خوش آمدید

افزایش ۱۲ درصدی مسمومیت با مونوکسید کربن - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

افزایش ۱۲ درصدی مسمومیت با مونوکسید کربن – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، حسن نوری ساری، با گفتن این که همه ساله با اغاز فصل سرما ناظر ابراز موارد متعدد مسمومیت هموطنان با مونوکسید کربن هستیم، افزود: مونوکسیدکربن یک گاز بی رنگ، بی بو و زیاد سمی است که در تاثییر احتراق ناقص مواد سوختی حاصل شده و متأسفانه همه ساله تبدیل مسمومیت و مرگ تعداد بسیاری از هموطنان می‌بشود.

او همین طور گفت: از بین ۴۴۵ نفری که از ابتدای پاییز امسال دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده اند، ۱۰۱ نفر توسط نیروهای اورژانس در محل حادثه درمان شده، ۳۲۲ نفر سپس از عمل های اولیه جهت درمان تکمیلی به مراکز درمانی اعزام شده و متأسفانه ۲۲ نفر هم به رغم دریافت خدمات درمانی، جان خود را از دست داده اند.

معاون سازمان اورژانس سرزمین تصریح کرد: با وجود افزایش ۱۲ درصدی آمار مسمومین در ۴۵ روز اول پاییز امسال، مقدار مرگ و میر ناشی از مسمومیت در این حوادث به علت رسیدگی مؤثر نیروهای اورژانس با افت ۲۴ درصدی همراه بوده است.

ادامه مطلب
بازدید از قسمت‌های گوناگون دارالشفای حرم مطهر رضوی

به حرف های نوری، استان‌های تهران، خراسان رضوی و آذربایجان غربی بیشترین موارد ناشی از این مسمومیت را داشته اند که در این بین خراسان رضوی با ۵ مورد تبدیل فوت، بیشترین آمار قربانیان را به خود تعلق داده است.

این متخصص طب اورژانس به هموطنان پیشنهاد کرد در صورت روبه رو با موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، مصدوم را به شدت از محل خارج کرده و به فضای آزاد انتقال دهند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
این نوع انرژی دنیا را فرا می‌گیرد

وی با اشاره به مرگ ۹۱۳ نفر از هموطنان بر تاثییر مسمومیت با مونوکسید کربن در سال قبل، منفعت گیری از وسایل گرمایشی ایمن و استاندارد و مراعات نکات ایمنی در نصب و به کارگیری این وسایل را از با اهمیت ترین راه‌های پیشگیری از این حوادث برشمرد.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها