خوش آمدید

«یک مدرسه، یک معلم، یک ایران» آماده نمایش شد

«یک مدرسه، یک معلم، یک ایران» آماده نمایش شد


به نقل از ، این مستند با دقت به اهمیت محتوایی و تخصصی در گروه آموزش‌های رسمی شبکه آموزش تشکیل شده است، فیلم «یک مدرسه، یک معلم، یک ایران» بیانگر نقش و تاثییر رسانه و منفعت‌مندی از فناوری‌های روز دنیا در تشکیل بستر آموزش برابر است.

محسن غلام‌زاده تهیه‌کننده این مستند در رابطه مرحله های ساخت این تاثییر فرمود: برای پرداختن به نوشته پراهمیت برابری آموزش در سرزمین، نخستین قدم برای یک مستندساز، پژوهش است، با شرکت در اتاق فکر شبکه آموزش سیما زوایای مهم این مساله روشن گردید و بعد از نگارش سناریو، پژوهش میدانی را همگام با ساخت فیلم اغاز کردیم.

او گفت: شاکله این مطرح برای من، دیده‌شدن همه مردمان سرزمینم می بود، که این مهم برای یک فیلم مختصر محکم به روایت و محتوا، میسر نبوده است، به این علت از چهار گوشه سرزمین عزیزمان ایران استان‌هایی را انتخاب کردم که با سختی دسترسی به بسترهای آموزشی روبرو می باشند.

ادامه مطلب
وزارت ورزش و جوانان درپی انفجارهای تروریستی کرمان مطلب تسلیت صادر کرد

تهیه‌کننده این مجموعه با اشاره به سفرهای گوناگون در طی پروسه تشکیل، فرمود: برای ساخت مستند «یک مدرسه، یک معلم، یک ایران» به شمال سرزمین در حاشیه خزر و استان سرسبز گیلان و روستاهای بکر شهرستان شفت که پر است از بوی شالیزار و مردمان سخت‌کوش سفر کردیم، سپس از آن بر فراز زاگرس باشکوه سفر کردیم به کوهستان و دشت‌های حاصلخیز استان لرستان و مهمان ایلات عشایر خونگرم آن شدیم.

سپس با گذر از کویر مرکزی رسیدیم به استان سیستان و بلوچستان، در آنجا به تماشای هنر بی‌نظیر سوزن دوزی زنان و دختران این دیار نشستیم، دریا به دریا از دریای عمان عبور کردیم تا قلب خلیج همیشگی پارس و هرمزگان و جزیره هم نامش هرمز قشنگ و به دیدار مردمان دریا دلش رفتیم و با همه از حال دانش آموزان گفتیم.

ادامه مطلب
گزارش سود و درآمد IBM برای سه ماهه چهارم سال 2023 اظهار شد

در این مستند تلاش شده تا اقلیم، زبان، پوشش، معاش و اساسا فرهنگ و بارزه های چهار گوشه سرزمین در بضاعت این فیلم دیده بشود و موسیقی بومی روایت همه گونه‌گونی اقوام و نژادها باشد.

غلام‌زاده در ادامه گفت: در میانه مستند، در تهران با آموزگاری روبه رو هستیم که مشتاق خدمت به دانش‌آموزان مناطق دور افتاده است و زمان برایش میسر نشده و نهایتا با وجود و تدریس از طریق مدرسه تلویزیونی ایران، دلگرم خدمت از پنجره تلویزیون می‌بشود، این قسمت فیلم مستند پر است از رخدادهای فرخنده و تلاش یکایک مدیران و همکارانم در شبکه آموزش که سخت می‌کوشند تا کلاس درس و محتوای آموزشی استاندارد میهمان چشمان دانش آموزان گرامی کشورمان در همه عرصه گسترده ایران گرامی بشود.

این فیلم مستند داستانی ۱۲ دقیقه‌ای روز یکشنبه ۲۱ آبان ساعت ۱۱ صبح در برنامه «و اما امروز» با وجود نویسنده و کارگردان این تاثییر از شبکه آموزش سیما پخش خواهد شد.

ادامه مطلب
هفت داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا شرکت می‌کنند_تاشکن

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها