خوش آمدید

14020328000160 Test PhotoN

چین از اولین لوکوموتیو با موتور هیدروژنی رونمایی کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت تاشکن به نقل از سی جی تی ان، شرکت راه آهن چین (CRRC)، بزرگترین تولید کننده وسایل نقلیه و تجهیزات راه آهن در کشور چین، اعلام کرد لوکوموتیو نینگدونگ، قوی ترین لوکوموتیو هیدروژنی جهان است.

این لوکوموتیو با موتور تبدیل شده مجهز به بزرگترین سلول سوختی در بین تمام قطارها در سراسر جهان با ظرفیت ۸۰۰ کیلووات است. این قدرت را می توان با استفاده از انواع پیل سوختی تا ۲۰۰۰ کیلووات برای رفع نیازهای مختلف افزایش داد.

این لوکوموتیو حداکثر به ۲۷۰ کیلوگرم هیدروژن مجهز است و پس از تکمیل سوخت گیری می تواند تنها به مدت دو ساعت، به طور مداوم یا به مدت ۱۹۰ ساعت به صورت مقطعی کار کند.

این لوکوموتیو دارای چندین ابزار حفاظتی برای ایمن نگه داشتن قطار مانند سیستم نظارت هوشمند و قفل مکانیکی بر روی سیستم پیل سوختی هیدروژنی و همچنین عایق نسوز و ضدحرارتی و طراحی ضد انفجار برای حفاظت از پیل های سوختی است. همچنین لوکوموتیو  مذکور دارای یک دیوار نسوز برای جداسازی ذخیره هیدروژن از سلول های سوختی است. یک سیستم تهویه مستقل برای اتاق ذخیره هیدروژن تعبیه شده است تا در عرض پنج دقیقه تمام هوا را با هوای تازه جایگزین کند.

ادامه مطلب
گزارش سفیر ایران در عربستان از آخرین تغیرات به امیرعبداللهیان_تاشکن

فو گفت: لوکوموتیو هیدروژنی در مقایسه با لوکوموتیو سنتی با موتور احتراق داخلی، در زمینه تبدیل انرژی کارآمدتر بوده و کمتر محیط زیست را آلوده می کند. چین بیش از ۷۸۰۰ لوکوموتیو دیزلی دارد که ۹۰ درصد آنها را می توان به لوکوموتیوهای هیدروژنی تبدیل کرد.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها