خوش آمدید

اثربخش‌ترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا

اثربخش‌ترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا


کد خبر: ۲۴۵۶۷۹

تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ – ۱۱:۱۰

به گزارش بهداشت نیوز، محمدرضا رشیدی نوش‌آبادی اظهار کرد: پخش واکسن آنفلوآنزا  ساخت داخل در داروخانه‌ها آغاز شده و طبق اعلام سازمان غذا و دارو طی چند روز آینده واکسن‌های وارداتی نیز وارد بازار مصرف خواهند شد.

وی افزود: اثربخش‌ترین و بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا در موقع تعادل آب و هوایی مانند شهریورماه و اوایل مهر است که آنتی‌بادی برای مقابله با ویروس در زمان مناسب در بدن ساخته شده و موجود باشد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
تازه ترین عکس از جمشید هاشم پور_تاشکن

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: نخستین پیک شیوع بیماری آنفلوآنزا در ایران و کشورهای نیمکره شمالی به طور معمول از نیمه دوم مهر آغاز می‌شود و مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزا استفاده صحیح از ماسک است.‌

وی گفت: سالمندان بالای ۶۵ سال، بیماران دیابتی، بیمارانی که شیمی‌درمانی یا رادیوتراپی می‌شوند، خانم‌های باردار به خصوص آنها که سه ماهه دوم و سوم حاملگی‌شان در پاییز و زمستان قرار دارند، در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.

رشیدی افزود: تقویت سیستم ایمنی بر تغذیه و خواب مناسب و استفاده از برخی مکمل‌ها استوار است. ترکیبات حاوی ویتامین «ث» به خصوص در مرحله حاد بیماری آنفلوآنزا بسیار کاربردی است و اثر درمانی دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: شهروندان از خوددرمانی در زمان بیماری و استفاده خودسرانه مولتی‌ویتامین‌ها به شکل ترکیبی مانند فارماتون و نوروبیون خودداری کنند.

منبع: ایسنا

ادامه مطلب
محافل ترتیل خوانی در شبکه های تلویزیون



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها