خوش آمدید

14020329000105 Test PhotoN

سرمایه‌گذاری هنگفت آمریکا برای توسعه فیبر نوری

به گزارش گروه علم و پیشرفت تاشکن به نقل از انگجت، دولت آمریکا این هفته اعلام کرد که قصد دارد نزدیک به ۱ میلیارد دلار برای گسترش فیبر نوری برای مناطق روستایی هزینه کند.

این کشور اعلام کرده که بیش از ۹۰۰ میلیون دلار در زیرساخت‌های مورد نیاز برای اتصال این مناطق و نیز پایگاه‌های نظامی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

«جینا رایموندو» وزیر بازرگانی آمریکا طی بیانیه‌ای گفت که با اجرایی شدن این پروژه پهنای باند افزایش یافته و هزینه اینترنت کاهش پیدا می‌کند. وی افزود این برنامه به ما کمک می‌کند تا جوامع سراسر کشور را به شبکه‌های منطقه‌ای و ملی متصل کنیم که دسترسی به اینترنت پرسرعت با کیفیت و مقرون‌به‌صرفه را فراهم می‌کنند.

دولت این کشور گفته مجموعاً ۷.۴۷ میلیارد دلار درخواست بودجه دریافت کرده است. انتظار می رود پروژه‌های تایید شده ۱۲هزار مایل فیبر نوری جدید را برای گسترش دسترسی مستقر کنند.

ادامه مطلب
دو دیدار تدارکاتی برای تیم ملی فوتبال بانوان

گفتنی است توسعه فیبر نوری در کشورهای پیشرفته جهان به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد و طبق آخرین آمار، کشور انگلستان این فناوری را در اختیار بیش از ۴۰ درصد خانه های مسکونی خود قرار داده است. اتحادیه اروپا نیر یک شورای اختصاصی تحت عنوان FTTH (Fiber To The Home) دارد که مشخصا ارائه اینترنت خانگی بر پایه فیبر نوری را پیگیری می‌کند. بر اساس آمار منتشر شده از این شورا، بیش از ۵۰ درصد جمعیت اروپا در حال استفاده از اینترنت خانگی بر پایه فیبر نوری هستند و این شورا پیش بینی می کند تا ۵ سال آینده این رقم به ۷۰ درصد افزایش پیدا کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مدیریت پروژه با میزیتو | پلتفرم مدیریت پروژه فارسی چه ویژگی‌هایی دارد؟
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها