خوش آمدید

عرضه کارت گرافیک اینتل آرک A580 آغاز شد؛ گیمینگ 1080p با 180 دلار

عرضه کارت گرافیک اینتل آرک A580 آغاز شد؛ گیمینگ ۱۰۸۰p با ۱۸۰ دلار


اینتل پارسال کارت‌های گرافیکی از سری Arc A را معرفی کرد که شامل آرک A580 هم می‌شد. حالا بالاخره موعد عرضه این GPU فرا رسیده و قیمتی که این شرکت برای آن درنظر گرفته، ۱۸۰ دلار است تا شاید بتواند شرایط رقابت با محصولات انویدیا و AMD را داشته باشد.

پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، اینتل بالاخره از آغاز عرضه پردازشگر گرافیکی آرک A580 برای بازار گیمینگ ارزان‌قیمت خبر داد. این محصول با ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 VRAM و یک رابط ۲۵۶ بیتی با حداکثر پهنای باند ۵۱۲ گیگابایت بر ثانیه‌ای عرضه می‌شود.

مشخصات فنی اینتل آرک A580

توان این تراشه که مبتنی بر Alchemist ACM-G10 ساخته شده، ۱۸۵ وات است و از ۲۴ هسته، ۳۸۴ واحد اجرایی (EU) و ۳۰۷۲ واحد منطقی الگوریتمی (ALU) استفاده می‌کند. سرعت کلاک پایه آرک A580 برابر ۱۷۰۰ مگاهرتز است که می‌تواند حداکثر به ۲۴۰۰ مگاهرتز برسد.

ادامه مطلب
نسل بعدی پردازنده اینتل احتمالا با نام Core 200 از راه برسد_تاشکن

اینتل می‌گوید Arc A580 در میانه سبد محصولات آرک قرار می‌گیرد و امکان اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۱۰۸۰p را فراهم می‌کند. این شرکت مدعی است که A580 با XeSS بهبودیافته با هوش مصنوعی و رهگیری پرتو سخت‌افزاری عرضه می‌شود.

عرضه کارت گرافیک اینتل آرک A580 آغاز شد؛ گیمینگ ۱۰۸۰p با ۱۸۰ دلار ۱۴

اگرچه این دستگاه پردازنده استریم (SP) کمتری نسبت به برادران بزرگ‌تر خود دارد، اما همه قابلیت‌های جذاب معماری Alchemist نظیر پشتیبانی از روش‌های رمزگذاری H.264 ،H.265 و AV1 را حفظ می‌کند.

اینتل آرک A580 با قیمت ۱۷۹ دلار به بازار می‌آید که ارزان‌تر از A750 است، اما انتظار می‌رود مدتی پس از عرضه، قیمت‌های پایین‌تری را ببینیم تا این محصول بتواند بهتر با محصولات سایر برندها رقابت کند.

ادامه مطلب
اینتل در قسمت تشکیل تراشه با زیان 7 میلیارد دلاری مواجه شد_تاشکن

این کارت گرافیک با قیمت ۱۸۰ دلار، در مقابل RTX 3050 و ۳۰۶۰ و AMD RX 6600 قرار می‌گیرد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم بنچمارک‌ها چه مقایسه‌ای را از این محصولات به ما نشان می‌دهند. اما اگر قیمت این GPU حداقل ۳۰ دلار کاهش پیدا کند، کار برای انویدیا و AMD دشوار می‌شود.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها