خوش آمدید

شناسایی افراد مشکوک به فشارخون و دیابت/ رصد ۴۵ میلیون ایرانی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

شناسایی افراد مشکوک به فشارخون و دیابت/ رصد ۴۵ میلیون ایرانی – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی او گفت: در مرحله نخست اجرای «پویش ملی سلامت» به جستوجو کنترل فشارخون و دیابت در جامعه هستیم. با پیوستن مردم به این پویش و همکاری با همکاران ما از خانه‌های بهداشت گرفته تا مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی در سطح سرزمین، بیماری‌های غیرواگیر را غربالگری می کنیم.

وی با اشاره به اجرای «پویش ملی سلامت» از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲ در سراسر سرزمین، اظهار کرد: در این پویش بنا داریم با داخل کردن کدهای ملی تازه در سامانه به سمت تکمیل «پرونده الکترونیک سلامت» پیش برویم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اصرار بر این که مبنا و پایه برنامه «سلامت خانواده» را بر کنترل بیماری‌های غیر واگیر قرار داده ایم، او گفت: در فاز نخست «پویش ملی سلامت» دو عامل خطر بیماری‌ها، یعنی فشارخون و دیابت را غربالگری می کنیم و خبر رسانی در این کار زیاد مؤثر است.

ادامه مطلب
افت ۳۰ درصدی مقدار عبور کشتی‌های تجاری و باری از دریای سرخ

فرشیدی گفت: با یک بار سنجش اندازه فشارخون و قندخون به جستوجو شناسایی افراد مشکوک هستیم تا این افراد را بعد از شناسایی به شکل مؤثر تحت درمان قرار دهیم و با پیگیری مداوم و فعال از طریق مراقبان سلامت که در برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع مشغول به کار می باشند، بیماری افراد را رصد و پیگیری کرده و تحت درمان دارویی قرار می‌دهیم.

وی از آمادگی کادر سلامت اعم از بهورزان در خانه‌های بهداشت سراسر سرزمین برای اجرای هر چه بهتر «پویش ملی سلامت» در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر خبر داد و او گفت: ۷۰ درصد جمعیت سرزمین یعنی افراد بالای ۱۸ سال سرزمین که جمعیتی بالغ بر ۴۵ میلیون نفر را شامل می‌بشود، در این پویش تحت پوشش قرار می‌گیرند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
محققان ربات Mobile Aloha را برای انجام کارهای خانه ساختند + ویدیو

فرشیدی با گفتن این که در برنامه‌های بعدی به عوامل خطر فرد دیگر که سلامت مردم را تهدید می‌کند خواهیم پرداخت، او گفت: درصد بالایی از مرگ و میرها در سرزمین مربوط به بیماری‌های غیر واگیردار است که این نوع بیماری‌ها مستقیم به دو عامل تغذیه و فعالیت بدنی ربط دارد و به جستوجو این هستیم که بتوانیم این دو شاخص را نیز ارتقا دهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اصرار بر این که مهم ترین عوامل بیماری‌های غیرواگیر فشارخون، دیابت و برخی از سرطان‌ها می باشند، او گفت: این بیماری‌ها را می‌توان با آگاهی، تشخیص، درمان و پیگیری فعال که برنامه سلامت خانواده آن را جستوجو می‌کند، به طور کامل کنترل کرد.

فرشیدی یادآور شد: همانگونه که توانستیم وقتی بر بیماری‌های واگیردار همانند سرخک و آبله پیروز شویم امروز نیز می‌توانیم بر بیماری‌های غیر واگیر فائق آییم.



منبع

ادامه مطلب
ورود ساترا در بحث دوبله فیلم ها و سریال های نمایش خانگی چگونه است؟

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها