خوش آمدید

منتظر کاهش چشمگیر ‌قیمت ارز در روزهای آینده باشید

منتظر کاهش چشمگیر ‌قیمت ارز در روزهای آینده باشید


کارشناسان اقتصادی معتقدند، با آزادشدن منابع بلوکه شده ایران و ورود ۶ میلیارد دلار به حساب بانک‌های ایرانی در قطر، نرخ ارز با کاهش قابل توجهی در بازارهای داخلی روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، مقرر شده است در هفته جاری ۶ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی که برای تغییر از وون (واحد پول کره) به یورو به سوئیس  رفته بود، در قالب یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر واریز می‌شود؛ کشور قطر نیز هزینه حواله این ارزها را از سوئیس به قطر بر عهده گرفته است.

مقرر شده است این ۶ میلیارد دلار که برای خرید دارو، تجهیزات پزشکی و دیگر کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود، از طریق سوئیفت و از مسیر رسمی نقل و انتقال شود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
حاشیه سود کدام یکی از خودروهای کرمان موتور زیاد تر است؟‌ + جدول

موسی احمدزاده نایب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران درباره آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران اظهار کرد: این آزادسازی جرقه اول تنش زدایی است و احتمالا درآینده درهای بیشتری در زمینه ارزی برای کشور گشوده می شود و انتظارات کاملا در این خصوص مثبت است. 

دلار

همچنین روز ۲۱ شهریور، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت گفت که فرایند آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در حال اجرا است و امیدوارم به‌زودی بانک مرکزی و وزارت خارجه جزئیات دقیق از اجرای توافقات آزادسازی اموال بلوکه شده کشور اعلام کنند.

در حال حاضر با برنامه دولت و بانک مرکزی در تثبیت قیمت ارز، ‌سهم پول داغ از نقدینگی‌ کاهش بسزایی یافته و سپرده‌های بلند‌مدت افزایش داشته است و همین امر موجب کاهش قابل توجه تقاضای ارز برای سرمایه‌گذاری و همچنین واسطه‌گری شده است.‌

ادامه مطلب
انتقاد حدادعادل به پخش آگهی های تلویزیون با واژگان بیگانه_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

همانطور که به نظر می‌رسد با تداوم انتشار اخبار مثبت امکان کاهش بیشتر قیمت دلار در بازار غیررسمی وجود دارد که خوشایند دلالان بازار ارز نیست.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت دلار در روزهای آتی کاهش بیشتری خواهد داشت.

به طور کلی با ثباتی که در بازار ارز از ۶ ماه گذشته شکل گرفته است، کسی تمایلی به سرمایه‌گذاری و استفاده از دلار برای حفظ ارزش دارایی خود ندارد. 

اعلام دسترسی بانک مرکزی به پول‌های بلوکه‌شده کشورمان در هفته جاری منجر به افت قیمت دلار در هفته گذشته شد و با وجود اینکه در بازار رسمی ارز در تعطیلات چند روز اخیر خرید و فروشی در آن رخ نمی‌دهد اما در روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود نرخ دلار با شدت بالایی روند کاهشی را تجربه کند و برگ ریزان نرخ ارز پیش از شروع فصل پاییز آغاز شود.

ادامه مطلب
جریمه سنگین فدراسیون فوتبال عربستان برای یاغی های تیمش

ارز

البته از دی‌ماه سال گذشته با اجرای سیاست تثبیت اقتصادی از سوی بانک مرکزی قیمت دلار در بازار غیررسمی حوالی۴۵ تا ۵۰ هزار تومان مدیریت شده و از همین‌ رو قیمت اکثر کالاهای سرمایه‌ای نیز ثابت مانده است و بازارهای همسو با دلار در ماه‌های اخیر آرامش نسبی را تجربه کردند.






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها