خوش آمدید

تویوتا کرولا 2023

اغاز تحویل تویوتا کرولا ۲۰۲۳ توسط معین ماشین، از پورشه تا تویوتا + عکس


تعداد بسیاری از خودروهای وارداتی بازار ایران طی دوره تازه، از برندهای چینی می باشند. بااین‌حال در بین انبوهی از خودروهای چینی، نام تویوتا کرولا ۲۰۲۳ نیز به چشم می‌خورد. این ماشین یکی از محصولات اقتصادی و یقیناً پرفروش تویوتا است که نسل‌های قبلی آن نیز در بازار ایران وجود داشته‌اند. اراعه تویوتا کرولا ۲۰۲۳ را شرکت معین ماشین بر مسئولیت دارد.

معین ماشین در اغاز تحویل نخستین سری از تویوتا کرولا به مشتریان، از خبرنگاران دعوت کرد تا این ماشین را از نزدیک بازدید کنند. قیمت تویوتا کرولا با موتور ۱.۲ لیتری که به تازگی داخل کشورمان شده است، نزدیک به دو میلیارد تومان برای مشتریان همه شده است. نخستین گروه از مشتریان که تکمیل وجه خود را انجام داده‌اند، طی هفته آتی اتومبیل خود را تحویل خواهند گرفت.

ادامه مطلب
القادسیه عربستان دست روی کاپیتان اسپانیا گذاشت_تاشکن
اغاز تحویل تویوتا کرولا ۲۰۲۳ توسط معین ماشین، از پورشه تا تویوتا + عکس ۲۴

نسخه‌های واردشده از تویوتا کرولا ۲۰۲۳ به ایران، متعلق به نسل دوازدهم این ماشین می باشند که با کد اتاق E210 شناخته می‌بشود. این نسل همانند همیشه در قالب نسخه‌های سدان، هاچ‌بک و استیشن واگن اراعه می‌بشود. پیشرانه‌های مختلفی نیز برای این ماشین در دسترس می باشند که معین ماشین در مرحله اول، موتور ۱.۲ لیتری را برای آن برگزیده است. یقیناً علاوه بر این پیشرانه، کرولا تازه با موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر نیز به بازار ما اراعه خواهد شد.

مشخصات فنی تویوتا کرولا ۲۰۲۳ وارداتی

پیشرانه نسخه‌های وارداتی کرولا از نوع ۱.۲ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر است که به خانواده موتورهای سری ۸NR تویوتا تعلق دارد. این پیشرانه حداکثر ۱۱۶ اسب‌بخار قوت و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. از آن‌جایی که با یک ماشین اقتصادی در کلاس جهانی روبه رو هستیم، گیربکس اتوماتیک CVT برای این ماشین در نظر گرفته شده است. این گیربکس به‌صورت مصنوعی ۱۰ دنده را در اختیار راننده قرار می‌دهد. یقیناً حالت اسپرت نیز برای این گیربکس تعبیه شده است که دور موتور بالاتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
قطر 1 - 1 اردن
آخرین مطالب
موتور 1.2 لیتری تویوتا
اغاز تحویل تویوتا کرولا ۲۰۲۳ توسط معین ماشین، از پورشه تا تویوتا + عکس ۲۵

شتاب صفر تا صد تویوتا کرولا ۱۲۰۰ روی کاغذ ۱۰ ثانیه است. این چنین مصرف سوخت ترکیبی این ماشین نیز ۵.۸ لیتر بر صد کیلومتر گفتن شده است. با دقت به باک ۵۰ لیتری ماشین، برد تویوتا کرولا ۱۲۰۰ نزدیک به ۸۵۰ کیلومتر خواهد می بود که رقم مساعد به حساب می‌آید. سیستم تعلیق کرولا در جلو از نوع مرسوم مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است، به این علت سرنشینان سواری راحتی را با این ماشین توانایی خواهند کرد.

ادامه مطلب
سرمربی فولاد خوزستان ۲ میلیارد تومان جریمه شد_تاشکن

امکانات و آپشن‌ها

به‌علت محدودیت‌های قیمتی در حوزه واردات ماشین، امکان اراعه نسخه‌های همه فول اتومبیل‌های وارداتی به بازار ایران وجود ندارد. تویوتا کرولا ۲۰۲۳ معین ماشین نیز از نسخه‌های نیمه فول این ماشین است که امکانات مناسبی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بزرگ‌ترین آپشنی که در کرولا ۱۲۰۰ وارداتی وجود دارد، ترمزهای دیسکی چرخ‌های عقب است. وجود این آپشن تأثیر تعداد بسیاری در ایمنی ماشین دارد، چرا که برخی نسخه‌های کرولا فاقد ترمز دیسکی چرخ‌های عقب می باشند.

از دیگر امکانات کرولا ۱۲۰۰ وارداتی می‌توان به این موارد اشاره کرد: کیسه‌های هوا جلو، جانبی و پرده‌ای (شش عدد)، رادار نگهدارنده بین خطوط، رادار معاوضه خط، کروز کنترل تطبیقی، سیستم صوتی به همراه نمایشگر ۸ اینچی، کلاستر آنالوگ، سیستم پایش سختی باد تایرها، تهویه دستی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری و سیستم ورود و استارت بدون کلید.

ادامه مطلب
آیا آئودی Q4 e-tron می‌تواند در ایران موفق شود؟
کابین کرولا 1200
اغاز تحویل تویوتا کرولا ۲۰۲۳ توسط معین ماشین، از پورشه تا تویوتا + عکس ۲۶

تویوتا کرولا ۲۰۲۳ با قیمت دو میلیارد تومان، رقبای تعداد بسیاری را پیش روی خود در بازار می‌بیند. رقبای این ماشین سدان‌های اندازه متوسط وارداتی مربوط به دوره‌های قبل می باشند که اکنون با قیمت تقریبی ۲ الی ۳ میلیارد تومان در بازار خرید و فروش خواهد شد. هیوندای سوناتا و کیا اپتیما ازجمله این خودروها به شمار می‌روال. در بین خودروهای وارداتی تازه نیز کیا سراتو از کوشا ماشین جدی‌ترین رقیب کرولا به حساب می‌آید. این دو ماشین در بازار جهانی نیز رقبای یکدیگر می باشند و رویایی آن‌ها در بازار ایران برای مشتریان دلنشین خواهد می بود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها