادن آن ها در یک محیط عصر ویکتوریایی، سریالی کاملاً خلاقانه محسوب می بشود. برای ساده تر کردن روایت، این سریال حول محور پزشکی به نام ونسا ایوز است که یک واسطه روانی برای ربط دادن دنیای واقعی با تعدادی از شخصیت های محبوب قدیمی همانند دوریان گری مرموز، ون هلسینگ، دانشمند ویکتور فرانکنشتاین، کنت دراکولا و دکتر جکیل نیز هست.

او از آن ها می خواهد تا تهدیدهای ناشی از قاتلان فراطبیعی را بازدید کنند. اگر چه این چنین فضایی امکان پذیر برای طرفداران ژانر وحشت فریبنده و وسوسه برانگیز به نظر برسد، اما در واقع تماشای این مجموعه زیاد ترسناک و غمگین کننده است. صحنه های گسترده و فیلمبرداری های پر زرق و برق آن، معماهای درهم پیچیده را خشن تر، تاریک تر و بدیع تر می کند.

10 سریال تکان دهنده که باید دید
۱۰ سریال تکان دهنده که باید دید ۷۸

۳- Black Mirror (2011 – تا بحال)

باور بر این است که داستان سرایی آنتالوژی به علت زمان زمان کوتاهی که دارد، دقت کامل شما را جلب نمی کند. اما آینه سیاه این باور را با ترسناک و گیج کننده بودن خود بی اعتبار می سازد. این سریال نگاهی مدرن و با تکنولوژی بالا به عشق، جنسیت، روابط و مصرف اطلاعات در عصر مدرن دارد. ما به گفتن انسان، امروزه بیشتر از هر زمان فرد دیگر به فناوری وابسته هستیم. و اگر شما فردی هستید که حس می کنید کاملاً با بصیرت و باملاحظه هستید، آینه سیاه علتمی بشود که دقیقا عکس آن را حس کنید.

زاییده ذهن خلاق چارلی بوکر، این سریال نتفلیکس تلاش می کند تا آینده ای را پیش بینی کند اگر ما هم چنان با همان سرعتی که امروز هستیم، به نفس کشیدن، خوردن و زنگی کردن در محدوده یک محیط تکنولوژیک ادامه دهیم، به زودی به آن خواهیم رسید. این سریال که با هر تکه جدا گانه بیشتر از پیش دلواپس کننده و قابل فهمیدن می بشود، ثابت می کند که بعضی اوقات ترسناک ترین مکان فراتر از ستاره ها یا قبر نیست و همین دنیای امروزی به زودی می تواند کابوس ترین سناریویی باشد که در ذهن هر فردی وجود دارد.

10 سریال تکان دهنده که باید دید
۱۰ سریال تکان دهنده که باید دید ۷۹

۲- The Haunting of Hill House (2018)

مایک فلاناگان، کارگردان قدیمی کار ژانر وحشت، پیچشی مدرن به داستان ارواح کلاسیک سال ۱۹۵۹ به همین نام نوشته شده توسط شرلی جکسون، نویسنده مشهور داستان های ترسناک می دهد. با دقت به این ربط، مطمئناً خود سریال چیزی جز مسحور کننده نخواهد می بود. مطرح مهم این مینی سریال تلویزیونی به این شکل است: خواهران و برادران کرین در عمارتی بزرگ می شوند که برای جن زدگی مشهور می بشود. در طول دوران کودکی، این کودکان با حضوری ماوراء الطبیعه در سر یا در برابر چشم هایشان روبه رو می ش.ند. اکنون آن ها به گفتن بزرگسل ناچار می شوند در همان عمارتی که آن ها را خرد کرده مجدد با هم دیدار کنند.

ادامه مطلب
۱۰ گل خاص اروپایی برای طارمی ثبت شد

تیموتی هاتن، کارلا گوگینو، کیت سیگل و هنری توماس در سریال تسخیرشدگی خانه هیل بازی می کنند، اما این سریال اولین نقش بزرگ ویکتوریا پدرتی نیز هست و او به طور بی نقصی هراس و اندوه را با شخصیت خود ترکیب می کند و این آخر ویرانگر را به اوج می رساند. با وجود تحول جدول وقتی و مطالعه عمیق ذهن های ناخودآگاه شخصیت ها، با تماشای این سریال فهمیدن می کنیم که چرا تماشای داستان جکسون تا این حد غمگین کننده و تکان دهنده است.

10 سریال تکان دهنده که باید دید
۱۰ سریال تکان دهنده که باید دید ۸۰

۱- Hannibal (2013 – ۲۰۱۵)

در طول سال ها، بازسازی های بسیاری از شخصیت ها و خط داستانی در رمان های توماس هریس صورت گرفته است. هانیبال یک درام سه فصلی است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ انتشار شد. این سریال توسط برایان فولر ساخته شده و حول محور بازی ترسناک موش و گربه ای می چرخد که توسط دکتر هانیبال لکتر روانپزشک قانونی طراحی شده، فردی که امکان پذیر در ظاهر یک دکتر معمولی به نظر برسد، اما در واقع او یک قاتل زنجیره ای آدمخوار دارد.

با اشکار کردن زمان پشتیبانی به اف بی آی و پیوستن به ویل گراهام در بازجویی از مجرمان، لکتر این موقعیت را غنیمت شمرده و می پذیرد، غافل از این که این همکاری، او را به ملاقات با فردی می کشاند که واقعاً او را فهمیدن می کند. هیو دنسی و مدس میکلسن از بازیگران مهم این سریال می باشند که با بازی های خود، به معنی واقعی کلمه درخشیده و شما را تا سر حد دیوانگی می ترسانند، در حالی که نمی توانید چشمتان را از صفحه نمایش و اتفاقات هولناکی که رخ می دهند بردارید. نحوه تبدیل قتل های باشکوه به وعده های غذایی در کنار صدمه های روانی و تاکتیک های دستکاری ذهن به یک اندازه هولناک و تماشا نکردن آن دشوار است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها