خوش آمدید

بسته خبری صدا و سیما| افشاگری قسمت پایانی «تارکد» از پرونده یک انفجار/ تأکید جبلی بر هویت محوری در صدا و سیما- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

رئیس صداوسیما تکلیف «زیرخاکی» و چند سریال دیگر را روشن کرد/ ماجرای مهران مدیری و «به افق فلسطین»


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، امروز بالاخره سپس از زمان‌ها تکلیف سریال «ترور» حاج قاسم سلیمانی روشن شد. گمانه‌زنی درمورد این سریال زیاد نقل می‌شد و امروز سپس از سفر رئیس رسانه ملّی به جنوب لبنان و محورهای مقاومت او به برج میلاد آمد و از پشت‌صحنه سریال «ترور» به‌کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی بازدید کرد،
سریالی که به نیمه راه رسیده و درمورد ترور نافرجام سردار سلیمانی است. فرهاد قائمیان، انوش معظمی، جعفر دهقان، رامین راستاد، مهدی سلوکی، افشین سنگ‌چاپ، یدالله شادمانی، با وجود محمدحسین لطیفی با هنرمندی هدایت هاشمی و شهرام ابراهیمی در نقش سبحان با معارفه نانت تومه در حال فیلمبرداری است.

ما دو سال است تلاش می‌کنیم «ترور» ساخته بشود

اما پیمان جبلی در جریان این بازدید به سؤالات خبرنگاران هم جواب داد. او درمورد ساخت سریال «ترور» حاج قاسم سلیمانی او گفت: کارهایی که درمورد شخصیت‌های برجسته تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم تشکیل خواهد شد طبق معمولً به‌دلایل مختلفی، کارهای سخت و پیچیده‌ای است، به‌خصوص که آن شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باشد. پرداختن به داستان‌ها، شخصیت و سیره این بزرگان طبق معمولً امکان پذیر با چالش‌هایی مواجه بشود. هنر کارگردان در مجموعه‌های نمایشی همچون «ترور» این است که سایه شخصیت شجاع، اثرگذار و تعیین‌کننده شهید سلیمانی را به‌خوبی به‌همراه آثار و تأثیراتش به‌عکس بکشند.

او گفت: «ترور» داستان زیاد خوب، دلنشین و قوی دارد که احتمالا سریعتر از این‌ها باید انجام می‌شد. ما از دو سال پیش چشم به راه این کار بودیم، اما حساسیت و دقتی که دوستان گرامی ما در مؤسسه آوینی داشتند برای این که این کار را با درام و فیلمنامه نیرومندتری راهی پیش‌تشکیل کنند علتشد این کار یک مقدار با تأخیر تشکیل شد، اما مطمعن داریم این کار از کارهای فاخر و برجسته خواهد شد که حتماً نظر مخاطبان را جلب خواهد کرد. امیدواریم که ان‌شاءالله این مینی‌سریال به سالگرد حاج قاسم سلیمانی برسد، یقیناً دوستان و کارگردان و تیم تشکیل قول دادند تا آن زمان آماده پخش بشود. امیدوارم این مجموعه بتواند مقدمه‌ای برای تشکیل فصل‌های بعدی با داستان‌های واقعی باشد و بتواند به این نوشته و موضوعات دیگر ان‌شاءالله بپردازد.

ادامه مطلب
آخرین به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی 2024_تاشکن
آخرین مطالب

رئیس صداوسیما پافشاری کرد: من از سال ۱۴۰۰ قول تشکیل مجموعه نمایشی مرتبط با شخصیت و سرگذشت شجاعانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را داده بودم؛ دو سالی که گذشت همه سازمان با همکاری مؤسسه آوینی پیگیر بودند این کار به تشکیل برسد امسال بحمدالله این آرزو برآورده شد و این سریال به تشکیل رسید؛ امیدواریم ان‌شاءالله این کار در حد و اندازه شهید بزرگوار شهید سلیمانی باشد و مورد دقت مردم قرار بگیرد.

او این چنین در جواب به سؤالی درمورد دیگر سریال‌های تلویزیونی که در راه‌اند، او گفت: من می‌دانم تا هفته قبل نزدیک به ۱۸ تا سریال مجموعه نمایشی دوربین‌روشن داریم، کنارش فکر می‌کنم ۱۲ مجموعه در حال پیش‌‌تشکیل داریم و نزدیک به ۲۰ مجموعه در حال نگارش است. کارهایی که در چرخه تشکیل قرار گرفته است تا نزدیک به بسیاری خیال ما را از بابت جدول پخش تا اواخر تابستان سال دیگر راحت می‌کند، درصدد هستیم فیلمنامه‌های فرد دیگر را هم در چرخه تشکیل قرار بدهیم فکر می‌کنم احتمالا نزدیک به ۳۰ فیلمنامه دیگر در نوبت بازدید‌اند که همکاران ما بازدید‌شان را در دستور کار قرار داده‌اند ان‌شاءالله آنها هم به مرحله پیش‌تشکیل برسد.

ادامه مطلب
تأثیر منفی کارکرد بیمه‌ها در فرایند خدمات آزمایشگاه های پزشکی - تاشکن

گاندو۳ در راه

جبلی به ساخت فصل سوم «گاندو» اشاره کرد و افزود: مجموعه‌هایی با داستان‌های امنیتی و پلیسی که زیاد تر هم مورد دقت مخاطب قرار می‌گیرد تعدادی از آنها را امسال روی آنتن دیدیم که مجموعه «ترور» یکی از آنهاست. ما در تلاشیم «گاندو۳» هرچه سریعتر به مرحله پیش‌تشکیل و تشکیل برسد، خبر ندارم امسال می‌رسد یا خیر؛ اما دوستان ما در کوششاند آماده کنند و امیدواریم همکاری نهادهای بیرون از سازمان به ما پشتیبانی کند که فصل سوم این مجموعه را هم کلید بزنیم.

اغاز پیش‌تشکیل «زیرخاکی»

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

او در ادامه به اغاز «نون‌خ» و پیش‌تشکیل فصل تازه «زیرخاکی» اشاره کرد و او گفت: مجموعه‌هایی که در حال تشکیل است همکاران ما در دفتر فیلمنامه و هم در سیمافیلم و هم در کارگروه‌های تخصصی موضوعی قرارگاه محتوایی سازمان، همه کوشششان این است ترکیب کارهایی که تشکیل می‌بشود یک ترکیب متوازن و متناسبی باشد، هم در آن داستان‌های تاریخی، تاریخ اسلام، تاریخ معاصر، تاریخ دفاع مقدس، کارهای طنز و کمدی، ملودرام، کارهایی که به حوزه‌های گوناگون و در ساختارها و ژانرهای گوناگون تشکیل می‌بشود وجود داشته باشد، این یک مقدار سخت است برای این که فیلمنامه ها باید آماده باشد و همزمان ما بتوانیم در ساختارهای گوناگون تشکیل کنیم، اما تلاش دوستان ما این است که ما حتماً در همه مرحله های تشکیل حتماً کارهای طنز داشته باشیم. خوشبختانه فصل تازه «زیرخاکی» در مرحله پیش‌تشکیل است. فصل تازه «نون‌خ» تشکیل خود را اغاز کرده است کارهای دیگر هم بازدید می‌بشود.

ادامه مطلب
آمریکا به پاناما در کوپا باخت_تاشکن

مذاکرات درمورد سریال «پایتخت» ادامه دارد

جبلی در جواب به سوال خبرنگار تسنیم درمورد سریال «پایتخت» خاطرنشان کرد: قبلاً هم این جمله را حرف های‌ام دوستان ما در سیمافیلم روزانه مشغول مذاکره با تهیه‌کنندگان و کارگردانان متنوع و مختلفی از مجموعه‌های گوناگون و درمورد تولیدات تازه و تولیدات فصل‌های تازه می باشند. به‌صورت طبیعی این روال طی می‌بشود دوستان ما مذاکره می‌کنند در مذاکراتی که برای تشکیل یک مجموعه انجام می‌بشود نمونه آن کاری که امروز شاهدش بودیم دو سال است درمورد آن بازدید می‌بشود تا پخته‌تر و بهتر بشود، اصلاً طبیعت کار تلویزیون این است کار طول می‌کشد و این‌که بخواهیم در وسط راه بگوییم که مذاکره چه شد و به کجا رسید این طور نیست.

عکس العمل به حواشی برنامه «به‌افق فلسطین»

او درمورد سفر خود به لبنان و حواشی «به‌افق فلسطین» به خبرنگار تسنیم او گفت: بحمدالله توفیق داشتم در دو سه روز قبل خدمت عزیزان رسیدم در رسانه‌های مقاومت و از نزدیک با خبرنگاران گرامی و شجاع خودمان در مرز فلسطین اشغالی مراوده داشتم و خداقوت گفتم. آثار وجود شهید قاسم سلیمانی در کل محور مقاومت به چشم می‌خورد. این مطمعن به نفس، روحیه، شجاعت، خلاقیت و امیدی که در همه قسمت‌های محور مقاومت از یمن، لبنان، فلسطین، عراق و سوریه هست همه مرهون شخصیت حاج قاسم و مکتب این شهید بزرگوار است که ما زیاد مدیون حاج قاسم هستیم. اگر ما امنیت و اقتدارمان و دست بالای مقاومت را در منطقه می‌بینیم همه مرهون شهید سلیمانی است. شهید سلیمانی حق بسیاری بر گردن ما دارد و این ادای دین معنی‌اش این است ما در حوزه تخصصی خودمان که تولیدات تلویزیونی و رسانه‌ای است و بیشتر از این فعال باشیم. اکتفا کردن به یک مجموعه نمایشی قطعاً به‌معنی ادای دِین به شهید بزرگوار ما حاج قاسم سلیمانی نیست، امیدوارم ان‌شاءالله بتوانیم از داستان‌ها، قالب‌ها و ساختارهای دیگر کنار مجموعه نمایشی که تشکیل می‌بشود زیاد تر به آثار و شخصیت حاج قاسم سلیمانی بپردازیم.

ادامه مطلب
برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در مقابل هتک حرمت کنندگان به قران قدرت بازدارندگی دارد

جبلی پافشاری کرد: درمورد «برنامه به‌افق فلسطین» و حواشی‌ای که تشکیل شد، باید بگویم دیشب از بیروت حرکت کردم و امروز صبح رسیدم، دوستان در حال بازدید‌اند توضیحات بیشتری بدهند، اما ما استقبال می‌کنیم از هرگونه خلاقیت، نوآوری و برنامه‌هایی که با مقصد تبیین دقیق و روشن به‌روزشده آرمان‌های انقلاب اسلامی و در رأس آنها یکی از با اهمیت ترین‌های آن که فلسطین باشد روی آنتن بیاید و ما استقبال کنیم. در رابطه همکاری با عناصر، افراد و مؤسسات فعال در حوزه رسانه هم از روز اول گفتم و باز هم تکرار می‌کنم و این یک شعار نیست بلکه یک نیاز است. بار فرهنگ در سرزمین به‌قدری گسترده و سنگین است که صداوسیما با همه افراد و عناصرش به‌تنهایی نمی‌تواند به‌دوش بکشد، ما حتماً از همکاری مؤسسات رسانه‌ای، فرهنگی، افراد و عناصر رسانه‌ای فعال استقبال می‌کنیم و آن را هم ان‌شاءالله گسترش خواهیم داد.

ادامه مطلب
پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا_تاشکن

شکایت از مهران مدیری

او درمورد ماجرای شکایت از مهران مدیری او گفت: من در جریان به‌روزشده این نوشته نیستم، دوستان حقوقی ما دارند بازدید می‌کنند، طبیعی است که با افراد گوناگون و مؤسسات گوناگون در اشکال گوناگون امکان پذیر یک سازمان به‌لحاظ حقوقی با مشکل روبرو به‌بشود و بالاخره قوانین، مقررات و قانون تکلیف را روشن می‌کند و درمورد این نوشته آخرین اطلاعات را ندارم و همکاران حقوقی ما در جریان می باشند و می‌توانند پاسخگو باشند.

ادامه برنامه «جام‌جم» در تلویزیون

جبلی این چنین درمورد برنامه «جام‌جم» و این‌که آیا ادامه اشکار خواهد کرد و یا در میانه راه دچار قطعی خواهد شد، افزود: اساساً نقد سازنده و منفعت گیری از دیدگاه‌های گوناگون در خصوص موضوعات گوناگون از راهبردهای ما در رسانه ملی به حساب می‌آید. در حوزه‌های گوناگون اعم از رسانه، فرهنگ، اقتصاد، سیاست و مباحث فرهنگی و ورزشی؛ یکی از جذابیت‌های رسانه منفعت گیری از دیدگاه‌های گوناگون و جریان‌های فکری متفاوت درمورد موضوعات گوناگون است.
یکی از موضوعاتی که در این بین مغفول مانده می بود خود رسانه ملّی است که محل نقد تعداد بسیاری است و موافقان و مخالفان درمورد موضوعات گوناگون مرتبط با مأموریت‌های رسانه ملی وجود دارد. بنده از روز اول دغدغه‌ام این می بود در همان ماه‌های اول وعده دادم برنامه‌ای در این خصوص روی آنتن خواهیم برد. آماده‌سازی این برنامه متأسفانه طول کشید من خودم از همکاران خودم گله های کردم دیر اغاز شد، مرحله های پختگی خودشان را طی می‌کند و ان‌شاءالله با قوت به کار خودش ادامه خواهد داد.

انتهای مطلب/+



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها