خوش آمدید

صفر تا صد سیستم پیجینگ صنعتی

صفر تا صد سیستم پیجینگ صنعتی


سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سیستم پیجینگ صنعتی(Industrial Sound System) دقیق ترین و با اطمینان ترین نوع سیستم‌ صوتی است که در کارخانه ها ، کارگاه های تولید ، سکو های نفتی ، پتروشیمی ها ، راه آهن ، مترو ، تونل ، نیروگاه های برق و سد ها مورد استفاده قرار می گیرد. مراکز صنعتی به خاطر وسعت، حجم آلودگی‌های صوتی، ترکیب فضاهای بیرونی و داخلی و حفظ نکات ایمنی ، نیازمند سیستم پیجینگ صنعتی (Industrial Paging system) هستند.در سیستم پیجینگ صنعتی به خاطر وجود آلودگی‌های صوتی در خطوط تولید ، سر و صدای ماشین الات بارگیری و حمل و گستردگی ناحیه تحت پوشش ، نیازمند ایجاد یکپارچگی در طراحی و پیاده سازی سیستم پیجینگ صنعتی هستیم. یکپارچگی سیستم پیجینگ با سیستم اینترکام تحت شبکه ، دوربین‌های مدار بسته، سیستم‌های هشدار، و تلفن صنعتی به منظور جزیره ای نشدن سیستم ها ، تسهیل در تعمیر و نگهداری و کاهش هزینه ها صورت می پذیرد.

تجهیزات مورد استفاده در سیستم‌های پیجینگ صنعتی باید الزامات ایمنی خاصی مانند جلوگیری از ایجاد جرقه، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر نفوذ رطوبت، و حفظ شرایط کار در دماهای خاص را دارا باشند.

ادامه مطلب
شکل و شمایل عجیب گربه‌ کاراکال در توران+عکس
آخرین مطالب

در پیجینگ صنعتی امکان توسعه‌پذیری یک نیاز جدی است. بخش‌های مختلف ممکن است بر حسب شرایط کاری نیازمند تغییرات متعددی باشند. همچنین تجهیزات دائما به شبکه اضافه شده و یا از آن حذف می‌شوند. به همین خاطر یک سیستم پیجینگ صنعتی باید بتواند به خوبی این موارد را پشتیبانی کند. پشتیبانی از شبکه افزارها، قابلیت مدیریت بهینه و سهولت در کارکرد هم از مهمترین نکات در سیستم‌های پیجینگ صنعتی است.

برای آنکه بتوانید یک سیستم پیجینگ صنعتی متناسب با نیاز کارفرما تهیه کنید حتماً با مشاوران ، طراحان و مجریانی که سابقه کار در صنایع را داشته باشند در ارتباط باشید. تجربه در اجرا ، استفاده از تجهیزات مطلوب و قیمت مناسب از عواملی هستند که باید در تامین و تهیه سیستم پیجینگ صنعتی مطالبه کنید. لیست پروژه های صنعتی اجرا شده توسط شرکت های مشاور و مجری می تواند از نکات انتخاب آن ها باشد. در ادامه به بررسی سیستم پیجینگ کارخانه می پردازیم که از اصلی ترین سیستم های صوتی صنعتی است.

ادامه مطلب
سرمربی تیم ملی والیبال ایران کارکرد ملی پوشان را مثبت برسی کرد_تاشکن

سیستم پیجینگ کارخانه در یک نگاه

سیستم پیجینگ کارخانه(Factory Paging System) یکی ابزار ارتباطی مهم در هماهنگی و ارتباطات بخش‌های مختلف است. سیستم صوتی یا همان سیستم پیجینگ کارخانه متشکل از بلندگوهای پیجینگ ، اینترکام ، آمپلی فایر ، میکروفون پیجینگ ، سرور پیجینگ و اینترکام و تجهیزات شبکه برای تامین زیر ساخت است. کارخانه‌ها اغلب دارای محیط‌های کارگاهی و باز متعددی هستند. در کنار این موارد ، فضاهای داخلی و خارجی کارخانه ‌ها، مجاورت در کنار تجهیزات پر سر و صدا و نیاز به یکپارچه شدن تمامی سیستم‌های اطلاعاتی و نظارتی و اجرای زیرساخت اصولی و مستحکم از جمله مواردی هستند که باید در سیستم پیجینگ کارخانه در نظر گرفته شود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
این دست بیونیکی سیگنال‌های مغز را به حرکات دقیق تبدیل می‌کند + ویدیو
صفر تا صد سیستم پیجینگ صنعتی ۱۹

به صورت کلی نیازهای اساسی سیستم پیجینگ کارخانه(Factory Paging System)به شرح زیر است:

  • قابلیت پوشش صدا در محیط‌های داخلی و خارجی به صورت همزمان؛
  • حفظ شفافیت صدا با توجه به آلودگی‌های صوتی محیطی متعدد؛
  • قابلیت یکپارچه شدن با سایر سیستم های نظارتی و ارتباطی؛
  • حفظ شرایط ایمنی در محیط‌های خطرناک؛
  • قابلیت توسعه در آینده؛
  • سهولت در مدیریت و نگهداری

در سیستم‌های پیجینگ مدرن کارخانه از سیستم‌های تحت شبکه برای طراحی و نصب و راه اندازی صدا استفاده می‌شود. با استفاده از قابلیت‌های شبکه این امکان به وجود می‌آید که بتوان یک شبکه مدیریت پذیر ایجاد کرد و هزینه های کابل کشی و تجهیزات را کاهش داد. در عین حال می‌توان متناسب با فضای پیاده سازی، تنظیمات صوتی را برای تجهیزات پیجینگ اعمال کرد.

تجهیزات پیجینگ کارخانه باید با زیر سیستم اینترکام تحت شبکه نیز یکپارچه گردد که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت. امکان اتصال به سیستم آتش(Fire System) از دیگر مزایای سیستم پیجینگ کارخانه است و هزینه های سیستم آتش برای پخش بوق و هشدار را حذف می کند.

ادامه مطلب
گوگل به اپلیکیشن فیت‌بیت، چت‌بات هوش مصنوعی سلامتی اضافه می‌کند_تاشکن

اینترکام تحت شبکه

اینترکام تحت شبکه از جمله تجهیزات پیجینگ تحت شبکه است که در قالب یک سیستم به نام سیستم اینترکام عمل می نماید. سیستم اینترکام شامل اینترکام های مختلفی است که به وسیله سرور پیجینگ  اینترکام کنترل می گردد. وظیفه اصلی سیستم اینترکام ایجاد تماس های صوتی بین افراد و واحد های مختلف در سیستم پیجینگ صنعتی است. اینترکام یک ابزار ارتباطی درون سازمانی و حتی درون شهری است که برای اطلاع رسانی، هماهنگی، پخش هشدار و در نهایت نظارت محیطی به کار گرفته می‌شود. سیستم اینترکام ترکیبی از میکروفون و بلندگوهای دو سویه است که به کاربران حاظر در محیط این اجازه را می‌دهد که بتوانند ضمن دریافت پیام از سرور اینترکام، به آن و یا هر بخش دیگر نیز پیام ارسال کنند. ساختار اینترکام شبیه به درب بازکن‌های منازل است با این تفاوت که در اینجا واحدهای مختلف به شبکه اینترکام متصل می‌شوند و ارتباطات گسترده‌تری در جریان کار قرار می‌گیرد.

1695800951 298 صفر تا صد سیستم پیجینگ صنعتی
صفر تا صد سیستم پیجینگ صنعتی ۲۰

اینترکام تحت شبکه دارای رله الکتریکی برای فرمان دادن به کنتاکتور های صنعتی در سیستم پیجینگ کارخانه است. علت اصلی استفاده از اینترکام تحت شبکه، توزیع پیام در کنار دریافت پیام از محیط‌های عملیاتی است. اینترکام‌ها اغلب در خطوط تولید و خطوط مونتاژ که نیازمند نظارت چند مرحله ای هستند به کار گرفته می‌شوند.

ادامه مطلب
سنگنورد نوجوان ایران مقام سوم قهرمانی آسیا هند را بدست آورد

در اینترکام تحت شبکه ملاحظات خاصی در نظر گرفته می‌شوند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی و کاربری ساده؛
  • امکان یکپارچه شدن با سایر زیرساخت‌های شبکه و انتقال داده؛
  • قابلیت ترکیب شدن با سیستم‌های نظارتی و پخش هشدار؛
  • امکان نصب در محیط‌های با ملاحظات ایمنی در برابر آتش سوزی، خوردگی و یا موارد بهداشتی و رطوبت؛
  • امکان ایجاد پیام بین بخشی و همچنین حفظ پروتکل‌های امنیت داده.

اینترکام تحت شبکه به خاطر قابلیت‌های زیادی که دارد در بسیاری از محیط‌های صنعتی مثل کارخانه ها ، کارگاه ها ، مترو ، فرودگاه و معادن به کار گرفته می‌شود. پیاده‌سازی سیستم اینترکام نیازمند در نظر گرفتن ملاحظات مهندسی مختلفی است، به همین خاطر پیاده‌سازی اینترکام تحت شبکه باید توسط متخصصین مخابرات و شبکه انجام شود. سیستم های پیجینگ  اینترکام اتصال صوت در بسیاری از کارخانه ها نصب و در حال خدمت رسانی به صنعت کشور عزیزمان است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها