خوش آمدید

بسته خبری صداوسیما

بسته خبری صداوسیما| مشاور معاون سیما در امور بانوان منصوب شد/ جایزه ABU به معاونت فناوری رسید


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، محسن برمهانی معاون سیما مشاور در امور بانوان را منصوب کرد، پخش «راه شب» در رادیو،  کسب جایزه ممتاز ABU توسط معاونت گسترش و فناوری رسانه، «قصه‌های قدس» در قاب شبکه قرآن، انیمیشن «گولوبولا» با زیرنویس و پخش مجموعه فیلم‌های «افسانه نارنیا» از شبکه نمایش به همراه جزئیات در ادامه آمده است:

مشاور معاون سیما در امور بانوان تحول کرد

معاون سیما در حکمی لیلا ابراهیمی را به سمت «مشاور معاون سیما در امور بانوان» منصوب کرد.

در حکم محسن برمهانی، معاون سیما آمده است:

«نظر به اسبق سرکار عالی و به جهت این حکم به گفتن «مشاور معاون سیما در امور بانوان» منصوب می شوید. انتظار می رود با دقت به جایگاه و نقش مهم بانوان در دستیابی به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق تمدن نوین اسلامی که یکی از ارکان مهم قدم دوم انقلاب است با اهتمام و جدیت وافر، نوشته مهم زنان و خانواده را مورد دقت قرار دهید.

پیگیری از بین بردن مشکلات بانوان همکار در معاونت سیما، برگزاری و برنامه‌ریزی جلسات هم اندیشی ثمربخش با تدبیر و لحاظ ظرفیت‌ها و امکانات حاضر، هماهنگی و همکاری برای برقراری ارتباطات مناسب با قسمت‌های گوناگون ستادی و سازمانی در معاونت سیما، طراحی و اجرای کارگاه‌های آموزشی و تربیتی مورد نیاز برای تحکیم بنیان خانواده، تشکیل هم‌افزایی با مشاور رئیس سازمان در امور بانوان در عملیات مشترک از جمله مواردی است که در این حکم به آن اشاره شده است.»

ادامه مطلب
سایپادیزل به جای ولوو FH500، کشنده‌های چینی را تحویل می‌دهد_تاشکن

در این حکم این چنین از زحمات لیلا قنبری در دوره تصدی این مسئولیت سپاس شده است.

«راه شب» سپس از نیم قرن تا این مدت پخش می‌بشود

برنامه قدیمی «راه شب» که قدمت آن به ۵۰ سال می‌رسد، هم چنان هر شب از رادیو ایران شنیده بشود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

بحیرایی، مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران در توضیحاتی درمورد جزئیات ساخت این برنامه بعد از گذشت ۵۰ سال فرمود: «راه شب» ­ شب‌های گوناگون به گروه‌های گوناگون تحویل داده می‌بشود و گروه‌ها آن چهارچوب را مراعات می‌کنند، اما رنگ و بوی گروه خودشان را به آن برنامه اضافه می‌کنند و چهارچوب کلی برنامه ثابت است و قسمت‌های مختلفی دارد که در همه شب‌ها مشترک است و مجریان هر شب هم متفاوت است.

او همین طور گفت: شب‌های گوناگون از مجریان گوناگون منفعت گیری می‌کنیم که از جمله این مجریان می توان به نیکنام، همتی، سعید بیابانکی، داود حیدری و همایی اشاره کرد.

بحیرایی درمورد سختی‌های اجرای برنامه شبانه نیز او گفت: این برنامه  به جنس مخاطب برمی گردد، ما طبق معمول در برنامه‌های صبحگاهی، مخاطبان گذری، زیاد داریم، اما حقیقت این است که مخاطب برنامه‌های شبانگاهی بویژه در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد تا ۲ و ۳۰ دقیقه، به نوعی مخاطب پاتوقی برنامه محسوب خواهد شد. به همین علت انتظاراتی که این مخاطبان دارند با مخاطبان برنامه‌های دیگر متفاوت است، مخاطبان یک همراه و رفیق می‌خواهند این که یک نفر به گفتن دوست و همراه کنارشان باشد، ­حس خوشایندی برای مخاطب تشکیل کند و ما تلاش کردیم در برنامه «راه شب» این حس را به شنونده القا کنیم.

ادامه مطلب
باشگاه استقلال دست به قلم شد_تاشکن

وی درمورد ماندگاری برنامه «راه شب» هم در آخر با اشاره به این که قدمتی ۵۰ ساله دارد، او گفت: این برنامه به جنس مخاطبانش برمی‌گردد. در همه این ۵۰ سال رشد کرده و بالیده و زیاد از برنامه‌های دیگر هم بر این مبنا ساخته شده اند.

کسب جایزه ممتاز ABUتوسط معاونت گسترش و فناوری رسانه

معاونت گسترش و فناوری رسانه در سال ۲۰۲۳ جایزه ممتاز اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا-اقیانوسیه (ABU) در قسمت اجرای اهداف پایدار گسترش ای(SDG) را کسب کرد.

جایزه ممتاز اجرای اهداف پایدار گسترش‌ای (SDG) اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا-اقیانوسیه (ABU) در سال ۲۰۲۳ میلادی در شصتمین مجمع عمومی و جلسات مرتبط ABU به آقای مهندس علیرضا شریفی، معاون گسترش و فناوری رسانه به نمایندگی از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رسید.

این جایزه به علت فعالیت‌های گسترده حوزه فنی سازمان صدا و سیما در اجرای مطرح‌های گسترش‌ای مربوط به بهینه‌سازی سیستم پخش تلویزیون زمینی برای گسترش دریافت کانال‌های HD و گسترش فرستنده تلویزیونی دوهرتی تازه برای افت مصرف برق فرستنده‌ها، در روز شنبه ۶ آبان ماه سال جاری در شصتمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا-اقیانوسیه در شهر سئول سرزمین کره جنوبی، اهدا شد.

فعالیت‌های مورد نظر در نظر بهینه‌سازی و بازچینش شبکه‌های سیما در بسته‌های حاضر با فرمت و استاندارد مناسب، به نحوی است که با دقت به پوشش فرستنده‌های مربوط به بسته‌ها، بیشترین تعداد مخاطبان امکان دریافت شبکه‌های HD را داشته باشند. این چنین، در این مطرح از تکرار پخش شبکه‌ها با فرمت‌های گوناگون به مقدار چشمگیری جلوگیری خواهد شد که در نتیجه آن، تعداد فرستنده‌های مورد نیاز و به تبع آن مصرف انرژی افت خواهد یافت.

ادامه مطلب
راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت

با منفعت گیری از فناوری دوهرتی در ساخت فرستنده‌های تازه با منفعت‌وری بالا، بازدهی کلی این سیستم‌ها از ۲۰ درصد به نزدیک به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت. این چنین، با ساخت اولین فرستنده پرتوان با فناوری دوهرتی، امکان گسترش و جایگزینی فرستنده‌های قدیمی فراهم خواهد شد که در کل علتکاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها می‌بشود.

انجام این دو مطرح و مدیریت صحیح در سازوکارهای پیاده‌سازی و منفعت‌گیری از فناوری‌های نوین در این پروژه‌ها، از نظر داوران اتحادیه ABU، به گفتن مطرح ممتاز انتخاب شد و آقای مهندس شریفی معاون گسترش و فناوری رسانه به نمایندگی از سازمان صدا و سیما برای دریافت این جایزه انتخاب شدند.

اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه با ۲۸۰ عضو از ۵۷ سرزمین جهان، یکی از بزرگترین و حرفه‌ای‌ترین اتحادیه‌های رسانه‌ای در سطح جهان است. این اتحادیه از سال ۱۹۶۴ فعالیت خود را اغاز کرده و با مقصد همکاری، هماهنگی، فعالیت‌های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه‌ای، فنی، آموزشی، ورزشی، حقوقی و نیروی انسانی در بین اعضاء، به منظور تحکیم و گسترش رادیو و تلویزیون در منطقه آسیا و اقیانوسیه فعالیت می‌کند. این اتحادیه با بیشتر از ۳ میلیارد مخاطب در کشورهای گوناگون آسیایی و اقیانوسیه، به گفتن بزرگترین و گسترده‌ترین تشکل رادیو و تلویزیون در جهان شناخته می‌بشود. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز به گفتن یکی از فعال‌ترین اعضای این اتحادیه شناخته می‌بشود.

ادامه مطلب
مدیریت ریسک به گفتن یک مزیت رقابتی

«قصه‌های قدس» در قاب شبکه قرآن

همزمان با تداوم جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و مقاومت مردم مظلوم فلسطین شبکه قرآن و معارف سیما مستند «قصه های قدس» را به روی آنتن می‌برد.

این مستند در ۶ تکه از روز پنجشنبه ۱۸ آبان تا روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ساعت ۹:۳۰ صبح به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

تکرار این مستند ساعت ۱۷:۳۰ برای علاقه‌مندان پخش می‌بشود.

این مستند روایتی از جنایات و اشغاگری رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را به عکس می‌کشد.

پخش سریال تازه «اسرار بروکنوود» از شبکه تماشا

سریال تازه «اسرار بروکنوود» از امشب جانشین سریال «کمپانی» می‌بشود.

«اسرار بروکنوود» سریالی جنایی، معمایی، درام و شوق انگیز محصول سرزمین نیوزیلند به کارگردانی مشترک مایک اسمیت، موری کین، جاشوا فریزل، مارک بیزلی و کیتی ولف است.

سریال «اسرار بروکنوود» در رابطه کارآگاه مایک شپرد است که برای حل یک جنایت به شهر کوچکی در حومه نیوزیلند به نام بروکنوود فرستاده می‌بشود. در این بین او با کارآگاه کریستین سیمز روبرو شده و به پشتیبانی او اسرار بسیاری را در بروکنوود آشکار می‌کند و…

هنرمندانی چون نیل ری، فرن ساترلند، کریستینا سربن لوندا، نیک سمپسون، الیزابت مک ری، کارل ویلتس، پانا هما تیلور، کالین موی، تریسی لی گری، جیسون هویت، روی داخل، شین کورتز، فیل پلتون، آسیا میبری، زارا کورمک، راویری جوب، جس لودون، کامرون رودز و …در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال «اسرار بروکنوود» هر شب ساعت ۲۳ پخش و ساعات۵ و ۱۱ صبح و ۱۷ بازپخش خواهد شد.

ادامه مطلب
امیدواریم دعای خیر مردم پشت تیم ملی باشد

انیمیشن «گولوبولا» با زیرنویس از شبکه سلامت

به همت مرکز پویانمایی صبا مجموعه «گولوبولا» همراه با زیرنویس برای ناشنوایان از شبکه سلامت به روی آنتن می‌رود.

این مجموعه به کارگردانی اشکان شیرمحمدی و بابک نظری در ۲ فصل ۷۸ قسمتی با تکنیک کات اوت برای گروه سنی کودک و نوجوان به خواست مرکز پویانمایی صبا ساخته شده است.

داستان کلی مجموعه «گولوبولا» آشنایی با تاثیرات میکروب و باکتری بر سلامت بدن انسان است و اطلاعاتی در عرصه بدن انسان، برخی بیماری‌ها، داروها و نحوه منفعت گیری از داروها را به مخاطب می‌دهد.

گفتنی است مجموعه «گولوبولا» هر روز ساعت ۶:۳۰ صبح روی آنتن می‌رود.

پخش مجموعه فیلم‌های «افسانه نارنیا» از شبکه نمایش

شبکه نمایش در پی رویکرد اختصاصی خود در نمایش آثار دنباله‌دار، این هفته ۳ گانه «افسانه نارنیا» به کارگردانی آندریوا آدامسون را پخش می‌کند.

 «افسانه نارنیا» از چهارشنبه ۱۷ آبان تا جمعه ۱۹ آبان ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان این سه گانه آمده است: در طول جنگ جهانی دوم چهار بچه به نام‌ های پیتر، سوزان، ادموند و لوسی از طریق کمدی به سرزمین نارنیا که تحت سلطه جادوگر سفید است داخل می‌‌شوند، این سرزمین برای طلسم جادوگر همیشه زمستان است و جادوگر مانع ورود کریسمس به آنجا شده‌ است. منجی بزرگ، اصلان، برای نجات نارنیا و ساکنانش به پشتیبانی بچه‌‌ها می‌‌آید  و… 

بازیگرانی چون تیلدا سیپینتون، جورج هلنی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. 

فیلم‌های دنباله‌دار شبکه نمایش هر شب ساعت ۲۱ پخش و روز سپس ساعت ۳ بامداد و ۱۱ تکرار خواهد شد.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها