خوش آمدید

اقتدار در دوازدهمین سالگرد شهادت شهید حاج حسن طهرانی مقدم

اقتدار در دوازدهمین سالگرد شهادت شهید حاج حسن طهرانی مقدم


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، نماهنگ «اقتدار» به مناسبت دوازدهمین سالگرد شهادت شهید حاج حسن طهرانی مقدم با اجرای گروه سرود «نسیم رحمت» انتشار شد. این نماهنگ به همت گروه موسیقی سازمان رسانه‌ای تهیه شده است.

 

.

 

 

شهید حسن طهرانی‌مقدم یکی از پایه‌گذاران برنامه موشکی در سپاه پاسداران می بود و به «پدر موشکی ایران» معروف است.

حسن طهرانی‌مقدم در ۶ آبان ۱۳۳۸ در محله سرچشمه، تهران دیده به جهان گشود. وی که در اولین روزهای راه اندازی سپاه پاسداران، به عضویت این نهاد درآمده می بود، در دوران جنگ ایران و عراق، نخستین فرمانده توپخانه سپاه و بنیانگذار واحد توپخانه در سپاه می بود. بعد از آن شهید طهرانی‌مقدم مسئولیت واحد توپخانه را به حسن شفیع‌زاده اهدا کرد و به یگان موشکی سپاه پاسداران رفت و مسئولیت این یگان را برعهده گرفت. او این چنین در راه اندازی و بنیان‌گذاری فرماندهی موشکی سپاه پاسداران اثرگذار می بود.

ادامه مطلب
تمرین تیم فوتبال پرسپولیس با برگشت کاپیتان امید عالیشاه

این شهید والا مقام با آخر جنگ، داخل حوزه تحقیقات و گسترش فعالیت‌های موشکی در سپاه پاسداران شد و مسئولیت ریاست سازمان جهاد خودکفایی سپاه را برعهده گرفت. در دوران بعد از جنگ ایران و عراق، طهرانی مقدم ماموریت مدیریت بر پروژه ساخت چند موشک را در واحد موشکی سپاه قبل از علیرضا یزدانی برعهده داشت.

شهید حسن طهرانی‌مقدم، در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته صنایع ریخته‌گری در دانشگاه پرورش دبیر شهید رجایی مشغول به تحصیل می بود و در مرحله نخست در سال ۱۳۶۹ مقطع کاردانی و در سال ۱۳۷۴ نیز کارشناسی را از این دانشگاه اخذ کرد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

امام خامنه‌ای بعد از شهادت حاج حسن طهرانی‌مقدم او را «سردار عالی‌قدر، دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا» خطاب کرد.

ادامه مطلب
ساترا؛ استقلال اجرایی در عین هویت وابسته

حسن طهرانی‌مقدم در ۲۱ آبان‌ ۱۳۹۰ بر تاثییر انفجار زاغه مهمات در پادگان مدرس به درجه رفیع‌ شهادت رسید.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها