خوش آمدید

تصویری از انیمه اکشن Seven Deadly Sins

بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر


تعریف ژانر اکشن بدین صورت است: ژانری ادبی که شامل رمان‌های جاسوسی، داستان‌های ماجراجویی، قصه‌هایی از وحشت و توطئه (نمایشنامه‌های پلیسی) و معماها می‌شود. این نوع داستان‌ها از تعلیق بهره می‌برند، تنشی که به وجود می‌آید تا زمانی که خواننده بخواهد بداند کشمکش بین پروتاگونیست و آنتاگونیست چگونه حل خواهد شد یا راه حل این پازل هیجان انگیز چه است.

البته که این تعریف در دیگر قالب‌های هنری نیز گسترش یافته و تنها مختص ادبیات نیست. این تعریف به شما منطقی از اینکه انتظار چه چیزی را داشته باشید را ارائه می‌کند، حتی اگر انیمه مرکز توجه ما باشد.

در این مقاله، قرار است لیستی از بهترین انیمه ‎‌های اکشن را به شما بدهیم. خیالتان تخت تخت باشد که انیمه‌های معرفی شده، سلیقه‌های مختلف را پوشش داده و حتی اگر جز مخاطبان سخت گیر باشید یا برای بار اول می‌خواهید انیمه را شروع کنید، باز هم چیزی برای شما وجود دارد. همراه ویجیاتو باشید تا از فهرست زیر و با توجه به سلیقه‌تان برترین انیمه اکشن را پیدا کنیم.

Seven Deadly Sins

بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۵۱
تاریخ پخش ۲۰۱۴-۲۰۲۱
تعداد قسمت‌ها ۱۲۰ + ۳ قسمت OVA
نمره IMDB ۷.۸

لاینز، قلمروی پادشاهی بریتانیا (Liones, Kingdom of Britannia). استاد بزرگ شوالیه‌های مقدس زاراترس (Zaratras) به قتل رسیده، و مجرمان محکوم شده، هفت تن از شوالیه‌های دربار پادشاه بودند که قصد براندازی او را داشتند.

ده سال بعد، دختر جوانی به نام الیزابت لاینز، شروع به گشتن شوالیه‌های مرموزی می‌کند که زمانی افتخار لاینز بودند: هفت گناه کبیره، گروهی از هفت تبهکار بزرگ که توسط خود شخص شاه انتخاب شدند تا نقشه‌ی شوم چیده شده توسط شوالیه‌های مقدس علیه تخت پادشاهی را نقش بر آب کنند. آن وقت بود که او به Boar Hat رسید، میخانه‌ای که صاحبانش پسری کوچک و خوکش، هاوک، بودند.

اما چیزی که او را غافلگیر کرد، این بود که فهمید آن بچه صاحب میخانه گناهی نبود جز اژدهای خشم، رهبر هفت گناه کبیره، ملیوداس. این لحظه‌ای است که ماجراجویی آنان، برای پیدا کردن شش گناه کبیره دیگر به هدف نجات لاینز، شروع می‌شود.

Fairy Tail

تصویری از انیمه اکشن Fairy Tail
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۵۲
تاریخ پخش ۲۰۰۹-۲۰۱۹
تعداد قسمت‌ها ۳۲۸
نمره IMDB ۷.۹

داستان بیشتر روی ماموریت‌هایی که بر روی دوش یکی از تیم‌های راهنمای Fairy Tale است، تمرکز دارد. تیمی تشکیل شده از ناتسو درگنیر (شکارچی اژدهای آتشین)، لوسی هارتفیلیا (اختر شناس) و هپی (یک عجیب الخلقه، گربه‌ای آبی که می‌تواند با بال، قدرت پرواز و تکلم ظاهر شود). بعدها به این تیم دو عضور مشهور تیم راهنما، یعنی ازرا اسکارلت (شوالیه جادوگر) و گری فولباستر (جادوگر یخ و شکارچی شیطان یخ آینده) می‌پیوندند.

بعدها افراد دیگری مانند کارلا (یک گربه‌ی سفید عجیب الخلقه‌، همانند هپی)، وندی (اژدها کش بهشتی) و دیگران به ماجراجویی آنان اضافه می‌شوند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

Soul Eater

تصویری از انیمه اکشن Soul Eater
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۵۳
تاریخ پخش ۲۰۰۸-۲۰۰۹
تعداد قسمت‌ها ۵۱
نمره IMDB ۷.۸

برای مبارزه با کیشین شرور، کسی که می‌تواند “جهان را درون دیوانگی عمیقی غوطه‌ور کند”، شینیگامی-ساما آکادمی را می‌سازد که در آن اسلحه‌ها و مافوقان می‌توانند در کنار هم تمرین کنند.

اول، اسلحه‌ها روی کار می‌آیند که می‌توانند از مرگ‌ جهان جلو گیری کنند، و سپس کسانی که اسلحه‌ها را نگه می‌دارند. داس مرگ زمانی به دست می‌آید که اسلحه، ۹۹ روح که در معرض تبدیل شدن با کیشین هستند و روح یک ساحره را می‌خورند و به همین خاطر اربابان، فعالانه در حال تلاش برای ساختن داس مرگ هستند.

ظرف زمانی داستان بین اتفاقات اصلی مانگا و انیمه رخ می‌دهد، ماکا و سول در زمان ذکر شده هنوز یکدیگر را در آکادمی و جدای آن ملاقات نکرده‌اند‌

BTOOOM!

تصویری از انیمه اکشن BTOOM!
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۵۴
تاریخ پخش ۲۰۱۲
تعداد قسمت‌ها ۱۲
نمره IMDB ۷.۱

این سریال که یکی از انیمه های اکشن برتر تاریخ است، داستان ریوتا ساکاماتو را دنبال می‌کند. کسی که تنها دستاوردش، تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بازیکن ژاپن در ویدئو گیم محبوبی به نام BTOOM! است. او بعدها به دنیایی کشیده می‌شود که شبیه بازی به نظر می‌رسد و هیچ ایده‌ای ندارد که چگونه این اتفاق افتاده است. بازیکنان سعی دارند هفت بازیکن دیگر را حذف کرده و به منظور برگشتن به خانه، کریستال‌های سبزشان را فعال سازی کنند‌. ریوتا باید با بازیکن دیگری به نام هیمیکو، تیم شود تا بتوانند فرار کنند و حقیقت پشت دنیایی که خودشان را در آن پیدا کرده‌اند را بیابند.

Dorohedoro

تصویری از انیمه اکشن Dorohedoro
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۵۵
تاریخ پخش ۲۰۲۰
تعداد قسمت‌ها ۱۲ + ۶ قسمت OVA
نمره IMDB ۸.۱

داستان درون جایی از دنیای پسا آخرالزمانی رخ می‌دهد که به دو منطقه کاملاً سرپوشیده تقسیم شده است: چاه، آشغال‌دانی انسان‌ها، و دنیای جادوگران. ساحره‌ها می‌تواند با استفاده از درهای جادویی به دنیای انسان‌ها سفر کند. داستان حول محور کیمن می‌چرخد، شخصیتی که حافظه‌اش را از دست داده است. تغییر شکل داده شده به دست ساحره‌ای، او دارای سر خزنده‌ای شده و قدرت بدنی بسیار قوی‌ای را کسب می‌کند. زن جوانی به نام نیکایدو نیز او را همراهی می‌کند، کسی که کیمن سعی دارد با تعقیب او به ساحره‌ها برسد و هویت اصلی خودش را بازیابد.

ادامه مطلب
کشورهای اتحادیه اروپا جزئیات فنی قانون هوش مصنوعی را قبول کردند

Vinland Saga

تصویری از انیمه اکشن Vinland Saga
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۵۶
تاریخ پخش ۲۰۱۹ تا به کنون
تعداد قسمت‌ها ۲۴
نمره IMDB ۸.۸

تلفیقی از شخصیت‌ها و اتفاقات تاریخی به همراه المان‌های تخیلی فراوانی در این انیمه های اکشن همیشه وجود دارد و در وینلندساگا به اوج می‌رسد، Vinland Saga داستان زندگی مرد ایسلندی جوانی به نام تورفین تورسن است. فرزند جنگجوی سرشناس پشیمانی که زندگی‌اش، پس از به قتل رسیدن پدرش توسط دزدان دریایی به رهبری آسکلاد مکار، زیر و رو می‌شود. پر شده از میل به انتقام، تورفین این گروه را دنبال و با آن‌ها همرنگ می‌شود و آن چهره انتقام جوی خودش را برای کشتن قاتل پدرش در دوئلی بدون تقلب و دروغ را به نمایش می‌گذارد. ماموریت انتقام‌جویانه تورفین، تمی تکراری در پیش‌درآمد داستان است.

مخصوصاً این قضیه او را به مشارکت در هجوم بردن به انگلستان توسط مردمان دانمارک در آغاز قرن یازدهم میلادی می‌کشاند. این قسمت از داستان به طرز درخشانی به موضوعات مختلفی از جمله جنگ، سیاست و دین پرداخته و تصویری قانع کننده و انسانی از زندگی روزانه قربانیان جنگ را به تصویر می‌کشاند ولی مخصوصاً، تصویری که از رزمندگان نشان می‌دهد، بسیار متفاوت‌تر از کلیشه‌های ارائه شده از وایکینگ‌ها است.

Parasyte

تصویری از انیمه اکشن Parasyte
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۵۷
تاریخ پخش ۲۰۱۴-۲۰۱۵
تعداد قسمت‌ها ۲۴
نمره IMDB ۸.۳

در شبی، کُره‌هایی به اندازه توپ تنیس و حاوی موجوداتی مار مانند، در تعداد نامشخصی در سرتاسر زمین فرود می‌آیند. آن‌ها برنامه‌ریزی شده‌اند تا ذهن انسان‌ها را تسخیر کنند. یکی از این‌ها، به مرد جوانی به نام شینچی، در زمان خواب حمله می‌کند و سعی دارد تا وارد گوشش شود اما تلاشش ناموفق است.

وقتی که موجود در تلاش برای ورود به او از طریق بینی‌اش بود، با شوک از خواب بیدار شده و سعی می‌کند از خود دفاع کند اما در نهایت، دستش آسیب می‌بیند. دانش آموز دبیرستانی هدفون‌هایش را به دست گرفته و به دور دستش گره می‌زند تا انگل نتواند بیش از آن نفوذ کند.

ناتوان در رها کردن دستش، موجود در نهایت با دست راست او ادغام می‌شود. در همین حین دیگر موجودات، توانستند میزبانان خود را تسخیر کرده و شروع به غذا رساندن می‌کنند. در حالی که موجود و شینچی، مجبورند با یکدیگر همزیستی داشته باشند.


مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم های کماندویی که آدرنالین خونتان را بالا می‌برد!نگاهی به رنجر‌های مخوف دنیای سینما
بهترین فیلم های کماندویی که آدرنالین خونتان را بالا می‌برد!

Neon Genesis Evangelion

تصویری از انیمه اکشن Neon Genesis Evangelion
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۵۸
تاریخ پخش ۱۹۹۵-۱۹۹۶
تعداد قسمت‌ها ۲۶
نمره IMDB ۸.۵

در سال ۲۰۰۰، انفجاری در قطب جنوب رخ داده است. این فاجعه عظیم، که دلیل اصلی آن سقوط شهاب سنگی بوده، سبب شد که آب‌ها ده‌ها متر بالا آمده و به قسمت بزرگی از زمین صدمه زیادی وارد کنند و خسارات زیادی همانند یک جنگ جهانی تازه، به بار بیاورند.

پانزده سال بعد، بشریت توانست از این اتفاق دراماتیک با نام “برخورد دوم” گذر کند، اما هیولاهای مرموزی معروف به فرشتگان، ظاهر شده و سعی دارند دژ جنگی جدید پایتخت ژاپن، توکیو-۳، را نابود کنند.

برای مبارزه با آنان، سازمان مخفی NERV، هیولاهای انسان‌نمایی با ظاهری مکانیکی به نام اوانگلیون (و یا EVA) را طراحی کرده است. شینجی ایکاری، پسری ۱۴ ساله، با دعوت پدرش، سرپرست NERV، به توکیو-۳ می‌رود، کسی که به مدت ده سال، او را ندیده است. او خبر ندارد که برای خلبانی کردن یک EVA و ایفای نقش در مبارزه برابر فرشته سوم، خوانده شده است. اوانگلیون از نظر بسیاری از انیمه دوستان برترین انیمه اکشن تاریخ به حساب می‌آید.

Hellsing: Ultimate

تصویری از انیمه اکشن Hellsing: Ultimate
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۵۹
تاریخ پخش ۲۰۰۱-۲۰۰۲
تعداد قسمت‌ها ۱۳ + ۱۰ قسمت OVA
نمره IMDB ۸.۲

شوالیه‌های وفادار آیین پروتستان، خاندانی اشرافی از شهر لندن به رهبری آبراهام ون هلسینگ هستند. برای نسل‌های متوالی، او در حال مبارزه با موجوداتی بوده که مردمان عادی از آنان بی‌خبرند، مانند خون آشامانان، غول‌ها و هر وجود غیر انسانی که به طور کلی، با نام “هیولا” به آنان اشاره می‌شود.

این آیین در مخفی کاری بالایی، به کار مشغول است و برای مدتی طولانی، سازمانی پارلمانی در جهت خدمت به اربابش بوده است. رهبر این سازمان جناب آینتگرا فیربوک وینگیتس هلسینگ، از نوادگان اصلی اولین هلسینگ ارباب است. در نوجوانی، او مجبور می‌شود که رهبری آیین را برعهده بگیرد.

پدرش، آرتور مریض می‌شود و به او دستور می‌دهد که باید احساس خطر کند و به زیرزمین ساختمان برود، جایی که چیزی برای محافظت از او یافت می‌شود.

DEVILMAN crybaby

تصویری از انیمه اکشن DEVILMAN crybaby
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۶۰
تاریخ پخش ۲۰۱۸
تعداد قسمت‌ها ۱۰
نمره IMDB ۷.۶

آکیرا فودو از طریق بهترین دوستش، ریو آسوکا، خبردار می‌شود که نژادی باستانی از شیاطین به قصد تسخیر زمین، به آنجا بازگشته‌اند. با باور داشتن به اینکه تنها راه شکست دادن شیاطین، ثابت کردن وجود آن‌ها به انسان‌ها است، ریو به آکیرا پیشنهاد می‌دهد که در دیدن سود بردن شیاطین از انسان‌ها، او را همراهی کند.

آکیرا با آمون، ارباب شیاطین، یکی و به دویل‌من تبدیل می‌شود، انسانی که قدرت‌های شیطان را دارد و در عین حال، قلب خودش را همچنان در اختیار دارد. این اثر یکی از جدیدترین آثاری است که در فهرست بهترین انیمه اکشن تاریخ جای میگیرد.

Rurouni Kenshin

تصویری از انیمه اکشن Rurouni Kenshin
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۶۱
تاریخ پخش ۱۹۹۶-۱۹۹۸
تعداد قسمت‌ها ۹۵
نمره IMDB ۸.۵

داستان در توکیوی سال ۱۸۷۸ روایت می‌شود. کنشین هیمورا، آدمکش سابقی با نام مستعار بتسوآی به معنای “استاد در شمشیر بازی”، در زمان حکمرانی توکوگاوا، گذشته بسیار سنگینی را پنهان می‌کند. بعد از بنیان گذاری دوران میجی، به سرگردانی تبدیل شده و همراه با شمشیر تیغه وارونه‌اش، به سراسر کشور سفر می‌کند.

ادامه مطلب
عید امسال، اولین عیدی رو از کیف پول من بگیر_تاشکن

Kill la Kill

تصویری از انیمه اکشن Kill la Kill
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۶۲
تاریخ پخش ۲۰۱۳-۲۰۱۴
تعداد قسمت‌ها ۲۴
نمره IMDB ۷.۹

ما با دختر هفده ساله‌ای به نام ریوکو ماتوی آشنا می‌شویم که وارد شهری ژاپنی شده است. او با کیفی در دستش می‌چرخد، کیفی که درون آن دو نیم یک قیچی وجود دارد. بعد از رفتن به محله‌ی فقیر نشین، مورد هدف چند جیب‌بر قرار می‌گیرد. بعد از یک سره کردن کار آن‌ها، او درباره شهر یاد می‌گیرد، که ظاهراً زیر یوغ دیکتاتوری‌ای قرار دارد‌‌‌.

به لطف آکادمی هانوجی، ما با رئیس شورای دانش‌ آموزی و رهبر جنبش توتالیتری، ساتسوکی کیریون آشنا می‌شویم. ماتوی تصمیم می‌گیرد که در آن آکادمی صاحب مقام شود و رئیس آنجا را برای گرفتن اطلاعات بیشتر درباره مرگ پدرش به چالش بکشاند و نگه‌دارنده نیمی دیگر از قیچی را پیدا کند که اگر باهم یکی شوند، اسنیپیتی‌اسنیپ نامیده می‌شوند.

کنشین جزو آثاری است که همیشه در فهرست بهترین انیمه اکشن در سایت‌های معتبر قرار دارد.

Darker than Black

تصویری از انیمه اکشن Darker than Black
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۶۳
تاریخ پخش ۲۰۰۷
تعداد قسمت‌ها ۲۵
نمره IMDB ۷.۷

ده سال پیش، منطقه‌ای مرموز به نام دروازه جهنم (Hell’s Gate) در توکیو ظاهر شد، طبیعت آنجا را نابود و آسمان آنجا را تغییر داد. اجرام آسمانی ناپدید شدند و با ستاره‌های دروغین جایگزین شدند‌. کمی بعد، ما متوجه می‌شویم که ادامه زندگی انسان با با قدرت‌های ماورا الطبیعی به نام “پکتیسان” گره می‌خورد.

امروزه، دیواری بزرگ احداث شده تا از نزدیک شدن دیگران به دروازه جهنم جلوگیری کند. هر ستاره دروغینی، با یک حزب قرارداد بسته با خود همکاری می‌کند، وقتی که از قدرت آن استفاده می‌شود شروع به لغزش می‌کند و اگر بمیرد، ناپدید می‌شود. بنابراین، پکتیسان‌ها معمولاً با یک شناسه از فهرست نجومی مشخص می‌شوند‌‌. بسیاری از ملت‌ها از پکتیسان‌ها به عنوان ماموران مخفی یا آدمکش استفاده می‌کنند.

Terror in Resonance

تصویری از انیمه اکشن Terror in Resonance
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۶۴
تاریخ پخش ۲۰۱۴
تعداد قسمت‌ها ۱۱
نمره IMDB ۷.۸

در دنیایی موازی، توکیو مورد حمله‌ای تروریستی قرار می‌گیرد که تمام شهر را در شوک فرو می‌برد. تنها تکه سرنخی از صحنه جرم به جای مانده، فیلمی است که عاملان حمله در اینترنت پست کرده‌اند. این حادثه توسط زوجی رخ داده که خود را “اسفینکس” می‌نامند، دو نوجوان به نام‌های نه و دوازده. آن‌ها از حادثه نامشخصی جان سالم به در برده‌اند و سعی دارند که با این حملات “جهان را بیدار کنند”.


مطلب پیشنهادی:لیست بهترین سریال‌ های تاریخ : ۱۰۰ سریال شگفت انگیز IMDBوقت مروری دوباره بر بهترین آثار تلویزیون
لیست بهترین سریال‌ های تاریخ : ۱۰۰ سریال شگفت انگیز IMDB

Deadman Wonderland

تصویری از انیمه اکشن Deadman Wonderland
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۶۵
تاریخ پخش ۲۰۱۱
تعداد قسمت‌ها ۱۲
نمره IMDB ۷.۱

زمین لرزه‌ای قدرتمند بیشتر مناطق توکیو را لرزانده و سه چهارم شهر را با اقیانوس ادغام کرده است. ده سال بعد، داستان حول محور دانش آموز نوجوان به ظاهر معمولی به نام گانتا ایگاراشی می‌چرخد که وارد کالج ناگانو پرفکچر می‌شود.

اگرچه جز بازماندگان زمین‌ لرزه است، گانتا هیچ خاطره‌ای از آن تراژدی نداشته و زندگی معمولی را می‌گذارند. همه این چیزها، به لطف مردی مرموز شناوری، بیرون پنجره کلاس، به همراه سلاحی بنفش رنگ عوض می‌شود. خندان مانند دیوانه‌ای، مرد قرمز پوش به تمام کلاس گانتا حمله کرده و به جای کشتن او، تیکه‌ای از یک کریستال قرمز را درون بدن او می‌گذارد.

چند روز بعد از حادثه، گانتا به عنوان تنها مظنون حادثه شناخته شده و در دادگاهی سریعاً به زندانی شدن در Deadman Wonderland فرستاده می‌شود. زندانی که بر روی یک شهر بازی احداث شده است.

BLACK LAGOON

تصویری از انیمه اکشن BLACK LAGOON
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۶۶
تاریخ پخش ۲۰۰۶
تعداد قسمت‌ها ۲۴
نمره IMDB ۷.۹

روکورو اوکایجیما، کارمند ژاپنی جوان شرکتی بزرگ، مامور می‌شود که در آب‌های آسیای جنوبی سفر کند تا دیسکی حاوی رازها و اطلاعات بنیادی شرکتی که برایش کار می‌کند را تحویل دهد.

متاسفانه، کشتی او توسط گروهی از دزدان دریایی آزادکار مورد حمله قرار می‌گیرند که می‌خواهند اموال او را صاحب شده و خود او نیز توسط دزدان دریایی به کشتی‌شان، بلک لاگون، ناو اژدرافکن قدیمی‌ای، برده می‌شود. او فکر می‌کند که کمپانی او نگرانش می‌شود و به او کمک خواهد کرد اما، کمپانی ذره‌ای به او اهمیت نمی‌دهد‌

چیزی که او نمی‌داند، این است که کمپانی مد نظر خودش آن مزدوران را استخدام کرده تا او را ساکت کرده و تمامی مدارک اتفاقات ضبط شده را نابود کند‌. بعد از پایان این قسمت اول فوق‌العاده‌، او تصمیم می‌گیرد که زندگی‌اش در ژاپن را رها کند و به ماجراجویی‌های این دزدان دریایی مدرن بپیوندد.

Psycho-Pass

تصویری از انیمه اکشن Psycho-Pass
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۶۷
تاریخ پخش ۲۰۱۲-۲۰۱۹
تعداد قسمت‌ها ۴۱
نمره IMDB ۸.۲

در سال ۲۱۱۲، در ژاپن، سیبل، سیستمی کامپیوتری، جامعه را به “جهان بی‌نقص” تبدیل می‌کند. به لطف دوربین‌ها، پهباد و اسکنرهای همیشه و همه جا حاضر، سیبل می‌تواند میزان میل و اراده یک شخص را آنالیز و اندازه گیری کند (با نام سایکو-پس) و مشخص کند که چه شخصی بیشتر میل به خلاف کردن دارد.

وقتی که شهروندی، از حد عادی فراتر می‌رود، ماموران بخش کارمندان امنیت عمومی به همراه مجریانشان (شخصی با نمره سایکو-پس بسیار بالا) آن افراد را تعقیب و دستگیر می‌کنند تا به صورت اجباری، به روانشناس مراجعه کنند.

این جهانی است که آکانه سونموری باید آن را در آغوش بگیرد. ماموری جوان که به تازگی وارد دیویژن ۱ کارمندان امنیت عمومی شده است. او آرزو دارد که عدالت را آنطور که شایسته و صحیح است اجرا کند، هرچند او می‌فهمد که قضاوت‌گری سیبل آنطور که همکارانش فکر می‌کنند بی‌نقص نیست.

Samurai Champloo

تصویری از انیمه اکشن Samurai Champloo
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۶۸
تاریخ پخش ۲۰۰۴-۲۰۰۵
تعداد قسمت‌ها ۲۶
نمره IMDB ۸.۶

فو، دختری پانزده ساله است که در خانه چایی مشغول به کار است اما آنجا بعد از یک مبارزه سه نفره نابود می‌شود. مبارزه‌ای بین موگن آواره، جین سامورایی بی‌خانمان و بادیگاردهای پسر دایکن اهل آن شهر.

ادامه مطلب
بادیگارد، طلا و مس با مصلحت در آخر هفته تلویزیون_تاشکن

در پایان مبارزه، جین و موگن دستگیر می‌شوند. فو در عوض پیدا کردن “سامورایی‌ که بوی گل آفتاب گردان می‌دهد” آن‌ها را فراری می‌دهد. علی رغم قبول کردن این معامله، موگن و جین همیشه به دنبال راهی هستند که یکدیگر را، در مبارزه‌ای حرفه‌ای، بکشند‌. هر دو سامورایی، گذشته‌ای مبهم دارند.

بنابراین داستان مسیر‌ها و سفرهای تاریکشان روایت می‌کند، و اینکه چگونه مشکلاتی که گرفتارشان می‌شوند را حل می‌کنند. Samurai Champloo از ترکیب اتفاقات تاریخی حین دوره ادو به همراه استایل مدرن و ارجاعات بهره می‌برد‌.

داستان از المان‌های مختلفی از مدرنیته استفاده می‌کند، مخصوصاً فرهنگ هیپ هاپ و همچنین رپ، گرافیتی، لوگوهای آدیداس و کانورس، بیسبال و ارجاعاتی به حملات اتمی به هیروشیما و ناگازاکی‌.

Tokyo Ghoul

تصویری از انیمه Tokyo Ghoul
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۶۹
تاریخ پخش ۲۰۱۴-۲۰۱۸
تعداد قسمت‌ها ۴۸ + ۲ قسمت OVA
نمره IMDB ۷.۷

داستان Tokyo Ghoul حول محور دانش‌ آموزی به نام کن کانکی می‌چرخد، کسی که عاشق زن جوانی به نام ریزه کامیشیرو می‌شود. بعد از ملاقات کردن او، توسطش در کوچه‌ای خلوت گاز گرفته می‌شود و مشخص می‌شود که او یک غول است، چیزی که کن را شونه می‌کند.

در حالی که ریزه در تلاش است کن را بخورد، چند میله آهنی بر روی سر او، از سوی محل ساخت و ساز ساختمانی می‌افتند. در حالی که ریزه در حال نابود شدن است، کن به بیمارستان برده می‌شود. بعد از ریکاوری، او از بیمارستان مرخص می‌شود. در روز مرخص شدنش، کن می‌‎فهمد که دیگر انسان نیست. او به آینه نگاه می‌کند و تا عمق استخوان، زهره ترک می‌شود زیرا حالا او یک “چشم سرخ” دارد.

او متوجه می‌شود که در بیمارستان، اعضای ریزه به او پیوند زده شده‌اند. حال که او دارای اعضای ریزه است، او به چیزی نادر و کمتر شناخته شده به نام “نیمه غول” تبدیل شده است.

Akame ga Kill!

تصویری از انیمه اکشن Akame ga Kill!
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۷۰
تاریخ پخش ۲۰۱۴
تعداد قسمت‌ها ۲۴
نمره IMDB ۷.۸

تاتسومی مبارزی است که به سمت پایتخت می‌رود، بلکه بتواند برای روستای فقیرش پول به دست بیاورد تا به آنان کمک کند. بعد از اینکه زنی به او دستبرد می‌زند و تمام پولش را از دست می‌دهد، تاتسومی توسط اشراف‌زاده‌ای به نام آریا مورد حمایت قرار می‌گیرد.

در همان شب، خانه آریا توسط گروهی از آدمکشان به نام Night Raid مورد حمله قرار می‌گیرد. در حالی که تاتسومی سعی دارد از آریا در برابر آکامه قاتل دفاع کند، عضو دیگری از این گروه، مبارزه را به پایان می‌رساند.

Gurren Lagann

تصویری از انیمه اکشن Gurren Lagann
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۷۱
تاریخ پخش ۲۰۰۷
تعداد قسمت‌ها ۲۷
نمره IMDB ۸.۳

Gurren-Lagann در آینده‌ای دور روایت می‌شود، جایی که بشریت مجبور است در زیرزمین زندگی کرده و تمدن زیرزمینی سربسته‌ای را بسازد. این شهرها هیچ گونه ارتباطی با سطح زمین یا دیگر شهرهای زیرزمینی ندارند. زمین لرزه‌ها به طور معمول رخ داده و آسیب‌هایی به روستاها وارد می‌کنند. اشخاص خاصی به نام “حفرکنندگان” وجود دارند تا زیرزمین را به هدف گسترش قلمروها حفر کنند.


مطلب پیشنهادی:با دیدن این فیلم های ترسناک جنی قبض روح شوید!از جن‌گیر تا احضار، آثاری که شامل تسخیرشدگی هستند
با دیدن این فیلم های ترسناک جنی قبض روح شوید!

Mob Psycho 100

تصویری از انیمه اکشن Mob Psycho 100
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۷۲
تاریخ پخش ۲۰۱۶-۲۰۲۲
تعداد قسمت‌ها ۳۷
نمره IMDB ۸.۶

داستان حول محور کاگیاما شیگو، کلاس چهارمی با قدرت‌های ذهنی، می‌چرخد. او می‌تواند هر چیزی را با ذهنش بلند و خم کند. هرچند، او به آرامی از نمایش دادن قدرت‌هایش در اجتماع صرف نظر می‌کند زیرا قدرت بسیار زیادش می‌تواند عواقب بدی بر انسان‌های “عادی” تحمیل کند. حالا، تنها چیزی که او می‌خواهد، قرار گذاشتن با دختری از کالجش است: سوبومی. به همراه استادش، کسی که هیچ قدرتی ندارد، او به زندگی دادن در آرامش برای رسیدن به هدفش، ادامه می‌دهد.

Berserk

تصویری از انیمه اکشن Berserk
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۷۳
تاریخ پخش ۱۹۹۷-۱۹۹۸
تعداد قسمت‌ها ۲۵
نمره IMDB ۸.۷

Berserk داستان ملاقات گاتس و گریفیث، رهبر Falcon Troop، گروهی از مزدوران در خدمت قلمروی پادشاهی میدلند، است. از این ملاقات یک دوستی مبهم، اما به هر حال، مفید قرار است زاده شود: حضور گاتس، مبارزی با شمشیری نامتجانس، به زودی خودش را به گریفیث جوان، رزم آرایی خودستا و برجسته، ثابت می‌کند.

بنابراین، انیمه قرار است درباره پستی بلندی‌های Falcon Troop و رابطه بین گاتس و گریفیث باشد، بیشتر اوقات پیچیده، و به ارتباط بین علاقه (گریفیث از قدرت‌های گاتس بهره می‌برد)، احترام دو طرفه (هر دو یکدیگر را به عنوان سرباز نگاه می‎‌کنند) و محبت عمیق (هر دو به طرز غیر قابل توضیحی به حضور یکدیگر نیاز دارند) می‌پردازد.

Afro Samurai

تصویری از انیمه اکشن Afro Samurai
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۷۴
تاریخ پخش ۲۰۰۷
تعداد قسمت‌ها ۵
نمره IMDB ۷.۶

در ژاپنی آینده انگارانه که سیستم فئودال در رأس قدرت آن است، گفته می‌شود که اگر کسی بتواند دستبندی به نام شماره ۱ را به دست بیاورد، پرافتخارترین مبارز جهان خواهد شد و قدرتی همتا با قدرت خدایان را به دست خواهد آورد. تنها راه به دست آوردن این دستبند، به چالش کشاندن کسی است که هم‌اکنون آن را دارا است.

Hunter × Hunter

تصویری از انیمه Hunter × Hunter
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۷۵
تاریخ پخش ۲۰۱۱-۲۰۱۴
تعداد قسمت‌ها ۱۴۸
نمره IMDB ۹

گون فریکس، پسر دوازده ساله‌ای است که آرزوی هانتر شدن را دارد. هانترها جز شهروندان طبقه بالا محسوب می‌شوند که تنها با نشان دادن کارتشان، می‌توانند به راحتی هرچه را که بخواهند به دست بیاورند: آن‌ها می‌توانند از پرداخت مالیات ارزش بر افزوده کالاها معاف باشند، هر وسیله، ابزار و آلاتی را که برای کارشان نیاز دارند داشته باشند، و عملاً حق دارند تمام معاملات در جهان را انجام بدهند و همچنین می‌توانند به شغل‌هایی از جمله جایزه بگیر، سرآشپز، معمار، جانور شناس، پارتیزان و یا مشاور در زمینه‌های مختلف بپردازند.

ادامه مطلب
رشد مصرف سالانه گاز یک درصد بیشتر از رشد تولید/ از 2024 یک فاز پارس جنوبی خاموش می‌شود

پدر او، جینگ فریکس، کسی که به طور مستقیم او را نمی‌‌شناسد، به عنوان یکی از بزرگترین هانترهای تمام تاریخ در نظر گرفته می‌شود. همچنین گون برای پیدا کردن او، می‌خواهد به یک هانتر تبدیل شود.

Attack on Titan

تصویری از انیمه اکشن Attack on Titan
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۷۶
تاریخ پخش ۲۰۱۳ تا به کنون
تعداد قسمت‌ها ۷۰ (۸ قسمت ‌OVA و تعدادی فیلم)
نمره IMDB ۹

خط داستانی Attack On Titan حول محور ارن یگر، خواهر خوانده‌اش میکاسا آکرمن و بهترین دوستش، آرمین آرلرت می‌چرخد، کسانی که در کنار هم، به همراه دیگر انسان‌ها در شهرهایی زندگی می‌کنند که در دور تا دور آنان دیوارهایی بزرگ ساخته شده که آنان را از معرض خطر حمله تایتان‌ها، هیولاهایی انسان‌نما، دور نگه بدارد.

این دیوارها به مدت ۱۰۷ سال، امنیت را تضمین کرده‌اند. اما روزی تایتان‌ها بیرونی‌ترین دیوار به نام ماریا را می‌شکنند و مردم مجبور به عقب نشینی می‌شوند. مادر ارن می‌میرد و او به همراه بسیاری دیگر از انسان‌ها، به سمت دیوار دوم، دیوار رز، فرار می‌کنند. وقتی که مادر ارن مرد، او قسم می‌خورد که تایتان‌ها را به طور تمام و کمال نابود کند.

Jujutsu Kaisen

تصویری از انیمه اکشن Jujutsu Kaisen
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۷۷
تاریخ پخش ۲۰۲۰ تا به کنون
تعداد قسمت‌ها ۳۶
نمره IMDB ۸.۵

داستان Jujutsu Kaisen در جهانی روایت می‌شود که نفرین‌ها، از سوی احساسات منفی انسان‌ها درست می‌شوند. بنابراین، برای محافظت از این مکان‌ها با جمع شدگی بالایی از این احساسات مانند مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها، این زیرساخت‌ها حاوی عتیقه‌ای هستند، ظرفی برای آن نفرین، به خاطر آنکه ما تنها با نفرینی قوی‌تر، می‌توانیم با آن نفرین مبارزه کنیم.

آن‌ها از چشمان مردمان عادی پنهان هستند، به غیر از گروهی خاص، برای مثال جادوگران. کار جادوگران این است که این نفرین‌ها را از بین ببرند و در نهایت، مردم را از شر آنان حفظ کنند، اما این کار بدون خطر نیست، زیرا این نفرین‌ها می‌توانند گاه و بی‌گاه قدرتمند باشند.

Demon Slayer

تصویری از انیمه اکشن Demon Slayer
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۷۸
تاریخ پخش ۲۰۱۹ تا به کنون
تعداد قسمت‌ها ۶۶
نمره IMDB ۸.۶

در دوران تایشو ژاپن، تانجیرو بزرگترین پسر خانواده‌ای مشغول به تجارت زغال سنگ است، کسی که پدرش مرده است. برای رفع نیازهایشان، او به شهر می‌رود تا زغال سنگ بفروشد. علی رغم سختی‌های زندگی، آن‌ها می‌توانند که شادی را، هرچند کوچک، در زندگی روزمره‌شان داشته باشند.

روزی، به خاطر شایعه‌ای پخش شده درباره پرسه زدن شیطانی بعد از تاریکی، او نمی‌تواند به خانه برگردد و در نهایت، شبش را سامره‌ای مهربانی در شهر می‌گذراند. اما، همه چیز پس از بازگشت او عوض می‌شود، زیرا خانواده‌اش توسط شیطانی مورد حمله قرار گرفته است.

نزوکو، یکی از خواهران جوان او، تنها بازمانده است اما او به یک شیطان تبدیل شده است. او در ابتدا به تانجیرو حمله‌ور می‌شود، اما سپس نشانه‌هایی از درک و احساسات یک انسان را نشان می‌دهد، که این لحظه‌ای است که شیطان کشی به نام گیو تومیوکا وارد صحنه می‌شود.

در حالی که سعی دارد نزوکو را بکشد، گیو متوجه رابطه بین کامادوی برادر و خواهر می‌شود و تصمیم می‌گیرد که شمشیرش را غلاف کرده و آنان را رها کند. به توصیه‌ی گیو، تانجیرو به سراغ استادش ساکونجی اوروکوداکی می‌رود تا برای شیطان کش شدن آموزش ببیند و بتواند سفر پیدا کردن پادزهری برای خواهر کوچکش که او را دوباره به حالت انسانی برگرداند، آغاز کند.


مطلب پیشنهادی:بهترین روابط مادر و فرزندی در انیمیشن‌ های دیزنیمادر من، مادر من
بهترین روابط مادر و فرزندی در انیمیشن‌ های دیزنی

My Hero Academia

تصویری از انیمه My Hero Academia
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۷۹
تاریخ پخش ۲۰۱۶ تا به کنون
تعداد قسمت‌ها ۱۴۴
نمره IMDB ۸.۳

در دنیایی که ۸۰ درصد جمعیت آن دارای ابرقدرت هستند که این ابرقدرت‌ها “Quirks” نامیده می‌شوند، ما داستان ایزوکو میدوریا را دنبال می‌کنیم، یک “دکو” نژادی نادر از انسان‌ها که دارای کوییرک نیستند. علی رغم این موضوع، ایزوکو علاقه دارند به جریان کنونی آکادمی ابرقهرمانان بزرگ بپیوندد و روزی به بزرگترین قهرمان زمان خود تبدیل شود.

یک روز، ایزوکو این شانس را دارد که با الگوی تمام زندگی‌اش دیدار کند، آل مایت، ابرقهرمان شماره یک. این شخص کوییرک خود، یکی برای همه، را به ایزوکو واگذار می‌کند.

One-Punch Man

تصویری از انیمه One Punch Man
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۸۰
تاریخ پخش ۲۰۱۵-۲۰۱۹
تعداد قسمت‌ها ۲۵
نمره IMDB ۸.۷

سایتاما مرد جوان بیکار و بدبختی است که هیچ هدف درستی در زندگی‌اش ندارد. روزی، او مرد خرچنگی را می‌بیند که به گفته خودش، به دنبال پسر جوانی با “شکاف چانه خاصی” می‌گردد. سایتاما این پسر جوان را پیدا کرده و تصمیم می‌گیرد که از او در برابر مرد خرچنگی محافظت کند، که در نهایت او را به زحمت شکست می‌دهد.

از آن روز به بعد، سایتاما تصمیم می‌گیرد به ابرقهرمانی تبدیل شود و به مدت سه سال، به طرز جدی تمرین می‌کند: صد شنا، صد اسکوات، صد بشین پاشو و روزی ده کیلومتر دویدن و خبری از بخاری و تهویه‌ کننده هوا در این موقعیت‌ها نیست. در پایان این تمرین‌ها، “که به خاطر شدید بودنش، موهایش را از دست داده”، او متوجه می‌شود به قدری قوی شده که می‌تواند تمامی دشمنانش را تنها با یک مشت شکست بدهد.

قدرت ناهمگون او به سرچشمه مشکلاتش تبدیل می‌شود، به خاطر آنکه نمی‌تواند دشمنی هم‌ قد خود پیدا کند و شغل او به عنوان ابرقهرمان خسته کننده می‌شود و دیگر در مبارزاتش احساسات یا آدرنالینی احساس نمی‌کند.

ادامه مطلب
آغاز فعالیت «سامانه بازار» برای ساماندهی دستفروشان تبریز

Cowboy Bebop

تصویری از انیمه اکشن Cowboy Bebop
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۸۱
تاریخ پخش ۱۹۹۸
تعداد قسمت‌ها ۲۶
نمره IMDB ۸.۹

در سال ۲۰۷۱، سرنشینان سفینه فضایی بیباپ، به سفر در منظومه شمسی به جست و جوی جایزه می‌پردازند. در آن زمان، این افراد به طور عامیانه “کاوبوی” صدا زده می‌شوند. بیشتر قسمت‌ها حول محور یک جایزه می‌چرخد؛ هرچند، مرکزیت داستان درباره گذشته شخصیت‌ها و به طور کلی بیشتر اتفاقات قدیمی است که در روند داستان به یکدیگر متصل می‌شوند.

نخستین داستان درباره اسپایک اشپیگل است، عضو سابق سازمان تبهکاری به نام رد دراگونز، توسط مثلث عشقی تسخیر می‌شود که آن را به لطف همکار سابقش در رد دراگونز، ویشیوس و زنی مرموز به نام جولیا تجربه کرده است.

Fullmetal Alchemist: Brotherhood

تصویری از انیمه اکشن Fullmetal Alchemist: Brotherhood
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۸۲
تاریخ پخش ۲۰۰۹-۲۰۱۰
تعداد قسمت‌ها ۶۴
نمره IMDB ۹.۱

در سرزمین آمیتریس، سرزمینی که کیمیاگری به مقام علوم جهانی دست پیدا کرده است، دو برادر، ادوارد و الریک، در کشور به دنبال سنگ فلاسفه افسانه‌ای می‌گردند. پدرشان آن‌ها را رها کرده و مادرشان، چند سال بعد به خاطر بیماری فوت می‌کند و این دو پسربچه تنها می‌مانند.

مدتی بعد، دو برادر سعی می‌کنند که مادرشان را برگردانند و از قانونی باید تخطی کنند که احیا و دگر دیسی انسان را منع کرده است. آن‌ها برای این کار، هزینه سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

ادوارد تصمیم می‌گیرد که در دوازده سالگی، وارد ارتش شده و به کیمیاگر ایالتی تبدیل شود، با موفقیت کامل امتحان‌هایش را قبول می‌شود و نام کیمیاگری‌اش را دریافت می‌کند: تمام فلزی. به لطف وضعیت ادوارد به عنوان کیمیاگر ایالتی، دو برادر، حتی به قیمت جانشان، دنبال سنگی خواهند گشت که گمشده‌هایشان را به آنان بازگرداند، اما راز سنگ فلاسفه به خوبی پنهان شده است.

Bleach

تصویری از انیمه اکشن Bleach
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۸۳
تاریخ پخش ۲۰۰۴-۲۰۱۲ / ۲۰۲۲ تا به کنون
تعداد قسمت‌ها ۳۶۶ / ۲۷
نمره IMDB ۸.۲ / ۹

ایشیگو کوروساکی، مرد جوانی با قدرتی است که می‌تواند ارواح را ببیند. زندگی او، بالاجبار دچار تغییر بسیار بدی می‌شود، به این دلیل که شینیگامی با نام روکیا کوشیکی، برای پیدا کردن هالوویی (Hallow) همسیر او می‌شود. در طول نبرد با ارواح، روکیا آسیب بسیار بدی می‌بیند و مجبور می‌شود بخشی از قدرت‌هایش را به ایشیگو بدهد که او درخواست شینیگامی را برای محافظت از خانواده‌اش، قبول می‌کند.

هرچند، در پروسه انتقال، چیزی اشتباه پیش می‌رود و ایشیگو تمامی قدرت‌های روکیا را جذب کرده و به یک شینیگامی تمام و کمال تبدیل می‌شود. به خاطر از دست دادن قدرت‌هایش، روکیا در دنیای زندگان گیر می‌کند تا زمانی که تمام قدرتش را پس بگیرد. در همین حین، ایشیگو جایگزین روکیا برای ماموریت‌هایش می‌شود. او با هالووها مبارزه کرده و ارواح را به قلمروی زندگی پس از مرگ، معروف به جامعه ارواح (Soul Society) هدایت می‌کند.

Naruto

تصویری از انیمه اکشن Naruto
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۸۴
تاریخ پخش ۲۰۰۲-۲۰۱۷
تعداد قسمت‌ها ۷۲۰
نمره IMDB ۸.۴

داستان در دوران نوجوانی ناروتو، حول و حوش تولد دوازده سالگی‌اش شروع می‌شود. یتیمی کودن و کسی که استاد شوخی‌های ناجور است. او هر کاری می‌کند که مورد توجه قرار بگیرد. رویای او: تبدیل شدن به بهترین هوکاگه تا مورد توجه تمامی ساکنین روستایش قرار بگیرد. در واقع، روباه نه دمی که درون او مهر و موم شده ترس و تحقیر را در میان روستاییان برمی‌انگیزد، که البته با گذشت زمان، آنان دیگر فرقی میان ناروتو و کیوبی نمی‌گذارند.

به هر حال، ناروتو با جدیت تمرین می‌کند تا به جنین، اولین درجه بین نینجاها، برسد. بعد از سه بار رد شدن در امتحان جنین، او بالاخره توانست تا پیشانی‌بند کونوها را ببندد.

Dragon Ball

تصویری از انیمه اکشن Dragon Ball
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۸۵
تاریخ پخش ۱۹۸۶-۲۰۱۸
تعداد قسمت‌ها ۸۰۶
نمره IMDB ۸.۶

سان گوکو، پسر جوان ساده لوح و دلپاکی با دم میمون و قدرتی بسیار بالا است. بعد از مرگ پدربزرگ خوانده‌اش، در کوهی وسط طبیعت که چشم اندازی با ویژگی‌های جنگل وحشی دارد، به تنهایی زندگی می‌کند. روزی، او بلما، دختر شهری جوانی را ملاقات می‌کند که بسیار باهوش اما نابالغ و تندخو تشریف دارد. او در جست و جوی هفت توپ کریستالی افسانه‌ای به نام دراگون بالز است.

این دو باهم تیم شده و ماجراجویی فوق العاده گوکو آغاز می‌شود.


مطلب پیشنهادی:نقد فیلم تفریق – اونا کم شن من و تو جمع می‌شیممنهای اونا ما باقی میمونیم.
نقد فیلم تفریق – اونا کم شن من و تو جمع می‌شیم

Gintama

تصویری از انیمه اکشن Gintama
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۸۶
تاریخ پخش ۲۰۰۵-۲۰۲۱
تعداد قسمت‌ها ۳۷۵
نمره IMDB ۸.۷

در دوره‌ای موازی از ادوی ژاپن، بشریت مورد هجوم بیگانگان قرار می‌گیرد. سامورایی‌ها به مبارزه علیه این بیگانگان می‌پردازند اما این نبرد، با تسلیم شدن تمسخر آمیز شوگان‌ها، پس از آنکه می‌فهمند بیگانگان قادر به انجام چه کارهایی هستند، به پایان می‌رسد. حال سریال بر روی سامورایی غیر عادی به نام گینتوکی ساکاتا تمرکز دارد. سامورایی که به طور آزاد به کار مشغول است. او بعدها با شینپاچی شیمورا و کاگورا تیم شده و این گروه عجیب و غریب، درگیر اتفاقاتی عجیب و در عین حال کمدی می‌شوند.

Code Geass

تصویری از انیمه اکشن Code Geass
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۸۷
تاریخ پخش ۲۰۰۶-۲۰۰۸
تعداد قسمت‌ها ۵۴
نمره IMDB ۸.۷

داستان Code Geass درباره حمله امپراطوری بریتانیا به ژاپن است. در پایان این حمله، حال ژاپن با منطقه یازدهم شناخته شده و مردم آنجا با یازدهمیان خطاب می‌شوند. ما داستان پادشاه سابق بریتانیا، لولوش را دنبال می‌کنیم. شاهزاده تبعید شده، قسم می‌خورد که ژاپن را از زیر یوغ امپراطوری بریتانیا رها کند. دختری مرموز به نام سی. سی به او برخورد کرده و به او قدرتی جادویی به نام گیاس را اهدا می‌کند. حال ماجرای لولوش، رسماً آغاز می‌شود و با این چالش رو به رو می‌شود که آیا با این قدرت، می‌تواند قولش را اجرایی کند یا خیر؟

JoJo’s Bizarre Adventure

تصویری از انیمه اکشن JoJo's Bizarre Adventure
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۸۸
تاریخ پخش ۲۰۱۲ تا به کنون
تعداد قسمت‌ها ۱۹۴
نمره IMDB ۸.۵

JoJo’s Bizarre Adventure داستان خاندان جواستار را روایت می‌کند. خاندانی که نسل اندر نسل، به مبارزه علیه شر پرداخته‌اند. همه چیز از سال ۱۸۶۸ شروع می‌شود، وقتی که داریو براندو به کالسکه‌ای چپه شده حمله می‌کند. تصور داریو، بر این بوده که افراد آن کالسکه مرده‌اند اما در آنجا، با جورج جواستار و پسر کوچکش، جاناتان جواستار رو به رو می‌شود. جاناتان فکر می‌کند که داریو برای نجات جان آنان آمده است و از او تشکر می‌کند. جورج به داریو قول می‌دهد که همواره به او مدیون خواهد ماند.

دوازده سال بعد، جاناتان به مرد جوان شاد، سرحال اما کمی دست و پا چلفتی تبدیل شده است. در همین حین، داریو به فرزندش، دیو، وصیت می‌کند که به سراغ جورج رفته و عضوی از خاندان جواستار شود. از اینجا، نبردهای متوالی جاناتان و دیو شروع می‌شوند. نبردهایی که از ثابت کردن خود به جورج شروع شده و رفته رفته، وجه‌هایی تاریک‌تر و خشن‌تر به خود می‌گیرند.

One Piece

تصویری از انیمه اکشن One Piece
بهترین انیمه های اکشن{۲۰۲۳} | معرفی ۴۰ انیمه مهیج برتر ۳۸۹
تاریخ پخش ۱۹۹۹ تا به کنون
تعداد قسمت‌ها ۱۰۸۶
نمره IMDB ۸.۹

روزی روزگاری، شخصی با لقب “شاه دزدان دریایی” به نام گول دی. راجر، قبل از اعدام شدنش، اعلام می‌کند که گنج او معروف به “وان پیس” در جایی از گرند لاین، پنهان شده است. بعد از این خبر، تمامی مردم به جست و جوی این گنج می‌پردازند. بعد از بیست و دو سال جست و جوی متوالی، هیچ کسی به این گنج هم نتوانسته نزدیک شود. اما پسربچه‌ای شیطان، رک و مصمم به نام لوفی، می‌خواهد که این گنج را به دست آورده و به شاه دزدان دریایی بعدی تبدیل شود. حال داستان حماسی و جذاب او آغاز شده و ما شاهد این هستیم که چگونه لوفی، اعضای تیمش را دور هم جمع کرده و چه ماجراهای جذابی را قرار است طی کند.

جمع بندی

انیمه‌های اکشن، معمولاً راه راحتی برای محبوب شدن و جا باز کردن در دل مخاطبان خود دارند. سرعت بالا، شوخی‌های بامزه، پرداختن به موضوعات غم‌انگیز و شوکه کننده و مبارزات بی‌نظیر، از امضاهای خاص انیمه در این ژانر هستند. به نظر شما انیمه اکشنی مانده که در لیست ذکر نشده است؟ برترین انیمه اکشن از نظر شما چه اثری است؟ نظرتان درباره انیمه‌های این لیست چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها