خوش آمدید

تلاش مجلس برای ارتقاء بودجه فرهنگ/ صدا و سیما و وزارت ارشاد در قبال کودک و نوجوان مسئول‌اند

تلاش مجلس برای ارتقاء بودجه فرهنگ/ صدا و سیما و وزارت ارشاد در قبال کودک و نوجوان مسئول اند


به گزارش خبرنگار فرهنگی ، یکی از بخش‌های مهم برنامه هفتم توسعه بحث درباره بخش‌های مختلف فرهنگ است. تاکنون سهمِ حوزه فرهنگ در بودجه کل کشور یک و نیم درصد بوده و غلامرضا منتظری نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارتقاء بودجه فرهنگی می‌گوید.

او به خبرنگار تسنیم گفت: یکی از بخش‌هایی که در جریان برنامه هفتم توسعه مورد بحث‌مان بوده پافشاری روی ارتقاء بودجه فرهنگی است. همیشه از نظر تخصیص بودجه، حوزه فرهنگ مظلوم واقع شده و یکسری از اتفاقات در کشور وجود دارد که نیازمند ارتقاء و توجه است. یکی از آنها حوزه کودک و نوجوان است که ما بارها درباره‌اش با مسئولین نهادهای ذیربط صحبت کرده‌ایم. 

منتظری تأکید کرد: وزارت ارشاد و صداوسیما در قبال کودک و نوجوان مسئول‌اند. اصلاً در برنامه هفتم توسعه هم پیش‌بینی داشته‌ایم برای حوزه کودک و نوجوان یک اتفاق نوآورانه و خلاقانه ایجاد شود؛ در جامعه ما باید کودکان و نوجوانان را به سمت خلاقیت و نوآوری سوق دهیم. برای تحقق این امر حتماً به محصولات فرهنگی و هنری متنوع، جذاب و دلچسبی نیازمندیم. ناگفته نماند که مسئولین نهادهای فرهنگی ما همچون رسانه ملّی و وزارت فرهنگ هم قدم‌های خوبی برداشته‌اند اما تا ایده‌آل فاصله بسیار داریم.

ادامه مطلب
تجهیزات پزشکی در سال آینده هم ارز ترجیحی می گیرد - تاشکن

نائب رئیس‌ کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین به نظارت جدّی در قبال توجه به ارتقاء بودجه فرهنگی اشاره کرد و افزود: ما همیشه در کمیسیون فرهنگی برای افزایش بودجه فرهنگی تلاش کرده‌ایم و الان در برنامه هفتم این تلاش مضاعف شده تا این حوزه را از مظلومیت خارج کنیم و در این سال‌ها که تا حدود یک و نیم درصد بودجه‌اش  رسیده این بودجه به هفت درصد افزایش یابد. اما به همان میزان هم نظارت باید اتفاق بیفتد تا خروجی‌ها و اتفاقات هم به همان میزان پررنگ، اصولی و درست پیش بروند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
بوکسورهای نوجوان ایران در رقابت‌های جهانی ناکام ماندند

انتهای پیام/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها