خوش آمدید

ری از دیرباز در شکل‌گیری پایه‌ها و تفکرات فرهنگ معنوی تهران مؤثر بوده است

ری از دیرباز در شکل‌گیری پایه‌ها و تفکرات فرهنگ معنوی تهران مؤثر بوده است

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، در آستانه ولادت باسعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، آئین آغاز هفته فرهنگی شهرستان ری ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تولیت معزز آستان، مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، رؤسای ادارات و اعضای شورای اداری شهرستان با قرائت زیارت‌نامه و نثار شاخه های گل به مضجع شریف حضرت سیدالکریم «ع» برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این آئین اظهار داشت: فضای عمومی و فرهنگی شهرستان ری به‌واسطه وجود امامزادگان واجب‌التعظیم و واجب التکریم آرمیده در این شهرستان بسیار مطلوب است، اما همچنان نیاز به پیشرفت دارد و وضعیت فعلی برای قبله تهران کافی نیست.

وی افزود: ری از دیرباز در شکل‌گیری پایه‌ها و تفکرات فرهنگ معنوی تهران و حتی کشور مؤثر بوده و نمونه آن تأثیر مردم این شهرستان در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است که ۲۵۵۳ فرزند برومند خود را تقدیم اسلام کرده است.

ادامه مطلب
بازگشت میزبانی سپاهان قطعی نیست!

باب الحوائجی در ادامه گفت: این شهرستان به‌واسطه وجود حوزه‌های علمیه و امامزادگان و علما محل انتشار علم و علوم دینی بوده و آستان حضرت عبدالعظیم «ع» و شهرری از سوی مقام عظمای ولایت به‌عنوان قبله تهران معرفی شده است.

باب‌الحوائجی با تأکید بر اینکه ۱۱۰ برنامه مختلف در هفته فرهنگی ری برگزار می‌شود تصریح کرد: قبله تهران باید شرایط فرهنگی خوبی داشته باشد، امروز آغاز هفته فرهنگی شهرستان ری است که با تکیه بر حضرت عبدالعظیم «ع» آغاز شد و به روز ولادت این محدث والامقام منتهی خواهد شد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
بالغ بر ۷۰ درصد ناهنجاری‌های اجتماعی قابل رفع است

وی ادامه داد: از آستان مقدس حضرت سیدالکریم «ع» که ملجأ و پایگاه مذهبی شهرستان ری است باید سبک زندگی اسلامی و اخلاقی در اقصی نقاط تهران ترویج یابد، زیرا زیرساخت تمامی نیازهای زندگی از جمله اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و غیره از موضوعات فرهنگی نشأت می‌گیرد. لذا توجه به این حوزه از واجبات است.

معاون استاندار تهران ابراز داشت: اگر زیرساخت فرهنگی نداشته باشیم خانواده به سمت و سوی انحطاط خواهد رفت. اما این مکان مقدس به‌عنوان ملجأ معنوی و فرهنگی برای معرفی فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی در تمامی حوزه‌ها معرفی شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان با تأکید بر تشکیل دبیرخانه دائمی هفته فرهنگی ری با محوریت آستان حضرت عبدالعظیم «ع» خاطرنشان کرد: آستان مقدس حضرت سیدالکریم «ع» مهجور بود، اما حضور تولیت معزز فعلی اقدامات مؤثری در حوزه فرهنگ رقم زد و با توجه به ظرفیت این آستان می‌توان در ابلاغ، سیاست نویسی و سیاست‌گذاری به‌عنوان قبله تهران اثرگذار بود.

ادامه مطلب
فروش محصولات کودک جانسون غیر مجاز اظهار شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

انتهای پیام/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها