خوش آمدید

الگوی کلاسیک داستان‌گویی؛ از بینوایان تا سریال «رحیل»

الگوی کلاسیک داستان‌گویی؛ از بینوایان تا سریال «رحیل»

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ مهدی رضوی‌مهر(روزنامه‌نگار) در یادداشتی نوشت: سیمافیلم یکی از بازوهای اجرایی موثر و کار آمد تلویزیون بوده که در سه دهه اخیر همیشه یاور و کمک رسانه ملی برای تولید آثار باکیفیت، فاخر وعموما مخاطب‌پسند بوده است. حضور مدیران و تیم های اجرایی باتجربه و کاربلد در ساختار سیمافیلم است که  می‌تواند عملکرد مثبت و سازنده این نهاد  را به رخ بکشاند.

سیمافیلم در گذشته نشان داده با اتخاذ راهبردهای عملیاتی ضمن استفاده از نام هایی مثل داوود میرباقری، مهدی فخیم‌زاده، مسعود جعفری جوزانی، جمال شورجه، مجتبی راعی ، سیروس مقدم، جواد افشار، کمال تبریزی، جلیل سامان، سید ضیاء الدین دری و… توجه به حضور کارگردان های جوان، متعهد و با استعداد را داشته و ضمن اعتماد به آنها باعث شده کارگردان های ارزشمندی وارد چرخه سریال سازی بشوند. 

ادامه مطلب
بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی پایان خط و نشان خارجی ها و تایید دوباره علم ایرانی ها

در کارنامه سیما فیلم سریال های ماندگار و با کیفیتی نظیر تنهاترین سردار، امام علی(ع)، مختارنامه، گاندو و خیلی از سریال های دیگر دیده میشود که برخی از آنها با توجه به موفقیتشان نزد مردم مثل «پایتخت» به ساخت فصل های بعدی هم رسیده اند. 

مهدی نقویان مدیر متعهد و کاربلد سیمافیلم در دوره جدید خود در نشست های متعدد رسانه ای که داشته ضمن تاکید بر راهبردهای جدید از تلاش برای تولید سریال های باکیفیت به مردم گفته؛  تولید سریال فاخر سلمان فارسی، تولید سریال هایی با محوریت تاریخ ادیان مثل: حضرت موسی(ع) و یا سریال های اجتماعی آسیب شناسانه نظیر طلاق نشان می دهد سیمافیلم برای سال های آینده بر روی تنوع ژانری حساب باز است. 

یکی از آخرین محصولات باکیفیت و پر مخاطب سیمافیلم مجموعه تاریخی «رحیل» بود که در دو فصل تولید شد و فصل اول آن توانسته مخاطبان خاص خودش را داشته باشد و فصل جدید سریال نیز در مسیر تولید قرار دارد و به زودی روانه آنتن پخش خواهد شد. 

ادامه مطلب
بانوان ایران می‌توانند در سبد کسب مدال المپیک ۲۰۲۴ سهم داشته باشند_تاشکن
آخرین مطالب

سیمافیلم به خوبی دریافت که یکی از علل نزول سریال های تلویزیونی، واگذاری کار تولید سریال به افراد غیرمتخصص است و برای همین است که در مورد سریال «رحیل» به غیر از واسپاری تولید به یک تهیه کننده باتجربه که متخصص ساخت سریال‌های مخاطب‌پسند است، شاهد حضور گروه تولید و بازیگران باتجربه و شاخصی در سریال هم هستیم. 

ظرافت در استحکام داستانی برای سریال سازی، عنصری است که چه در ایران و چه در صنعت سریال جهان، موجب تولید محصولات سرگرم کننده گردیده است.

ادامه مطلب
اصرار باشگاه‌های فوتبال عربستان برای خرید مسی

رامین عباسی‌زاده طراح سریال «رحیل» با به خدمت گیری فرهاد نقدعلی که از باتجربه های تئاتر است، سعی کرده اوج و فرود خوبی به درام رحیل بدهد و از نظر داستانی آن را جذاب و در عین حال همه‌پسند کند. 

سریال «رحیل» اگر بتواند با همین ساختار کلاسیک داستان‌گویی که در فصل اول دیدیم، در فصل دوم هم روایت خود را ادامه دهد و در عین حال همچون فصل اول از بازی دادن جوان‌ترها در کاراکترهای مکمل دربرابر بزرگانی مثل کاظم هژیرآزاد، فرخ نعمتی و ثریا قاسمی ‌و… نهراسد قطعا به اثری قابل تامل در کارنامه سیمافیلم بدل خواهد شد. 

ساختار کلاسیک روایت از بینوایان و آرزوهای بزرگ تا بیست هزار فرسنگ زیر دریا و پیرمرد و دریا، همواره مرجعی برای تولید آثار متعدد نمایشی بوده و سازندگان «رحیل» هم همین ساختار را برای داستان گویی اشراقی استفاده کرده اند که البته شاید بتوان در آینده نزدیک حتی از آن برای اقتباس از رمان های شاخص تاریخ ادبیات ایران استفاده کرد.

ادامه مطلب
چرا پخش سریال «بیست کویید» متوقف شد؟

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای پیام/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها