خوش آمدید

شماره‌ گذاری خودروهای لوکس قاچاقی

شناسایی و انهدام باند شماره‌گذاری خودروهای لوکس قاچاقی


باندهای شماره‌گذاری خودروهای لوکس قاچاقی به‌طور ویژه از سال ۱۳۹۷ و به‌دنبال وضع قانون ممنوعیت واردات خودرو گسترش پیدا کردند. پلیس امنیت اقتصادی فراجا به‌تازگی یکی از باندهای فعال در حوزه شماره‌گذاری خودروهای لوکس قاچاقی را شناسایی کرده و روش کار این گروه را توضیح داده است.

براساس اظهارات «سردار رحیمی»، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، خودروهای لوکس و گران‌قیمتی که ورود آن‌ها به کشور از لحاظ قانونی مشکل دارد، ابتدا توسط کشتی به خورها انتقال پیدا کرده و سپس به پارکینگ‌های مخفی محلی فرستاده می‌شوند. در اکثر مواقع، این خودروها که عمدتاً بنز، پورشه و لندکروزر هستند، در ساعات شبانه راهی جاده‌های فرعی شده و به مقصد شهرها حرکت می‌کنند و درنهایت به صاحبان اصلی تحویل داده می‌شوند.

درحال‌حاضر علی‌رغم محدودیت عرضه خودروهای خارجی و تدابیر انجام‌شده جهت منع ورود آن‌ها، خودروهای لوکس و گران‌قیمت متعددی در سطح شهرها دیده می‌شود که به‌علت داشتن پلاک، چندان توجهی به قانونی یا قاچاقی بودن آن‌ها نمی‌شود. زحمت شماره‌گذاری خودروهای لوکس قاچاقی بر عهده باندهای حرفه‌ای است که خوشبختانه یکی از فعال‌ترین آن‌ها به‌تازگی توسط پلیس شناسایی شده و اعضای آن دستگیر شده‌اند.

ادامه مطلب
هایما 7X هم موفق نشد طلسم مینی‌ون‌ها و استیشن‌ها را در بازار ایران بشکند!
شناسایی و انهدام باند شماره‌گذاری خودروهای لوکس قاچاقی ۱۴

باندهای شماره‌گذاری خودروهای لوکس قاچاقی روش کار ساده‌ای دارند. آن‌ها به نحوی پلاک خودروهای لوکسی را که در گذشته به‌طور قانونی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به ثبت رسیده‌اند، جمع‌آوری کرده و آن‌ها را روی خودروهای قاچاقی درج می‌کنند. برخی باندها همچنین در حوزه خریدوفروش و حتی اجاره پلاک‌ خودروهای لوکس فعالیت دارند و درآمد هنگفتی از این راه به‌دست می‌آورند.  

بااین‌حال، صرف‌نظر از تخصص باندهای مختلف در شماره‌گذاری خودروهای لوکس قاچاقی و گران‌قیمت، بازهم پلیس فراجا از ابتدای سال تاکنون توانسته است تعداد بسیاری از آن‌ها را شناسایی و توقیف کند. به گفته سردار رحیمی، آمار شناسایی خودروهای قاچاقی لوکس نسبت به سال گذشته، رشد ۴۷ درصدی داشته است. ظاهراً همگام با ارتقای مهارت باندهای پلاک‌گذاری غیرقانونی، دقت پلیس در تشخیص آن‌ها نیز افزایش یافته است.

ادامه مطلب
شعری از «سعدی» آخر‌قسمت نشست شورای امنیت ملل متحد_تاشکن



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها