خوش آمدید

ضرورت کاربست تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای توسعه زیست بوم ناحیه نوآوری پردیس

ضرورت کاربست تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای توسعه زیست بوم ناحیه نوآوری پردیس

خبرگزاری برنا؛ روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در نشست اعضای هیئت امنای پارک فناوری پردیس با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه زیست‌بوم نوآوری پردیس عنوان کرد: حدود بیست و چند سال پیش که این پارک علم و فناوری ایجاد نشده بود، عده‌ای دلسوزانه عزم خود را جزم کردند تا این پارک فناوری را روی خاک بسازند، کاری کارستان کردند و برای امروز یک افتخار ملی رقم زدند. لازم است از این دستاورد ارزشند صیانت و در مسیر توسعه این زیست‌بوم از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: باید همگی کمک کنیم که این افتخار ملی توسعه پیدا کند و در مسیر توسعه آن قدم برداریم چرا که قطعاً کارهایی که در این پارک فناوری انجام شده بسیار ارزشمند است و باید به کمک تمامی ظرفیت های موجود مسیر توسعه این زیست بوم فناورانه و نوآورانه را هموار کرد. مجموعه های توانمند و شناخته شده‌ای که در هیات امنای پارک هم حضور دارند، با همراهی بخش خصوصی می توانند در توسعه فضای استقرار و فضاهای دانش بنیان نقش داشته باشند. با سرمایه گذاری های خرد می توان فضای لازم برای استقرار شرکت‌ها و فناوران را به خوبی فراهم کرد.

مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس نیز در این نشست به اهم موضوعات جاری ناحیه نوآوری پردیس پرداخت گفت: یکی از مسائل مهم لزوم اقدام فعال وزارت مسکن و شهرسازی برای اجرای دستور رییس جمهور در خصوص احداث شهرک مسکونی نخبگانی است. رییس جمهور در سال گذشته در جریان بازدیدی که از ناحیه نوآوری پردیس داشتند، نسبت به توسعه کمی و کیفی شهرک مسکونی نخبگانی دستوراتی صادر کردند. با پیگیری های مستمر صورت گرفته پارک فناوری پردیس، مقدمات لازم برای احداث شهرک مسکونی نخبگان، در زمینی واقع در کمربندی بومهن شناسایی شده و تفاهم نامه ای وجود دارد که هنوز به مرحله قرارداد نرسیده است و ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر ظرفیت بالقوه استقرار این شهرک مسکونی است؛ در صورت همکاری و مساعدت وزرارت مسکن و شهرسازی، با سرمایه گذاری و مشارکت خود شرکت‌ها و سرمایه گذاران این محل توسعه خواهد یافت. تفاهم‌نامه‌ای هم بین معاونت علمی و وزارت مسکن منعقد شده است که باید به مرحله قرارداد برسد. ایجا این شهرک مسکونی، امکان استقرار شرکت های دانش بنیان بیش تری را در پارک فراهم می کند چراکه مساله و دغدغه بسیاری از شرکت‌ها، مساله اسکان است که با احداث شهرک مسکونی نخبگان در نزدیکی ناحیه نوآوری پردیس، حل خواهد شد.

صفاری نیا ادامه داد: منابع برای توسعه کمی ۲۰۰ هکتار و ضرورت واگذاری اراضی مربوطه، رفع معارضین اراضی توسعه پارک و لزوم تامیم مالی منابع و تسهیلات برای تکمیل زیرساخت مورد نیاز در فازهای توسعه پارک فناوری پردیس تامین زیرساخت های تاسیساتی آب و برق و گاز از دیگر موارد نیازمند توجه و پیگیری است.

در ادامه این نشست همچنین گزارش بودجه تفصیلی ۱۴۰۱، گزارش پیشرفت عملیات تسطیح و آماده سازی اراضی فازهای پارک فناوری پردیس و اراضی ۳۳۷ هکتاری، مطالعه و احداث آزمایشگاه نانومترولوژی و زیرساخت های پارک فناوری پردیس ارائه شد

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مذاکره با کوبایی‌ها برای اجرای برنامه سلامت خانواده - تاشکن

گفتنی است ناحیه نوآوری پردیس، در زیرساختی به مساحت ۴۷۰ هکتار و در دو شعبه به محلی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در عرصه صادرات و توسعه نوآوری‌ها در شرق پایتخت تبدیل شده کرده است. بیش از هشت هزار نیروی انسانی در شرکت ها شتابدهنده ها و مراکز رشد ذیل پارک فناوری پردیس استقرار دارند و بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان تاکنون سرمایه گذاری در این پارک فناوری پردیس صورت گرفته است.

 ۳۲۶ هزار متر مربع در پارک فضای کسب و کار توسط بخش خصوصی ایجاد شده و ۱۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد شرکت ها در تحقیق و توسعه صرف شده است. شرکت های دانش‌بنیان مستقر در این ناحیه نوآوری با بیش از ۱۱۹ محصول جدید در ۱۴۰۱ ، ۴۲ هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌اند و بیش از ۲۲۴ هزار میلیارد تومان گردش مالی شرکت‌ها بوده است. سه هزار و ۲۷۰ نفر ساعت آموزش و ۵۰۰ خدمت تخصصی کسب و کار ارایه شده است. همچنین ۱۱۵۰ فرصت شغلی توسط شرکت های پارکی ایجاد شده و ۴۴ دستیار فناوری، ۳۰ نظام وظیفه تخصصی و چهار هزار و ۶۷۰‌ نفر در قالب طرح صدف از فرصت فراگیری مهارت های کسب و کار در سراسر کشور استفاده کردند. بیش از ۷۰ هیات خارجی و ۱۲۰ هیات داخلی و ۳۷۰۰ دانش اموز در قالب طرح راهیان پیشرفت از پارک فناوری پردیس بازدید داشته‌اند.

انتهای پیام/



منبع

ادامه مطلب
بازیکنان خوبی را متاسفانه از دست دادیم/یک تیم رسانه‌های علیه پرسپولیس تشکیل شده!

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها