خوش آمدید

واردات خودروهای کارکرده همچنان در مراحل تدوین قانون باقی مانده است!

واردات خودروهای کارکرده همچنان در مراحل تدوین قانون باقی مانده است!


از ابتدای امسال بحث واردات خودروهای کارکرده مطرح شد اما با گذشت هفت ماه، همچنان این موضوع در بخش تدوین قوانین متوقف شده است. براساس اظهارات رئیس گمرک، آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده هنوز در وزارت صمت نهایی نشده است. این آیین‌نامه همچنان در حال تبادل بین بخش‌های مختلف وزارت صمت است و از آن به عنوان یک پیش‌نویس یاد می‌شود. دو روز پیش نیز معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به دبیر کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط‌زیست دفتر حیات دولت، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم را ارسال کرد.

همچنین بخوانید: واردات خودروهای کارکرده، شاید زمانی دیگر!

برای همگان کاملا واضح و مبرهن است که تا زمان تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای دست‌دوم در هیات دولت، امکان ورود هیچ خودرویی به کشور وجود ندارد. رضوانی‌فر رئیس گمرک نیز با اشاره این موضوع، اعلام کرد که تاکنون هیچ خودرو وارداتی دست دومی وارد گمرکات کشور نشده است.

ادامه مطلب
همه چیز درمورد دربی ۱۰۳

واردات خودروهای کارکرده، رویای دور

مطرح شدن موضوع واردات اتومبیل‌های کارکرده، باعث ایجاد یک جو خوشبینی در بازار خودرو شد. در نتیجه این جو مشتریان از خرید دست کشیدند و قیمت‌ها در بازار کاهش یافت. برخلاف رویه همیشگی فصل بهار و تابستان، بازار خودرو در این فصل بی‌رونق بود و اکثر مشتریان فعال با هدف تعویض خودرو به این بازار قدم گذاشته بودند. بنابراین دولت با استفاده از وعده واردات خودرو، موفق شد تا روند رو به رشد قیمت‌ها که از فروردین ۱۴۰۲ آغاز شده بود را تا پایان بهار کنترل کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
شرایط فروش هونگچی E-QM5 توسط گروه بهمن اظهار شد + جدول خرداد 1403_تاشکن

با این حال مدتی است که این وعده‌ها تنها در حد وعده باقی مانده‌اند. در نتیجه مصرف‌کنندگان امید خود را به واردات خودروهای کارکرده از دست داده‌اند و به دنبال خریدهای جایگزین هستند. به همین دلیل است که با وجود رکود در بازار و نبود مشتری، قیمت خودروهای داخلی رو به افزایش هستند. در بازاری که همچنان عرضه با اختلاف از تقاضا عقب‌تر است، آرامش با ارائه وعده‌های رنگارنگ چندان پایدار نخواهد بود.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها