خوش آمدید

بررسی مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2

نقد و بررسی مانیتور گیمینگ ایرانی فاطر C32-165B2


مانیتورها قسمتی جدایی ناپذیر از تجهیزات مخصوص بازی هستند و هر گیمری برای داشتن تجربه حرفه‌ای، باید مانیتور مناسبی را تهیه کند. تنوع برندها و مدل‌های مانیتور گیمینگ در بازار کشورمان کم نیست و با چند میلیون تومان هزینه، می‌توانید تجربه کم‌نقصی از بازی‌های روز دنیا داشته باشید. شرکت فاطر تولیدکننده ایرانی انواع تجهیزات کامپیوتری از جمله مانیتور است. مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2 یکی از جدیدترین و بهترین تجهیزات این شرکت برای گیمرهاست که امکان داشتن تجربه‌ای کم‌نقص در بازی کردن را با قیمتی کم‌تر از ۱۵ میلیون تومان در اختیارتان قرار می‌دهد. این مانیتور به نمایشگر ۳۲ اینچی با پنل IPS فول اچ‌دی، نرخ رفرش ۱۶۵ هرتز، پایه حرفه‌ای قابل تنظیم و قابلیت‌های متنوعی مجهز شده تا یکی از گزینه‌های اقتصادی بازار در رده مانیتورهای گیمینگ باشد. در ادامه با نقد و بررسی مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2 همراه دیجیاتو باشید تا از جزئیات بیشتری از این مانیتور را برایتان بازگو کنیم.

مشخصات فنی مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2

نام محصول مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2
پنل نمایشگر ۳۲ اینچی IPS از نوع خمیده
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
نرخ رفرش ۱۶۵ هرتز
حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت
وزن ۴.۹ کیلوگرم بدون پایه
قابلیت‌های جانبی مجهز به پورت‌های HDMI، دیسپلی‌پورت و USB-C / پشتیبانی از ویژگی FreeSync Premium / پایه قابل‌تنظیم
قیمت حدود ۱۴.۵ میلیون تومان با ۲۴ ماه گارانتی فاطر داده پردازی راحیل

طراحی و درگاه‌های ارتباطی

نقد و بررسی مانیتور گیمینگ ایرانی فاطر C32-165B2 54

مشخصه مهمی که مانیتورهای گیمینگ را نسبت به سایر محصولات این حوزه متمایز می‌کند، طراحی آن‌هاست. مانیتورهای گیمینگ معمولا ویژگی‌های خاصی از جمله نمایشگر خمیده با قابلیت نمایش گسترده محتوا و ظاهری خاص را در اختیارتان می‌گذارند تا فرایند بازی کردن برایتان از همیشه لذت‌بخش‌تر باشد. مانیتور گیمینگ جدید فاطر نیز از این قاعده مستثنی نیست. این سازنده ایرانی برای رقابت با تولیدکنندگان مطرح این حوزه از جمله سامسونگ و ال‌جی، مانیتور گیمینگ C32 را با نمایشگر بزرگ ۳۲ اینچی و طراحی ویژه روانه بازار کرده تا جذابیت بیشتری برای خریداران داشته باشد.

ادامه مطلب
«عکاس حرم» به شبکه یک رسید_تاشکن

مانیتور فاطر C32-165B2 ظاهر زیبا و طراحی مدرنی دارد. این مانیتور گیمینگ تنها در رنگ مشکی به‌دستتان می‌رسد. از نمای روبه‌رو که به این محصول نگاه کنید، با نمایشگر بزرگ خمیده آن سروکار خواهید داشت که از همان ابتدا توجهتان را به خود جلب می‌کند. از آن‌جایی که چشمان انسان شکل کروی دارد، مانیتورهایی با نمایشگر خمیده نیز با چشمان شما سازگاری بیشتری خواهند داشت.

حاشیه‌های دور نمایشگر مانیتور گیمینگ فاطر نسبتا کم هستند و این موضوع منجر به بهبود کارکرد با مانیتور گیمینگ فاطر می‌شود. قسمت‌های بالا و کنار نمایشگر فقط ۷ میلی‌متر حاشیه دارند و ضخامت قسمت زیرین که لوگوی شرکت فاطر نیز در آن جا خوش کرده، فقط ۱۹ میلی‌متر است.

سراغ قاب پشتی مانیتور می‌رویم؛ جایی که لقب «گیمینگ» در این مانیتور معنای پررنگ‌تری به‌خود می‌گیرد. این قسمت با طرح‌های ویژه و نورپردازی RGB مزین شده که البته امکان شخصی‌سازی جلوه‌های رنگی‌اش میسر نیست، اما همچنان قابلیتی جذاب برای گیمرهاست.

ادامه مطلب
ویژه های رادیو در هفته وحدت- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم
بررسی مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2
نقد و بررسی مانیتور گیمینگ ایرانی فاطر C32-165B2 55
بررسی مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2
نقد و بررسی مانیتور گیمینگ ایرانی فاطر C32-165B2 56
بررسی مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2
نقد و بررسی مانیتور گیمینگ ایرانی فاطر C32-165B2 57

مرکز قاب پشتی شامل محل اتصال پایه با پشتیبانی از استاندارد VESA 100 می‌شود. فاطر پایه فلزی – پلاستیکی مخصوص این مانیتور را نیز در جعبه آن تعبیه کرده که به‌سبب آن می‌توانید دستگاه را در وضعیت‌های متنوعی قرار دهید. با به‌کارگیری این پایه حرفه‌ای، قابلیت تغییر ۱۲ سانتی‌متری ارتفاع، چرخش مانیتور و قرار دادن آن در حالت عمودی و چرخیدن نمایشگر به بالا یا پایین، همگی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. همچنین داخل این پایه سوراخی برای مدیریت کابل در نظر گرفته شده تا میز کار شما ظاهر جذاب‌تری داشته باشد. در کل می‌توان گفت پایه مانیتور C32-165B2 از بهترین‌ها در رده قیمتی‌اش محسوب می‌شود.

بررسی مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2
نقد و بررسی مانیتور گیمینگ ایرانی فاطر C32-165B2 58

از طریق جوی‌استیک شفاف قرار گرفته روی گوشه قاب پشتی نیز می‌توانید تنظیمات مانیتور را طبق سلیقه و نیازهای خود شخصی‌سازی کنید. کار کردن با جوی‌استیک پشت مانیتور فاطر و استفاده از منوی تنظیمات آن، کار چندان ساده‌ای نیست. اول از همه، برای باز کردن منوی مانیتور باید جوی‌استیک را به‌سمت راست بکشید که این کار در سایر مانیتور‌ها با یک بار فشردن دکمه پشتی انجام می‌شود. از سوی دیگر، به‌سختی می‌توان با رابط کاربری تنظیمات مانیتور گیمینگ فاطر کار کرد و با یک کلیک اتفاقی، این منو بسته می‌شود و باید دوباره آن را باز کنید. با فاکتور گرفتن این پیچیدگی، غلط‌های تایپی و عملکرد نادرست منو می‌تواند توی ذوق کاربر بزند.

بخش زیرین پشت مانیتور نیز به مجموعه درگاه‌های ارتباطی آن اختصاص دارد که همگی در یک ردیف به‌صف شده‌اند. در فهرست زیر نگاهی به پورت‌های مورد استفاده در این مانیتور گیمینگ داریم:

  • درگاه HDMI
  • درگاه دیسپلی‌پورت
  • درگاه USB-C
  • جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
ادامه مطلب
بیشتر از ۶ هزار کلاس استان اردبیل به سامانه گرمایشی استاندارد تجهیزشد

مجموعه پورت‌های تعبیه شده در مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2 در این رده قیمتی نقصی ندارد و از جهات مختلف نیازتان را برطرف می‌نماید. برای اتصال ورودی تصویر سایر دستگاه‌ها به این مانیتور، سه گزینه مختلف در دسترستان قرار می‌گیرد تا محدودیتی در کاربری نداشته باشید. فاطر کابل ۱.۵ متری دیسپلی‌پورت را هم در جعبه مانیتور قرار داده تا نیازی به تهیه کابل جداگانه نباشد. همچنین به‌لطف بهره‌مندی از نمایشگری با نرخ رفرش بالا، شرایط اتصال و تجربه بازی‌های روز کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس روی مانیتور گیمینگ فاطر فراهم است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

1697474113 429 نقد و بررسی مانیتور گیمینگ ایرانی فاطر C32 165B2.webp
نقد و بررسی مانیتور گیمینگ ایرانی فاطر C32-165B2 59

درگاه USB-C در این محصول نیز قابلیت‌های مختلفی دارد که در کمتر مانیتوری در این رده قیمتی دیده می‌شود. با این درگاه می‌توانید دستگاه‌های مختلف را شارژ کنید و حتی با استفاده از کابل مناسب، صدا و تصویر را به مانیتور منتقل کنید. ما این قابلیت را با کابل تاندربولت و چند لپ‌تاپ مجهز به درگاه تاندربولت تست کردیم و عملیات انتقال تصویر با سرعت و دقت بالا انجام شد. همچنین این مانیتور از قابلیت سامسونگ دکس نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با کابل مناسب از رابط کاربری دکس سامسونگ روی صفحه بزرگ استفاده کنید.

کیفیت تصویر

بررسی مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2
نقد و بررسی مانیتور گیمینگ ایرانی فاطر C32-165B2 60

مسلماً کیفیت تصویر و نرخ رفرش نمایشگر مانیتور، بیشترین اهمیت را برای گیمرها دارد. فاطر با درک این موضوع، از نمایشگر ۳۲ اینچی IPS با رزولوشن فول اچ‌دی استفاده کرده که اگرچه تراکم پیکسلی آن تنها به ۶۸ پیکسل بر اینچ می‌رسد، اما برای گیمرهای حرفه‌ای مشکلی ایجاد نمی‌کند. البته که پیکسل‌های نمایشگر به‌وضوح قابل مشاهده هستند و بهتر بود که فاطر از پنلی با رزولوشن بیشتر برای مانیتوری با این نمایشگر وسیع استفاده می‌کرد. بنابراین اگر هدفی جز بازی کردن – مثلاً خواندن متون و مشاهده تصاویر با جزئیات بالا – دارید، این مانیتور نمی‌تواند بهترین گزینه پیش‌رویتان باشد. پنل به‌کار رفته در مانیتور گیمینگ فاطر از ۱۰۰ درصد گستره رنگی sRGB و ۹۸ درصد فضای رنگی Adobe RGB پشتیبانی می‌کند تا حداقل روی کاغذ با نمایشگر چشم‌نوازی سروکار داشته باشیم؛ اما با توجه به بررسی‌های دیجیاتو و مقایسه این مانیتور با سایر محصولات هم‌رده، نمی‌توان در مورد اعداد و ارقام اعلام شده توسط فاطر اطمینان کامل داشت.

ادامه مطلب
حکمرانی غذا به ابزار تجاری سیاسی تبدیل شده است - تاشکن
1697474113 901 نقد و بررسی مانیتور گیمینگ ایرانی فاطر C32 165B2.webp
نقد و بررسی مانیتور گیمینگ ایرانی فاطر C32-165B2 61

کار کردن با نمایشگر مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2 در محیط‌های پرنور چندان سخت نیست؛ چراکه به‌دلیل برخورداری از پوشش مات روی شیشه و حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیتی نمایشگر، محتوا با شفافیت و وضوح مناسبی به‌نمایش در می‌آید. از سایر قابلیت‌های کلیدی این مانیتور می‌توان به نسبت کنتراست ۳۰۰۰:۱ و زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه‌ای پیکسل‌ها اشاره کرد که همگی می‌توانند تاثیر قابل‌توجهی در بازی کردن گیمرهای حرفه‌ای داشته باشند. فاطر حالت تصویر HDR را نیز به‌شکل نرم افزاری روی این مانیتور اعمال کرده و ویژگی HDR 2084 را نیز در دسترس قرار داده که البته کنتراست تصویر را به‌شکلی اغراق شده بالا می‌برد و چندان قابل استفاده نیست.

در نهایت نوبت به اصلی‌ترین ویژگی این مانیتور، یعنی نرخ رفرش ۱۶۵ هرتزی نمایشگر آن می‌رسد. نرخ رفرش بالای نمایشگر مانیتور گیمینگ فاطر به شما اجازه تجربه انواع بازی‌ها به‌روان‌ترین شکل را می‌دهد. در تست و بررسی‌های دیجیاتو، مانیتور فاطر C32-165B2 عملکردی کم‌نقص و جذاب در اجرای بازی‌های سایبرپانک ۲۰۷۷، فورتزا هورایزن ۵ و گنشین ایمپکت را از خود نشان داد.

ادامه مطلب
معارفه کتاب «1984»؛ جامعه‌ای هولناک در آینده

ویژگی AMD FreeSync Premium توسط مانیتور گیمینگ ۱۵ میلیون تومانی فاطر پشتیبانی می‌شود. ویژگی مورد اشاره از بروز مشکل پارگی تصویر و ایجاد تداخل بین نرخ رفرش و فریم‌ریت در بازی‌ها جلوگیری می‌کند تا محتوا به‌شکلی واضح به‌تصویر کشیده شود. فاطر برای محافظت از چشمان کاربران، امکان فعال‌سازی فیلتر نور آبی و قابلیت آنتی‌فلیکر را نیز مهیا کرده است. با استفاده از این امکانات، پس از کار کردن مداوم با نمایشگر مانیتور چشمانتان خستگی کم‌تری را احساس خواهد کرد.

جمع‌بندی بررسی مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2

بررسی مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2
نقد و بررسی مانیتور گیمینگ ایرانی فاطر C32-165B2 62

مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2 یکی از جدیدترین گزینه‌ها برای تجربه بازی‌های روز به‌شکلی روان و کم نقص است. این مانیتور در کنار نمایشگری پرسرعت با امکان شخصی‌سازی‌های متعدد، از طراحی جذاب و پایه‌ای حرفه‌ای بهره‌مند شده تا رقیبی جدی برای سایر مانیتورهای گیمینگ از برندهای مطرح بازار جهانی باشد. البته از برخی ضعف‌های مربوط به رابط‌کاربری پیچیده تنظیمات مانیتور نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

این مانیتور گیمینگ فاطر در مقایسه با اکثر مدل‌های مشابه مجهز به نمایشگر خمیده ۳۲ اینچی، برچسب قیمتی اقتصادی‌تری را با خود یدک می‌کشد. به‌عنوان مثال، مانیتور گیمینگ ایسوس VG328H1B با مشخصات شبیه به نماینده فاطر و پایه ساده، ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد. ام‌اس‌آی نیز مانیتور Optix AG321CR را با همین ویژگی‌ها به‌قیمت ۱۹ میلیون تومان عرضه کرده است. در مقابل مانیتور گیمینگ ۳۲ اینچ سامسونگ Odyssey G5 را با نمایشگر خمیده و رزولوشن QHD حدود ۱۸ میلیون تومان قیمت دارد و مشکل تراکم پیکسلی پایین در آن نقش کم‌رنگ‌تری را ایفا می‌کند.

مانیتور گیمینگ فاطر C32-165B2 با قیمت حدود ۱۴.۵ میلیون تومان و گارانتی ۲۴ ماهه فاطر داده پردازی راحیل به دست مشتریان می‌رسد. نکته جالب در مورد شرکت فاطر این است که در صورت بروز مشکل در این دو سال، محصول را به‌طور کامل تعویض می‌کند. همچنین به‌گفته این شرکت، خدمات پس از فروش فاطر به‌صورت مادام‌العمر ارائه می‌شود.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها